Mijn zoontje is vorige week 4 jaar geworden, en is dus deze week voor het eerst naar de basisschool. Nu komt mijn man hem afgelopen vrijdag middag uit school halen. Komt de juf naar hem toe lopen, met de tekst dat hij een kindje in zijn been heeft gebeten! Juf zei dat ze hem al straf had gegeven en dat ze denkt dat hij zo geschrokken is dat hij het waarschijnlijk nooit meer doet. Toen ik hem vroeg waarom, zei hij thuis tegen mij dat het jongetje op een stoel zat waar hij op wilde zitten. Ik voel me echt beroerd naar die ouders toe, ik weet ook niet om welk jongetje het gaat. Ik ben natuurlijk ook nieuw. Heeft mijn man ook niet gevraagd. Maar ik vindt het zo verschrikkelijk dat er vrijdag middag ergens een jongetje thuis komt met een bijt mark in zijn been. Heeft er iemand ervaringen met zoiets, wat moet ik doen. Zal ik maandag vragen aan de juf om welk kindje het ging en sorry gaan zeggen tegen die ouders? Het is trouwens maandag een andere juf dan op vrijdag. Weet je wat het is, als zoiets gebeurt je hebt zo het gevoel dat je gefaald heb als ouder.
Nee joh, daar kan jij toch niets aan doen. Het is nu 1 keer gebeurd.... Zou het nou vaker zijn dan zou ik me wel gaan schamen, maar voor 1 keertje. Nee hoor.... Hij heeft van de juffrouw al straf gehad en dat lijkt mij voldoende.
hier een mannetje dat iemand in zijn neus heef gebeten....niet op zijn 1 e dag op school, maar kon wel door de grond zakken...helemaal omdat ik wel wist wie het was en dat kindje duidelijk aan zijn mama liet weten dat het mijn monstertje was die hem had gebeten...maar jah na excuus ( wat meer kan je doen als moeder....) gelukkig nooit meer gebeurd
onze zoon heeft een aantal kindjes gebeten helaas ik heb dus aardig ervaring met het bijten van andere kindjes hij deed het door de verandering die plaats vond toen zijn zusje geboren werd, hij kon zijn gevoelens niet uiten het lukte hem gewoon niet, maar dat praat het natuurlijk niet goed, bijten doet pijn en mag gewoon niet. zelf ging ik wel naar de moeders toe om te zeggen dat het me spijt, ook voor mezelf om polshoogte te nemen hoe de ouders er over dachten en dat die ouders ook weten dat ik mij er niet fijn bij voel dat onze zoon dat deed ( niet dat ze dachten moeder intreseert het gewoon geen moer) de meeste ouders reageerden gelukkig heel mild, die hadden zelf ook een bijtfase gehad van de kindjes en begrepen dat het lastig is en dat je je als ouder zijnde beroerd van kunt voelen en zeiden ook : elk kind moet ene keer door die fase heen, door te bijten leren ze dat het niet mag, we vinden het niet leuk, maar we nemen jullie niets kwalijk, en jullie zoon ook niet, en dat was fijn om te horen,
natuurlijk faal jij niet als ouder. Bovendien heeft de juf het prima opgelost door hem te straffen. Tis op school gebeurd en daar moet dan ook de consequentie plaats vinden, anders werkt het niet meer. Je zou het evt. aan de juf kunnen vragen, of anders iig melden dat je je er zo rot onder voelt.
Ik snap je gevoel heel goed. Ik zou uit schuldgevoel ook mijn excuses aanbieden aan de ouders, maar dat is gewoon omdat ik van mezelf weet dat het me niet lekker zou zitten om dat niet te doen. Als je ermee zit zou ik dus zeker even met de ouders praten, wie weet lucht dat op
Stijn is heeft zelf nooit gebeten maar is wel een keer gebeten en het kindje die dat gedaan had kwam de volgende dag met een mooie tekening op school waar haar moeder sorry op had gezegt.. Vond ik zelf erg lief en Stijn was er erg blij mee..
He wat vervelend!! Ties heeft ook weleens een ander kind gebeten, gelukkig wel het kindje van vrienden van ons dus dat was makkelijk sorry zeggen. Hij heeft inmiddels wraak genomen door Ties een keer te bijten
net naar school is ook heftig, je zoontje heeft misschien ook het idee zich te moeten laten gelden. Ik zou nog wel met hem bespreken dat er ook andere manieren zijn om zo'n probleempje op te lossen.
Was hij de hele week al naar school geweest? Kan me dus ook goed voorstellen dat hij vrijdag gewoon moe was en last had van alle indrukken die hij de hele week op heeft gedaan. Het was ook een spannend eerste weekje voor hem. Vanuit frustratie/moeheid is hij waarschijnlijk gaan bijten. Daarbij snap ik ook ook goed dat je er vervelend onder voelt, maar wat eigenlijk helemaal niet nodig is. In principe heeft de juf het goed opgelost. Wat je nog zou kunnen doen, wat iemand anders ook al voorstelde is je zoontje een mooie tekening laten maken en deze morgen geven. Daarna proberen los te laten hoor
Mijn dochter is ook een keer gebeten op de psz. Tja, kan gebeuren. Op zich wel netjes als je je ervoor verontschuldigd, maar jij kunt er ook niets aan doen
Bedankt meiden! Ik ben net op school geweest en ik ben even naar de mamma van dat kindje geweest. En ze was heel erg aardig. Ik moest me maar niet druk maken, haar kind had het vroeger ook wel eens gedaan. En het grappige was terwijl ik sorry stond te zeggen tegen die mamma waren onze kinderen alweer druk met mekaar aan het kletsen. Maar ik ben erg blij dat ik die moeder even heb gesproken, ik voel me een stuk beter. Nu kan ik het loslaten. En zoonlief heeft belooft dat hij niet meer gaat bijten...........laten we het hopen.