Heeft een herbruikbare nachtluier nog zin?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Valora, 21 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valora

Valora Lid

18 sep 2015
    65
    0
    0
    NULL
    West-Vlaanderen
    Mijn zoon is al meer dan een halfjaar overdag zindelijk, maar 's nachts natuurlijk nog niet. Nu lekt hij wel regelmatig door 's nachts, ook omdat hij 's avonds een beker meekrijgt naar bed. Ik ben niet van plan om dit af te leren, als ik dorst heb 's nachts, drink ik immers ook.

Nu ben ik mij aan het oriënteren op herbruikbare nachtluiers. Het spreekt me wel aan dat je extra inleggers kan gebruiken om zo meer te kunnen absorberen. Het is natuurlijk wel een investering, en ik weet niet in hoeverre dit beter zal absorberen tegenover gewone luiers.

Wie heeft ervaring met herbruikbare luiers?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    #2 Zohra, 22 jan 2016
    Laatst bewerkt: 22 jan 2016
    Ik heb dat in wanhoop ook eens geprobeerd, maar ik vond de wasbare luiers niet beter dan de wegwerp (ook niet slechter trouwens), ze was nog steeds elke ochtend nat.
    Ik heb nu voor de nacht een maat groter dan overdag, dus als je nu maat 5 gebruikt zou je 6 kunnen proberen, en dan geen broekjes maar echt luiers want die nemen meer op.
    Ik heb ook nog wel eens de tip gehoord om een maandverbandje aan de binnenkant van de bovenrand te plakken, daar lekt het meestal door als de luier vol is.
    Ik heb wel gemerkt dat mijn dochter het vaakst plast aan het begin van de nacht, dus misschien kun je hem nog even laten plassen danwel verschonen als je zelf naar bed gaat?

3. Ilsemarietje

16 sep 2014
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Als je een goede nachtluier hebt kan deze in de meeste gevallen meer absorberen dan wegwerpluiers. Ik gebruik fulltime wasbare luiers dus ik wil je wel meer informatie geven als je dat zou willen.

Deel Deze Pagina