Hoeveel huilen is normaal? Osteopathie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romymama, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Onze dochter is nu 5 weken oud en huilt best veel volgens mij.

Soms huilt / krijst ze uren achter elkaar en mijn gevoel zegt dat er iets meer aan de hand is.. Niets helpt dan ook. Tijdens dit huilen strekt ze zich enorm en loop helemaal rood aan. Het is niet per se na de voeding, dus ik ga er niet vanuit dat het alleen om krampjes gaat.

Hoeveel huilen jullie baby's?

Ik zit er aan te denken om een consult te vragen bij de osteopaat. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik had ook geen idee wat normaal wat toen onze kleine man was geboren. Maar uiteindelijk bleek hij een sterke voorkeurshouding te hebben en had hij er last van als we hem "forceerden" de andere kant op te kijken of bij het aankleden. Iemand maakte mij er op attent dat hij zo "vreemd" in de maxicosi lag, met zijn hoofdje naar één kant, omhoogkijkend.
    Uiteindelijk heeft de osteopaat enorm geholpen. Zo bleek bijvoorbeeld dat die voorkeurshouding ook kan voortkomen doordat hij zo lang ingedaald heeft gelegen. Je krijgt bij de intake bij de osteopaat eerst een aantal vragen en soms verheldert dat al een hele hoop. Je bent als jonge ouder best onwetend wat dat betreft, wat is nou normaal?
    Ik zou het dus gewoon proberen. Succes en sterkte.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Lijkt mij toch iets aan de hand te zijn als ze huilen. DL huilde eigenlijk alleen als ze honger had. Sterkte!

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Men gaat uit van onderstaande regel;
    Als een baby meer dan 3 uur per dag, minimaal 3 dagen per week en minimaal 3 weken achter elkaar huilt dan val het onder de noemer 'huilbaby'.

Als jouw gevoel zegt dat 'er iets meer speelt' zou dat heel goed kunnen.
    Een osteopaat kan dan mogelijk goed helpen. Probeer het gewoon, maar vraag en kijk goed rond naar een osteopaat met ervaring met babys.

Mijn oudste huilde 8 tot 10 uur per dag, elke dag. Hij had KISS, verborgen reflux en kea.
    Mijn jongste huilde gelukkig minder zo'n 4 tot 6 uur per dag, elke dag. Hij had reflux en uiteindelijk ook kea.

Bedenk wel dat rond de 6 tot 8 weken een normale piek van huilen ligt, dat heeft voornamelijk te maken met de krampen. (Wil niet zeggen dat je nog 3 weken moet wachten, maar meer ter info)

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Precies dit ook! Wij hadden er ook één die zeer ervaren was met baby's en kleine kinderen!

6. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Bedankt voor de reacties! Inderdaad het is voor mij de eerste keer en je weet niet goed wat "normaal" is.
    Ik denk dat ik morgen toch eens een belletje ga plegen.. Ik hoor er zo veel goede verhalen over!

7. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ook hier een baby die veel huilde en nog steeds niet de gemakkelijkste is. Het overstrekken herken ik ook. Hier zijn verschillende dingen die geholpen hebben.
    Bezoek bij osteopaat is het eerste wat we gedaan hebben. Onze zoon heeft nu inmiddels drie behandelingen achter de rug. Hij had een voorkeurshouding, zijn nek was wat verkrampt en veel last van zijn buikje. Dit is allemaal behandeld. Gelijk na de eerste afspraak ging het al stukken beter. Ook heeft de osteopaat probiotica geadviseerd: dit is ter ondersteuning van de darmflora, wat de krampjes iets verminderde.
    Ook had onze zoon heel veel behoefte aan geborgenheid en had hij last van (verborgen) reflux. Overdag wilde hij steeds gedragen worden, huilde veel en sliep nauwelijks (op de arm). 's Nachts ook veel huilen en kon alleen óp of dicht tegen ons aan slapen. Overdag zijn we hem in een draagdoek gaan dragen. Hij werd veel rustiger en sliep in de doek. Ook werd hij daardoor 's nachts rustiger, hij was getob meer ontspannen. Tegelijkertijd zijn we ook gaan inbakeren met de puckababy. Doordat hij daardoor rustiger werd, werd de reflux ook minder en visa versa.

Naarmate hij ouder wordt (inmiddels 15 weken) gaat het steeds beter. Ik denk dat het huilen tussen de 7-9 weken op z'n ergst was.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou wel eerst een goed idee proberen te krijgen van wat er speelt. Een osteopaat kan namelijk niet overal wat aan doen.
    Onze oudste was een huilbaby door kiss-syndroom dat bij haar ook reflux veroorzaakte, en heeft ons geweldig geholpen.
    Onze jongste had verborgen reflux door een niet-goed sluitend maagklepje en daar kan een osteopaat niets aan doen.
    Daarnaast speelde bij beiden een koemelkallergie en daarbij kan een osteopaat verlichting geven door de darmpjes te behandelen, maar de allergie wegnemen kan natuurlijk niet en de problemen los je dan alleen op door dieetvoeding te gebruiken, (of bij BV zelf op dieet te gaan).

Krijsen en overstrekken kan door van alles komen: darmkrampen, (verborgen) reflux, klemzittende nekwerveltjes, enz enz.
    Darmkrampen komen meestal pas zo'n anderhalf uur na de voeding voor: pas dan is de voeding in de darmen.
    Bij reflux zie je juist snel na de voeding klachten, omdat de maag overstroomt.
    Bij klemzittende nekwerveltjes zie je doorgaans een voorkeurshouding ook, naar links of rechts.

Bemerk je 1 van die dingen?
    Welke voeding krijgt je kindje en hoe groot zijn de voedingen? Hoe vaak per dag?
    Hoe gaat het slapen?
    Op welke momenten komt het krijsen voor? Wat doet ze dan? En waarvan komt ze tot rust?

9. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Nee ik ga er ook niet vanuit dat een osteopaat het zomaar op kan lossen maar ik wil er liever alles aan doen om uit te zoeken wat haar dwars zit.

Beginnend met een hele heftige bevalling, ze is heel snel gehaald met een vacuüm en had de navelstreng strak om haar nek. Ook had ze haar handje langs haar gezicht zitten, wat de bevalling bemoeilijkte. Dat handje heeft ze nu nog steeds vaak naast haar gezichtje.

Een echte voorkeurshouding kan ik verder niet zeggen. In het begin dacht ik dit wel te bemerken. Ze gaat zelf ook vaak nog verliggen als ik haar hoofdje draai.

Wanneer de klachten optreden is ook wisselend. Soms begint het al tijdens het voeden, soms direct erna maar meestal pas na een tijdje. Voornamelijk overdag en savonds. Snachts eigenlijk vrijwel niet.

Ze krijgt nu nutrilon standaard 100 cc zo'n 7 x per dag. Ze drinkt die flessen niet altijd leeg. Ik geef daarbij Sab simplex voor krampjes. Hiervoor Infacol.

Als ze zo'n krijsaanval heeft krijg ik haar ook met geen mogelijkheid tot rust. Wandelen werkt niet, oppakken niet, een badje niet. Niks eigenlijk..

10. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    hoe slaapt ze? hoe vaak overdag en snachts?

als ze nou ook slecht slaapt kom je misschien in een cirkeltje terecht..
    mijn dochter heeft ook een voorkeurshouding en je merkt het eigelijk niet omdat ik blij was als ze sliep dan maar hoe zij wilde.. als gevolg scheefgroeiend hoofd en ook overstrekken als ik haar hoofdje wilde draaien ( het gaat steeds beter maar ze is nog steeds woedend als ik haar op haar niet voorkeurskant leg)

11. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Snachts slaapt ze goed. Ik hoor haar wel eens 'mopperen' maar niet echt huilen en in principe komt ze dan alleen voor een flesje en slaapt ze vrij snel weer in. Wel wat uitzonderingen natuurlijk. Het lijkt soms wel dat ze wat schrikkerig is in haar slaap. Dit merkten we ook vooral in de eerste week. Dan sloeg ze ineens met haar armpjes in het rond.

Overdag slaapt ze heel erg wisselend. Ik vind haar veel wakker overdag en savonds.

12. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Ik zou medisch eerst alles uitsluiten inderdaad.. osteopaat maar ook huisarts/kinderarts
    overstrekken doet ook pijn bij babys dus probeer de beetjes op te trekken..

Als er niets aan de hand is kan je eventueel proberen in te bakeren tijdens de slaapjes..
    Hierdoor slapen ze rustiger en zijn ze minder oververmoeid...
    Weet niet of je dat al doet

13. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Heb je al een draagdoek/zak geprobeerd?
    Was hier een wondermiddel.

Deel Deze Pagina