Traktatie school bij geboorte broertje/zusje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bamjolan, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben erg vroeg, maar wil goed voorbereid zijn :)

Ik ben op zoek naar leuke ideeën voor trakties voor als de baby geboren word, zodat ze kunnen trakteren op school.
    Beschuit met muisjes vind ik cliche, lange vingers met muisjes zou kunnen, maarrrrrr wie heeft er nog leuke en originele ideetjes? :D :D

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Euhm.... een ijsje met muisjes erop?
    Ik bedoel dan een eetbaar bakje, met een bolletje vanille-ijs en dan muisjes erop.

3. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Hoi,

Van die kleine buidelzakjes met wat erin en dan dichtbinden met blauw of roze strikje. Je kunt buidelzakjes ook zelf maken met doorzichtig papier, ben even de naam ervan kwijt :confused: .

Groetjes Brez

4. minke

minke Actief lid

Ik had voor de creche-kindjes de volgende tractatie: twee spekjes in een stuk keukenrol gedaan en dichtgeknoopt met een blauw lintje. Via google had ik een babygezichtje uitgeprint en die op een satéprikker geplakt en in het 'keukenrol'zakje geprikt. Op de achterkant had ik uitgeprint: Hoera! .... heeft een broertje, ....!

5. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Ik ben zelf juf van groep 1-2 en heb getrakteerd toen ik onze zoon kwam laten zien op school. Ik had bij de Action van die kleine cakejes gehaald, zitten er 12 in een pak voor 89 cent. Op de cakejes heb ik glazuur (kant en klaar) gesmeerd, en daarop deed ik de muisjes. Zag er erg leuk uit en de kinderen vonden het heerlijk. Je zou er evt. nog een prikker in kunnen doen met hoera ... heeft een broertje...!

6. kelmv3

kelmv3 Lid

8 feb 2008
    11
    0
    0
    venlo
    Mijn meiden hebben op witte muisjes getrakteerd, je kent ze waarschijnlijk wel die witte snoepmuizen, we hadden ze in doorzichtig papier gepakt met daaraan een klein kaartje waar we een voetje in geknipt hadden met daarop de naam, een leuke strik erom en klaar!
    Viel wel in de smaak. :D

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bedankt voor de reacties tot nu toe!
    Momenteel is het nog even afwachten hoe mn zwangerschap zal lopen...

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Toevallig had mijn dochtertje vandaag z''n traktatie op psz :

Gewoon een cake aan bovenkant besmeren met boter en daar de muisjes op en dan plakjes snijden.

Of gewoon van die snack cups(toastjes van haust) en daar boter en muisjes op !

Succes met je zwangerschap

9. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
  10. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    - langevingers met de helft boter/ slagroom en daarop muisjes
    - soesjes met muisjes erop
    - mini cakejes met muisjes
    - chocolade bonbons met muisjes
    - mini beschuitjes/ toastjes met muisjes

11. Somar

Somar Nieuw lid

5 sep 2008
    3
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,

Ik heb kant-en-klare roze koeken gekocht (6 voor 0,90 euro bij de AH), die in de magnetron verwarmd en op het zachte glazuur de muisjes gestrooid (beetje aangedrukt). Dat stolt dan weer. Is alleen een tip van niks als je een jongetje krijgt......

Heb ook nog geprobeerd lange vingers te dopen in de warme chocolade en daarna rollen door de muisjes. Is erg lekker maar zag er bij mij niet uit. Kreeg het niet gelijkmatig verdeeld en de chocolade ging om de muisjes zitten. Dus zelf de proeven maar opgegeten.

Je schijnt m&m 's te kunnen bestellen in zakjes kleuren blauw-wit of roze-wit en daar kun je dan ook nog iets op laten drukken maar dat vond ik heel kostbaar.

Succes met uitzoeken, je hebt nog even!

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Het kost natuurlijk wel wat maar bij jamin kan je ook een heel leuk versierd bord met traktaties kopen.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Evelien, de Jamin is bij ons helaas al 9 jaar weg.

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Oh , dat is jammer, zien er nl leuk uit die traktaties!

15. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

ook blijf ik dit topic even volgen

zitten al leuke ideeen tussen

anita

16. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Wij gaan ook trakteren bij onze zoon op de psz als de baby geboren is. Wij doen ook cakejes maar dan niet met muisjes (die zijn voor de kinderen vaak niet lekker of te hard) maar met hagelslag.
    Bij de supermarkt kun je hagelslag kopen van prinsesjes die is roze en en blauwe van piet piraat.

17. lindatj

lindatj Lid

14 mei 2007
    64
    0
    0
    wij hebben een grote babyfles vol met snoepfopspenen en doen daar een kaartje aan.. krijgt elk kindje een snoepspeen..

Deel Deze Pagina