Ik zit een beetje te denken dat ik mijn 4 jarige dochter op een sport wil doen. Het duurt nog een tijd voor ze op zwemles kan en het lijkt me voor haar ontwikkeling wel leuk en goed om op een laagdrempelige sport te gaan. Iemand een idee?
Vaak heb je voor meiden dansles of balletles. Dat is eigenlijk allemaal hetzelfde, beetje dansjes doen op muziek. Is goed voor de motoriek!
Als Kaylee bijna vier is denk ik dat ik haar op judo doe. Ondanks dat ze heel klein en tenger is, is het juist een stoere meid, ballet lijkt me dus echt niets voor haar. Judo lijkt me wel wat, lekker stoer
Judo is vanaf 5 jaar bij de meeste judoscholen. Voor kleuters is er kleutergym, ballet, wij hebben hier beide in de gymzaal van school na schooltijd, via een sportvereniging, ideaal! Informeer eens bij school. Wij hebben hier een sportzapper (ofzo) mee van school waar allemaal activiteiten die door de school of de wijk worden aangeboden.
Hier in Glanerbrug is judo vanaf "net geen vier" En dan spelenderwijs, met leuke spelletjes om te leren vallen en zo. Heb er net een heel artikel over zitten lezen toevallig, leek me echt leuk voor haar.
Hahaha wat grappig, "net geen 4 " Mijn jongste dochter is bijna 4 (ziet erut als 3 ) ook heel tenger maar een pittig wijffie, ik zie haar ook wel graag op judo maar ze wil op turnen (vanwege de glimpakjes uiteraard ). De oudste 3 dochters gaan dit jaar weer op judo
Mijn zoontje wordt in oktober 4 en dan gaat hij waarschijnlijk in januari op kleutergym. Op dinsdag van 16.00 uur tot 17.00. 40 euro voor 5 maanden, das toch niet duur lijkt me. Ze gaan spelletjes doen als begin, daarna op toestellen en daarna afsluitend spel. Lijkt me erg leuk voor hem. In september ga ik een keertje zelf kijken of het wat voor hem is. Misschien op verschillende sport dingen een proeflesje bekijken? Weet je meteen of het leuk is voor je kind.
Muziekles? Hier geven ze tja 'muziekles' aan peuters en kleuters. Aangezien Justin muziek(instrumenten) heel erg interressant vind.. denk ik dat als ik straks vaste dagen werk, hem daar 'op' doe. Is natuurlijk spelenderwijs.
mijn man traint zelf bij jan de rooy (wedstrijdtrainingen) en daar hadden we navraag gedaan en ons dochtertje mocht al trainen. Wel niet serieus natuurlijk! (vanaf 2 jaar) toen in de tijd van mijn man was het vanaf 4 jaar
fun dance kids hebben ze bij ond vanaf 4 jaar dansen met peuters op kinder muziek en dans pasjes leren helemaal geweldig
waarom kan ze nog niet op zwemles? Mijn dochter werd op de donderdag 4 en had bij uitval van een tweeling toevallig de mazzel dat ze de dinsdag voor de 4 zou worden al kon beginnen met zwemles. Ze vond het heerlijk. Je moet er van uitgaan dat als je kind wat speels is het wat langer kan duren, maar voor het kind zelf is het ontzettend leuk.
kleutergym is een basis voor alle sporten, bij onze vereniging word tijdens de kleutergymles aan alle vormen van bewegen aandacht gegeven. klimmen, springen, rennen, gooien, dansen, netjes op je beurt wachten etc. ik ga ervan uit dat bij alle gym/turnverenigingen hetzelfde is. bij onze vereniging mogen ze al vanaf ongeveer 3 jaar, maar de kleuters moeten wel zindelijk zijn. ik weet niet of ze bij judo of dans ook met bv een bal gaan gooien, balanceren op een grondbalk, klimmen in een wandrek...