Onze peuter van 26 maanden is de laatste tijd ontzettend vroeg wakker. Deze week zo tussen 4.30 en 5.30u 😬. Warmer of juist koeler instoppen, een kort of lang middagslaapje: het maakt geen verschil helaas. Hebben jullie misschien nog tips om zijn nacht weer wat langer te maken? Alvast bedankt!
Oei! Dat is vroeg! Wat hier goed helpt is een beker warme melk en dan nog even tussen ons in liggen. Dan tukt ze weer eventjes verder, maar dat heeft ze altijd al makkelijk gedaan dus ik denk dat het ook in het karakter moet zitten. Onze dochter houdt namelijk ook heel erg van bankhangen met een dekentje tussen ons in 😁👍🏼
Mijn zoon is ook 26 mnd en word sowieso wakker rond 6:00. Als hij eerder wakker wordt, ga ik naar hem toe en zeg ik dat het nog nacht is en dat hij écht nog moet slapen. Vaak kan ik het dan nog een half uurtje rekken. Ik heb ook een kidsleep slaapwekker maar dat helpt hier totaal niet. Wat doe jij als ie zo vroeg wakker wordt?
We gaan er ook naar toe en meestal blijft hij dan nog een half uurtje rustig liggen. Daarna halen we hem er uit omdat we niet willen dat onze oudste wakker wordt van hem. Als hij logeert bij opa en oma, slaapt hij meestal wel tot half 7. Best vermoeiend dit 😬
Hoeeel slaapt hj nog overdag? Oze uk was ook rond 5/5.30 wakker en sliep snachts 10 uur en overdag 1 uur. Sinds de herfstvakantie is hij dagen over gaan slaan en sinds 1 week helemaal niet meer. Maaaaar nu slaapt hij bijna 12 uur!!! In de nacht. Hadden we niet meer verwacht. In iedereen geval niet op korte termijn. Handig om bij te zetten dat hij 2.5 is
Fijn!! Hij slaapt gemiddeld zo'n 2 uur overdag. En hij lijkt het echt nodig te hebben. Vind het zelf ook fijn als dat nog een tijdje zo blijft 😉. Hij eet de laatste tijd ook niet al teveel 's avonds. Misschien dat dat er ook wel mee te maken kan hebben..
Een peuter van ruim 2 die overdag 2 uur slaapt en in de nacht vroeg wakker is, zou ik dus overdag niet meer op bed leggen. Tuurlijk heeft ie z'n slaap nodig door die vroege ochtenden. Maar hoe ga je anders leren dat je in de nacht moet slapen en overdag wakker mag zijn? Lekker tijd rekken overdag, wandelen en makkelijk en vroeg eten en dan om 18.15 naar bed.
Mijn jongste sliep wel tot laat maar wilde in de avond niet naar bed. We hebben hem toen overdag op gehouden en nu slaapt hij 12 uur.
Mijn dochter (ook 26 mnd) was ook zo'n early bird. We hebben nu zo'n slaapwekker gekocht met een koetje dat slaapt en dat wakker wordt, wanneer zij ook wakker mag worden. Ik was een beetje skeptisch of het echt zou werken, maar het werkt super goed. Voor het slapen benadrukken we altijd even dat koetje slaapt en zij ook lekker gaat slapen en dat zij ons mag roepen als koetje wakker is. Soms roept ze nog steeds wel eens te vroeg, maar als we haar erop wijzen dat koetje nog slaapt gaat ze ook maar weer braaf slapen (of in ieder geval in bed naar koetje liggen kijken). Misschien ook een idee voor jullie?
Hij slaapt nog steeds 12 uur , alleen afgelopen weekend was schijnbaar te druk (intocht) en was hij wakker van 3.20 tot 5 Wanneer uk overdag sliep kreeg je hem ook echt niet wakker. Persoonlijk zou ik de tijd eens een tijd inkorten tot 1.5 uur en kijken of dat helpt. Je hebt of een lange dag en je hebt nog 2 uur rust of je mag langer slapen en iets minder lang rust.
hehehe ik wens je veel succes. Hier een kleuter van 4 die elke dag tussen 5 en 6 wakker is, sinds dat hij 1,5 jaar is.... Alles al geprobeerd niks helpt...
Ga je er altijd zelf naartoe? Wat hier kan helpen is om papa te laten gaan. Als ik kom en hij is al wakker genoeg wil hij met me mee. Als papa komt is de context ineens anders (net als bij opa en oma?) en slaapt hij meestal nog uurtje verder!