Onze zoon is overdag zindelijk maar ook 's nachts plast hij niet meer in luier sinds een week. Hij is 2,5 en slaspt nog in zijn ledikant. We hebben nu een molton en hoeslaken. Verder heeft hij slaapzak aan. Wat kunnen we doen om matras te beschermen.. Het lijkt me langzamerhand tijd worden om luiertje uit te laten.. Spannend! Mijn broer heeft plastic molton gekocht en is zelf proef gaan slapen maar o wat was het zweterig.. Geen aanrader dus maar wat dan wel?
Ik heb dit bedzeil rubber - HEMA van de hema onder een molton. Bij mijn beide kindjes. Ik zou alleen eerst je kindje overdoen in een gewoon/peuterbed voordat ik die luier helemaal uit ging doen. Als hij dan moet plassen kan hij zelf zijn bedje uit! succes
is het niet moeilijk vr je kindje om slaapzak uit te moeten doen en de rest ook als hij snachts moet plassen? en inderdaad in peuterbed? we hebben van hema 1 persoons waterdicht moltons.die doe ik op peuter bedmatras.
tot nu toe hoeft hij 's nachts nooit te plassen.. hij plast voor het slapen gaan en 's morgens plast hij weer.. hij is nog altijd droog al 10 dagen achter elkaar...
Ik had nog van die zeiltjes voor in de wieg liggen, volgens mij toendertijd bij Prenatal gekocht. Die zijn 90 bij 50 (of 40, ik schat even) en daar leg ik er 2 van in bed, met een overlap. Dus 90 bij 90 is bedekt, ongeveer. Daar ligt Jitte op met haar onderlijf. Ik ga er dan vanuit dat de meeste plas in haar pyjama en laken blijft hangen, dus dat het niet van het zeiltje afloopt. Het zeiltje zelf heeft ook nog een ietwat absorberend laagje, het is geen puur plastic ding, zeg maar. Bij Jelle werkte dat prima, maar die heeft in al die tijd misschien 2x een nat bed gehad en verder nooit. Jitte daarentegen wil pertinent 's nachts haar luier niet uit dus liggen die zeiltjes nu voor Jan Doedel in bed...
Ik heb een waterdichte Molton onderdeken van de Hema eronder. 21 euro en het houdt echt alles tegen! Ik heb hem er ook onder in de laatste weken van mijn zwangerschap, mochten mijn vliezen breken Heb je in ieder geval niet dat gekraak van zo'n plastic bedzeiltje
Die HEMA waterdichte moltons niet. Wel als je er zo'n plastic bedzeiltje op gooit, dat broeit als de pest.
Hier ook de waterdichte molton erop ( ook ivm eventueel onverwacht spugen en nieuwe matrassen) daaroverheen nog een gewone molton en dan hoeslaken. En dit zweet niet.
Heb hier (bij toeval) van die matjes gekregen, die je ook voor de bevalling kunt gebruiken. Misschien een idee om die op hetbed te leggen?
Wij hebben tegelijk met aankoop van matrassen bij Beterbed hun waterdichte moltonovertrekken gehaald, deze zijn wel 26 per stuk. Maar ze zijn 100% waterdicht, en daarnaast zweten ze absoluut niet (zit een aanvullend laagje erop). Want ik denk dat het in de zomer echt niet fijn slaapt, plastic onder je onderlijf..