dochtertje heel ziek 2.8 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emama, 14 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    hoi

mijn dochtertje is nu al sinds zaterdagavond ziek

zondag 2 keer overgeven sindsdien 2 kleine bananen op en kleine beetjes water tot en met vandaag

ze wil nu ook bijna niet meer drinken
    tempeatuur wisseld heel erg voornamelijk koorts

al 3 keer bij de arts gewees 2e keer zagen ze dat der amandelen onttoken zijn antibiotica meegeregen

gister ook nog eens nurofen voorgeschreven bovenop de paracetamol

maar het lijkt alsof ze alleen maar zieker wordt ipv beter ze wil sinds vandaag bijna niet meer drinken en alleen maar slapen als ze wakker is is ze helemaal overstuur niks is goed ik mag niet in de buurt komen

ik weet het nu even niet meer wat ik moet doen weer de arts bellen of is dit normaal bij ontsteking van de amandelen gewoon laten slapen zoveel mogelijk proberen te laten drinken eten wil ze helemaal niet meer drinken ook bijna niet meer

bedankt voor de reacties

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.989
    113
    Misschien wil ze een waterijsje? Fijn voor de keel en krijgt ze toch vocht binnen.
    Als ze echt geen vocht wil dan heel goed in de gaten houden of ze niet uitdroogt (plast ze nog?)

Bij twijfel gewoon even bellen met de ha!

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wat een zorgen maak je je toch om je kleintje hè?

Als het niet goed voelt, naar de huisarts gaan en aangeven dat je het niet vertrouwt!

Mag je niet in de buurt komen omdat je het licht dan aan doet en dat dat misschien zeer aan haar hoofdje doet?
    Ze is niet suf dan dus?

4. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43

5. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ze zegt dat ze pijn aan der rechter oog heeft en suf is ze af en toe wel maar reageerd nog wel valt alleen wel heel snel vaak in slaap

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Pijn aan haar rechter oog.. Zal ze hoofdpijn bedoelen?
    Draagt ze nog een luier? En zo ja, mag je haar wel liggend verschonen?

7. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Over het eten zou ik me niet zo heel veel zorgen maken, drinken is belangrijker. Ik zou haar altijd een beetje aanbieden en verder idd watereisjes. Toen mijn zoontje keelontsteking had wilde hij ook wel kleine beetjes compotte eten. Misschien kun je dat nog proberen.

Verder idd je hoofd erbij houden en observeren. Als ze geen plasluiers meer heeft of niet meer aanspreekbaar is zeker bellen. En luister naar je moedergevoel, als jij denkt dat het niet goed zit ook bellen. Ik zou der wel lekker laten slapen als verder alles ok is. Dat heeft ze nu wel nodig.

Spannend hè als ze zo klein en ziek zijn. Heel veel beterschap.

Marchella vindt dit leuk.
  8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als ze nu antibiotica heeft zou ze binnen 48 uur na het starten van de antibiotica op moeten knappen.
    Verder is vocht inderdaad het belangrijkste, hier werkt vaak knijpfruit of flesjes met zo'n spuitdopje bijvoorbeeld. Pakjes drinken willen hier ook altijd wel of een danoontje o.i.d.
    Kan mij dan niet zoveel schelen wat erin zit, als het maar vocht is.
    Als ze niet meer plast of echt suf is gewoon weer bellen.
    Sterkte met je meisje!

Marchella vindt dit leuk.
  9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.408
    10.339
    113
    Hoe gaat het nu? Plast ze inderdaad nog? Tegen mij vertelde de assistent dat je bij de buik het velletje omhoog moet trekken en als het terug schiet nog goed is.

Bij twijfel altijd gewoon bellen, je kan advies vragen en je moet je niet bezwaard voelen, het gaat om de gezondheid van je kindje. Liever een paar keer te vaak bellen.

Heel veel beterschap!

10. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ja dat wel alleen liever niet als wel omdat ze bang is om weer getemd te worden en of zetpil te krijgen contrleer wel idd of de beetjes nog omhoog gaan zonder pijnn

11. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ze is dinsdag om 10.30 begonnen met antibiotica heeft net 2 zakjes knijpfruit op ze en valt nu weer in slaap ook paar slokjes banaan met yoghurt en water op (soort van milkshake alleen zonder melk omdat dat nu niet mag ivm slijmvorming)

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Oh dat klinkt wel goed!
    2 zakjes knijpfruit is toch 180 cc en nog wat yoghurt!

Wát een zorgen toch altijd hè!

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik vind dat inderdaad ook een stuk beter klinken! Dan zal ze inderdaad toch zo'n 200cc binnen hebben nu, klinkt natuurlijk niet veel, maar denk nu in haar situatie een hele stap.
    Ik denk dat je wel mag verwachten dat ze zich morgen alweer een stukje beter voelt. Merk je morgen dat ze toch nog weer zieker lijkt dan toen je met de antibiotica begon, dan zou ik nog weer even de huisarts bellen zo vlak voor het weekend. Liever bij je eigen huisarts nog even een check dan dat je van het weekend naar de HAP moet.

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu?

15. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ga je nu vast bang maken maar ik zou een arts bellen, toen mijn dochter dit had, had ze hersenvliesontsteking.
    Levensgevaarlijk als je er niet op tijd bij bent.

Deel Deze Pagina