Hallo Allemaal, Vanaf begin Januari zit ik al thuis zonder werk.. Ik kom niet in aan merking voor een uitkering omdat ik onder de jeugd van 27 jaar val en geen enkele diploma heb. Ik kan alleen een uitkering krijgen als ze me terug naar school sturen en dat wil ik absoluut niet. Ik heb al minstens op 42 sollicitaties gesolliciteerd maar ik word keer op keer afgewezen. Ik ben het spoor bijster.. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand anders misschien tips..
o wat k*t voor je zeg!!!! en op iets solliciteren onder je kunnen? en vandaar uit verder solliciteren? al ga je bij een zeeman of wibra werken als je maar inkomen heb toch? en vandaaruit verder kijken? zo heb ik het wel gedaan en nu heb ik een leuke job in de zorg voor 24 uur
Ja toch naar school ben ik bang. Dan kun je misschien toch veel meer bereiken. Maar woon je alleen? Als je samen woont krijg je toch sowieso geen uitkering? Kan me voorstellen dat je trouwens liever werkt dan een uitkering ontvangt. Blijft een lastige tijd, vooral voor jongeren zonder diploma.
Deeltijd naar school dan? Een BBl-opleiding heet dat geloof ik. En idd bij de post, Wibra, Zeeman, Aldi, Lidl oid om maar gewoon bezig te zijn. Nu beginnen alle seizoenbanen ook weer, zoals pretparken, dierentuinen en festivals. Sta je ingeschreven bij het UWV als werkzoekende? Via werk.nl kun je veel vacatures vinden. Het is balen als je niet aan de bak komt. In eerste instantie is er de hoop dat het gaat lukken en nu het langer duurt dreig je je geduld te verliezen. Blijf in jezelf geloven, ook jij hebt talent. Probeer te achterhalen waar dat talent zit, wat je leuk vind en wat je wilt doen. Stel een doel voor jezelf waar je over bijvoorbeeld 2 jaar wilt zijn. Ga dan kijken wat daar voor nodig is en stippel je weg uit. Op internet genoeg testen om je kwaliteiten te checken
De enige manier om een uitkering te krijgen is dus om weer naar school te gaan? Dan zou ik die kans gewoon grijpen. EN een uitkering, EN een diploma! Dat zijn 2 vliegen in 1 klap toch? Ja, het is moeilijk om te solliciteren op dit moment, maar het is makkelijker wanneer je een diploma hebt. Waarom zou je dat aanbod afslaan? Als je bewust niet naar school wilt, geen moeite doet voor diploma's terwijl het verplicht is voor een uitkering, neem dan ook genoegen met het feit dat je geen geld binnen krijgt en minder snel een baan krijgt omdat je de benodigde diploma's niet hebt. Sorry, misschien hard, maar er wordt je via het uwv een kans geboden die ik persoonlijk met beide handen aan zou grijpen. Jammergenoeg kom ik er niet voor in aanmerking. Ik zit nl. al 2 jaar in hetzelfde schuitje wat solliciteren betreft, maar ben al te oud voor de scholingsregeling en heb al een academisch diploma op zak waardoor ik voor veel banen niet eens in aanmerking kom omdat ik te grote ambities qua doorgroei zou hebben voor de desbetreffende banen.
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Weet natuurlijk niet de reden waarom je niet naar school wilt, maar dan moet je ook de gevolgen accepteren. Zou het toch overwegen! Succes.
Dat is het hem nou juist.. Ik WIL NIET meer terug naar school, ben vorig jaar gestopt omdat mijn praktijkbegeleider en ik het niet konden vinden, ik heb alles goed gedaan in mijn opleiding alleen liet ze mij niet slagen, ik weet zeker dat het om een persoonlijke reden ging.. Ik ga geen 4 jaar opnieuw doen echt niet, en bovendien vind ik werk waar je geen diploma voor nodig hebt veel leuker, en het gaat me niet om de uitkering of het geld.. Ik wil gewoon niet meer thuis zitten. Ik wil een doel hebben om s ochtends mijn bed uit te komen. Aldi lidl en zeeman en dergelijke heb ik allemaal geprobeerd, ze zoeken nergens mensen..
Ik denk dat het dan de aanhouder is die wint. Dus blijven proberen om bij die bedrijven binnen te komen. Blijven schrijven, binnen lopen, brieven persoonlijk afgeven enz. Op een dag zoekt een van die bedrijven medewerkers en dan heb jij laten zien dat je een doorzetter bent. Succes!
Als je naar school zou gaan heb je een heel goed doel! of wil je graag carriere maken bij de zeeman? flauw grapje natuurlijk! Maar woon je samen of alleen? Als je namelijk alleen woont moeten ze je wel een uitkering geven! je moet toch rondkomen. 't loopt dan wel via de waa... iig veel succes!
Ik heb ook geen werk, en geen diploma waarmee ik aan de slag kan. Heb een mbo 1 diploma, maar schijnt niet genoeg te zijn. Heb dus ook geen uitkering, en aangezien ik samen woon krijg ik die ook niet. Val ook onder de 27 jaar, dus zit wat dat betreft met het zelfde probleem. Alleen ik wil juist wel naar school!! Dan heb ik tenminste een diploma, en kan ik daarmee mooi aan de slag! Mij lijkt dat een opleiding toch de enige oplossing is als je wat wil bereiken!! Al doe je een opleiding via LOI, NTI, NHA of wat ook, duurt niet zo gek lang, kost minder dan opleiding op school, en heb je toch diploma! Je moet alleen wel zelf discipline hebben om thuis te leren!
ja maar je kan toch ook een andere opleiding gaan doen??? en wie zegt dat je begeleider dezelfde is als de andere.. als je niet uitkijkt stoppen ze je uitkering nog of ja (bijstand) omdat je weigering doet.. ze blijven echt niet doorgaan met betalen hoor als je nergens word aangenomen.. anders zetten ze je bij atlant neer, tussen de licht gehandicapten die maxi-cosy`s maken enzo.. ik weet niet hoe dat bij jullie heet?? en dan krijg je maar 25 cent per uur boven op je uitkering dus daar heb je helemaal niks aan.. kies gewoon een andere opleiding meidd vee keus heb je niet
doel uit bed te komen lijkt mij om naar school te gaan? Misschien krijg je wel vrijstelling voor bepaalde vakken? Met een diploma heb je wel wat meer keus uit banen, ik denk juist zelf dat je er spijt van krijgt. Het wordt je aangeboden!
Naar school gaan is geen doel. Alleen als je het graag wilt, als je iets met tegenzin moet doen kom je je bed niet uit, tenminste k niet. Werken vind ik super leuk, poetsen, supermarkt, bakkerij, de hema, de zeeman, het maakt me allemaal niet uit. Maar na school gaan ieuww, nee echt niet en als je een knoop in je maag hebt om te gaan bereik je ook niet wat je zou moeten bereiken. Ik woon trouwens samen, mijn vriend werkt, we hebben het geld niet hard nodig, wel welkom natuurlijk, maar het is alleen puur voor de verveling.
uhm dit snap ik dus niet je hebt een uitkering aangevraagd bent verontwaardigd dat je die niet krijgt maar je woont samen en hebt het geld niet nodig waar maak je dan eigenlijk druk om ik zou zeggen zoek dan een hobby wat je leuk vind een uitkering is voor mensen die écht geen inkomen hebben het is dus een noodvoorziening
ga een leuke cursus volgen, gericht op je hobby ofzo als je ze hebt...Ze hebben hele leuke cursussen..
Bij sommige opleidingen kan je voor het stukje wat niet voldoende is bevonden een verlenning krijgen zodat je dit ergens anders kan herkansen. Misschien is dit een optie?
Je kan toch om een andere praktijkbegeleider vragen? En het alsnog afronden? En anders bewijs vragen van gehaalde jaren en de opleiding alsnog behalen op een andere school?
Kassawerk bij de Aldi of Lidl lijkt mij niet echt een doel om voor op te staan eerlijk gezegd. De opleiding die je hebt gevolgd zonder te slagen, zijn er andere scholen die deze ook aanbieden? Dan zou je misschien kunnen vragen aan ze of het mogelijk is om je opleiding daar af te maken. Ik ben het ook eens met Uk2011. Je zou dankbaar moeten zijn dat de staat in je wilt investeren door je een opleiding met behoud van uitkering aan te bieden. Nu heb je nog geen kinderen, en heb je dat gehannes met het regelen van opvang nog niet terwijl je werkt aan het behalen van een diploma.