toeslag gastouderopvang en zwangerschapsverlof

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door butterfly83, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag, mijn moeder past 16 uur in de week op mijn zoontje via gastouderbureau. Wij ontvangen dan dus een toeslag van de belasting om dit te financieren.
    Nu ga ik over 5 weken met zwangerschapsverlof en vraag ik me af of deze financiering gewoon door gaat? Bij een kinderdagopvang gaat wel alles gewoon door maar is dit bij een gastouderopvang ook zo?

groetjes

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi Butterfly,
    Lijkt mij dat het gewoon doorgaat hoor, je krijgt toch een zwangeschapsuitkering (= voor de bel.dienst gewoon loon).
    Als je echt zekerheid wilt hebben zou ik gewoon even met de bel.dienst bellen dan weet je het gelijk.
    Groetjes Kim

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Is het niet zo dat je de toeslag gewoon krijgt omdat je van het kdv elke maand een rekening krijgt ongeacht of je je kind laat gaan of niet. Voor het kind is het ook wel fijn om het ritme door te laten gaan, anders moet hij straks weer wennen en voor jou ook wel lekker lijkt me. Als je daarvoor kiest is het ook logisch dat je de toeslag nog krijgt. Als hij bij jou blijft en oma past niet op, dan lijkt me dat je de toeslag stop moet zetten (ik weet het niet zeker ben gastouder en deze situatie zou ik na moeten vragen bij het gob). Ik heb zelf in mijn contract staan dat de opvang minimaal 6 uur per week blijft doorgaan.

4. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    gaat gewoon door tenzij hijz/ zij er wel heen gaan.

hier de hele zwangerschap ziek geweest en in de ziektewet, en ook gewoon recht op onkosten vergoeding gehad.

gr Gaby

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Gaat gewoon door want je bent gewoon in dienst en dus aan het werk.

Je hebt een arbeidsovereenkomst en dus recht op kinderopvangtoeslag

Deel Deze Pagina