Zwitsal zonnebrandcrème/allergische reactie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door loco1, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afgelopen weekend met het mooie weer heb ik mijn dochtertje(bijna 3) ingesmeerd met Zwitsal zonnebrandcrème, factor 30.
    Ze zit nu helemaal omder de bultjes, ik d8 eerst aan een zonneallergie, maar nu(3 dagen later) zitten die bultjes er nog en begint ze eraan te krabbelen.
    Kan natuurlijk ook een reactie op die crème zijn.
    Wat denken jullie?
    Zijn er meer kindjes met allergische reacties op zwitsal?
    Ben benieuwd.

Groetjes Mirjam

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ja hoor mijn zoon is ook allergisch voor zonnebrandproducten (niet alleen zwitsal maar ook van het merk Hegron) schijnt toch te liggen aan een combinatie met parfum wat erin gebruikt wordt.

Op de zonnebrand van de Lidl van het merk Cien heeft hij geen last.

Voordat je het smeert eerst een keertje 's avonds in de binnenkant van de elleboog smeren, als je de volgende dag er geen reactie in ziet kun je er vanuit gaan dat ze er niet op reageert.
    Zie je wel een reactie kun je er vanuit gaan dat ze er allergisch voor is.

Mijn 12 jarige neefje is er trouwens ook allergisch voor, die heeft dan weer geen last met zonnebrandproducten die uit een spuitflesje komen (hij woont trouwens in Amerika)

Groetjes Anita

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    zwitsal is sowieso wat allergie gevoelig dus dat zou best kunnen

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn dochter kan alleen maar tegen zwitsal maar als ze andere producten erop smeerd zit ze ook helemaal onder de bultjes en jeukt ook
    dan kan ze daar niet tegen

5. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Zwitsal ruikt heerlijk maar daardoor is het dus ook echte ROTZOOI. Dat is tenminste mijn persoonlijke mening en ervaring. Ik heb een gevoelige huid, mijn zoontje ook. Kunnen beiden geen Zwitsal verdragen, veel te geparfumeerd.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Is ook wat ze me op het cb meteen op wezen, nu heb ik 2 kindjes met eczeem vandaar ze het er op het cb over hadden :D

Zo doe ik ook azijn door de was als wasverzachter, ja klinkt raar (gewoon in het bakje van de wasverzachter) maar het heeft toch voordelen.

- de was wordt net zo zacht als met een wasverzachter
    - het haalt de laatste zeepresten uit de was
    - het werkt ontkalkend voor je wasmachine
    - en niet alleen de kinderen maar ook manlief heeft minder last van jeuk.

Groetjes Anita

7. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    heb hier ook van alles geprobeerd aan zonnenbrand

zwitsal
    garnier ambere solair
    cien(lidl)
    hema
    nivea childeren
    albert heijn
    overal krijgt ze bultjes van

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

sander reageer ook op zwitsel,
    ik hebnu hele fijne werkt urrrrrrrren.....
    was vroeger alleen in de apotheek te verkrijgen voor mensen met allergie.
    gr brenda

9. Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb nu van de apotheek 'La Roche-Posay'.
    Factor 50, speciaal voor allergische reacties.
    Ga het van het weekend even uitproberen als de uitslag(hopenlijk) helemaal verdwenen is, het zit er nog steeds en lijkt nog niet écht minder te worden. Gelukkig heeft ze niet zo heel veel jeuk.
    Ff gegoogled en het zou 7-10 dagen kunnen duren voordat de uitslag verdwenen is, bij een zonneallergie.
    Misschien is het een combi van zonneallergie en de Zwitsal??

Welke factor smeren jullie overigens met 2,5 jaar?

De mevrouw van de apotheek was niet al te vriendelijk en beweerde dat 50 noodzakelijk is tegenwoordig.
    Nu is het zo, liever goed beschermd en niet zo bruin, maar een kleurtje staat ook wel leuk natuurlijk en van 50 worden ze niet zo bruin, tenminste niet in Nederland.
    Ik vind dit ook niet erg en ik smeer ook voortaan wel 50 bij haar,
    (liever voorkomen dan genezen) maar 30 lijkt me toch ook wel voldoende met regelmatig insmeren.

10. brenda1976

ik gebruik 30. merk die ik gebruik is vision. bevalt uitstekend.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik heb beide factor 30 in grote flessen thuis en meeneemtubes die factor 50 zijn.

Daniëlle je kunt ook naar je huisarts gaan die kan ook zonnebrand voorschrijven (speciaal voor allergieën), weet zo even niet meer hoe het heet .
    Kylian heeft deze ook gekregen alleen dat is maar factor 15 dus ik smeerde me een slag in de rondte (heb rossige kindjes dus ze verbranden nog sneller), vandaar ik die van de Lidl ben gaan proberen.

Er wordt trouwens aangeraden kinderen t/m 16 jaar met minimaal factor 30 in te smeren en regelmatig te blijven smeren.

Persoonlijk vind ik dat je niet met minder moet gaan smeren omdat je zo graag wilt dat je kindje een kleurtje krijgt.

Groetjes Antia

12. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik smeer gewone Nivea Kid's factor 50.

13. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    pluk,ga ik doen bedankt

14. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Wij hebben Minesol Triple Defense van ROC.
    factor 50.
    van zwitsal kregen kindjes hier ook uitslag
    en deze van ROC is getest op allergische reacties en niet comedogeen.

Ik smeer beide kindjes (1 & 3 jr) met factoor 50.
    Ik verbrand zelf er gouw en heb dan weer dagen pijn, dat wil ik mijn kindjes niet aandoen.
    dus blijf ik lekker hoog smeren.

15. brenda1976

ik he die ook gebruikt, kreeg er vlekken van op de kleding.
    gebruik nu alleen als hij zonder kleding is.

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Inderdaad ja, daar schrok ik ook een beetje van, dat je om dié reden met een minder hoge factor zou willen smeren???? :(.

Factor 50 heeft hooguit soms als lastigheid dat het wat minder lekker smeert, maar goed... dat is overkoombaar.

17. Nee, dat hebben jullie dus niet goed gelezen..
    Juist niet dus!
    Ik vroeg me alleen af of factor 30 niet voldoende is hier in Nederland.
    Ik heb altijd factor 50 gesmeerd en nu is ze 2,5 en had ik zwitsal factor 30, maar daar krijgt ze nu dus ineens uitslag van.
    De dame bij de apotheek zei dat je altijd factor 50 moet smeren, maar dat lijkt me iets overdreven.
    Ikzelf ben ook heel voorzichtig in de zon, ik ben zelf ook niet het bak-type zeg maar.
    Maar ik smeer wel 50 hoor,bij mijn kleintje, ik neem ook het zekere voor het onzekere en die bruine kleur vind ik totáál ondergeschikt aan bescherming tegen de zon! Dusss.....ff iets beter lezen dames.;)

18. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    gelukkig maar!

19. brenda1976

ik kreeg te horen dat 30 meer dan voldoende is in ned. 50 is meer voor naar het buitenland. Zo zie je maar dat alle info anders is.

Ik smeer dan ook 30. Daarbij ligt sander tussen 12 en 3 op bed of eet hij. de zandbak staat bij ons onder het afdak.

vorig weekend een blunder, ik had sander goed ingesmeerd, toen dacht ik luier is niet echt handig, want hij gaat in en uit het badje en die zwemluiers nemen zoveel vocht op en speel dan niet lekker en is toch alleen tegen poepen, dus laatste moment besloten zijn zwemluier niet aan te doen, waren zijn billetjes verbrand, heeeeeel dom! goede les voor de volgende keer!

20. ik kreeg te horen dat 30 meer dan voldoende is in ned. 50 is meer voor naar het buitenland. Zo zie je maar dat alle info anders is.

Hoi Brenda

Ja, dat had ik ook gedacht.
    Tja, die billetjes, kan je gewoon overkomen.
    Maar het blijft listig die zon!

Groetjes Mirjam

Deel Deze Pagina