Wij hebben net onze zoon ingeschreven voor kleuterturnen, en we wilden er nog kleuterzwemmen bij doen, maar daar is een wachtlijst van een jaar. Wat voor "clubjes" doen jullie met jullie 3,5 jarige?
Nog niks Hij gaat 2 dagen in de week naar het kdv, en een ochtend gaan we samen koffiedrinken met een groepjes moeders. En hij gaat vanaf deze week op dinsdagochtend naar logopedie. Dus wel houden alleen vrijdagochtend voor spontane uitjes (zolang hij 'smiddags nog slaapt) Voor de rest niks georganiseerds. We hebben een poosje gezwommen, maar dat was geen succes in groepsverband (moeder&kind dan). Ik wil hem straks als hij 4+ is naar judo doen. En dan bij 5 op zwemles. Nou is mijn zoontje ook niet zo'n dappere, dus die zie ik niet snel alleen iets ondernemen..
Hier gaat hij niet naar het KDV, niet naar de peuterspeelzaal en krijgt hij straks in voorbereiding op onze emigratie een jaar thuis les. We zijn het komende jaar namelijk zo vreselijk vaak aan het heen en weer vliegen dat hij totaal niet mee zou kunnen draaien op school, dus houden we hem thuis en gaan we thuis aan de slag (straks in de VS krijgt hij ook thuis les, maar das daar veel normaler als hier en er zijn ook allemaal homeschool clubjes) Juist daarom willen we wat clubjes doen, zodat hij toch regelmatig interactie heeft met leeftijdsgenootjes, hij heeft zijn nichtjes e.d. wel, maar die zien we de laatste tijd ook niet meer zoveel.
@fiene: dapper hoor ik zou mezelf niet zo snel aan thuisonderwijs wagen eerlijk gezegd maar via twitter.com ken ik wel wat mensen die daar wel nogal fanatiek in zijn. Blijkbaar zijn er ook hele clubjes van mensen die aan thuisonderwijs doen en dus ook gezamelijk leerzame uitstapjes doen. Dat is dan misschien ook wel wat voor jullie?
Ik heb ze in Belgie nog niet gevonden moet ik zeggen. Waar wij gaan wonen is de keuze beperkt, een paar slechte public schools, een paar goede private schools (a 6000$+ per jaar) of homeschooling. Daar ken ik ook genoeg mensen om samen te komen etc. T gaat dus echt om de periode tot begin 2012, eind 2011. T gaat dan ook nog niet om echt scholing geven natuurlijk, hoewel we nu wel spelenderwijs met rekenen en lezen bezig zijn. Ik wil dus gewoon wat dingetjes als kleuterturnen (waar hij nu op gaat) evt knutselclubjes en dat soort dingen doen. Anders zitten we wekelijks bij een binnenspeeltuin en dat is ook niet echt precies wat we zoeken.
een uitstapje naar de bibliotheek, mijn kinderen (en ik) vinden het erg leuk, heel veel boeken, veel voorlezen en ook nog speelgoed. ze hebben bij ons op zaterdag ook nog wel poppentheater en voorlezen voor kleuters.
Thanks, leuk idee! Ik ga eens kijken wat ze hier organiseren voor kinderen. Ik weet wel dat ze geen speelgoed etc hebben. Alleen niet echt een goede situatie om met andere kindjes om te gaan natuurlijk.
Onze kleine man (nu ruim 3 jaar) gaat sinds een jaar naar judo, en dat bevalt hem (en ons!) erg goed.
Die zitten in Rotterdam, ik woon in Oost Belgie, dat gaat m dus niet worden. Judo wil ik niet, geen vecht/verdedigingssporten hier.