Wij twijfelen om onze zoon van 19 maanden in een peuterbed te leggen. Op welke leeftijd gingen jullie kinderen uit het ledikantje?
Julia is in oktober 2 jaar geworden en slaapt sinds december in haar peuterbedje. Dit eigenlijk alleen omdat ze in april een zusje krijgt en dan al aan haar nieuwe bedje gewend is. Kan zusje mooi in haar ledikantje. Anders hadden we het nog niet gedaan denk ik....
Onze zoon is 2 jaar maar slaapt nog in de ledikant. Ga het voorloppig nog niet doen. Hij slaapt er nog heel goed in en in Feb verwachten wij een tweede, dus willen we niet teveel verandering hebben. Ik zou zeggen ga op je gevoel af.
Als je kindje nog heerlijk slaapt in de ledikant zou ik het zo lekker nog even houden. Onze dochter sliep heel onrustig in d'r ledikant en wilde eruit klimmen. Wij hebben haar toen na haar 2e verjaardag een peuterbedje gegeven. Daar sliep zij toen weer veel rustiger in.
Mijn zoontje is bijna 28 maanden en ligt nog lekker in zijn ledikant. Pas rond zijn 3e jaar wil ik overgaan naar een groot bed vind het nog niet nodig. Hij ligt nog heerlijk in zijn ledikant!
met 26 maanden ging Esmee over naar een peuterbed dochter van een vriendin van me is 3 1/2 en ligt sinds deze week pas in een gewoon bed
Fenne was 2 jr en 2 mnd toen ze haar peuterbedje kreeg... nodig was het nog niet toen, ze sliep nog prima in ledikant... maar ze was oh zo trots op dr grote bedje, en dat is ze nu nog...
Mijn dochter is 19 maanden en slaapt sinds anderhalve week in het peuterbed. Eerste nacht even half uurtje gehuild maar nu slaapt ze er heerlijk in. Wij wilden haar alvast in haar peuterbedje leggen omdat we niet willen dat ze denk dat de baby straks haar kamer inpikt...
Bij ons zijn ze alledrie rond de 1e verjaardag overgegaan op een peuterbedje. En Lianna ligt sinds d'r 3e verjaardag in een gewoon bed.
Zes weken voordat Jesse twee jaar werd, is hij naar het peuterbedje gegaan. Maar dat kwam meer door mezelf: ik had zo'n last van m'n schouder en kon hem bijna niet meer in en uit bed tillen. Maar goed, 't ging hartstikke goed. Hij is er nooit uitgekomen ofzo, wonder boven wonder!
Nick was 14 maanden toen hij in het peuterbed ging. Ik was zwanger van de 2e en wilde hem alvast laten wennen voor hij het idee had dat zijn bed ingenomen werd. Chris is nu 2,5 en heeft vandaag het peuterbed gekregen. Dit omdat hij nu overdag zindelijk is en wij hem dat als belofte hadden gedaan. Moet wel zeggen dat ook Chris al sinds 14/15 maanden zonder hek in zijn ledikant lag. Ik had/heb 2 enorme klimgeiten en daarnaast last van mijn rug, dus een hek eraf was voor iedereen beter.
Wij hebben vandaag een peuterbedje gekocht voor Esmee.. ze wordt wel erg groot voor het ledikantje nu. Morgen zal ze er voor het eerst in slapen, ben benieuwd. Wij hebben er overigens wel een zijsteun bij zodat ze er niet zo uitrold.
wij hebben geen zijsteuntje, maar ik heb een dunne knuffel onder het matrasje gelegd aan de zijkant, zodat de rand iets omhoog staat (als een aankleedkussen). Zo went hij niet aan een rekje, en rolt hij er toch niet uit.
Mn dochter was 1,5 (ivm een broertje op komst) dat we voor haar een ombouwbed hebben gekocht, we hebben het nu nog staan als een groot ledikant maar gaan t als ze wat groter is ombouwen tot een peuterbedje. Vind t zelf ideaal omdat ik t niet zo'n prettig idee vond dat ze uit zelf uit haar bed kon gaan Weet niet of t je smaak is maar hieronder de link bij de verschillende afbeeldingen zie je wat je er allemaal mee kan doen (ledikant, peuterbed met zijsteun en peuterbed zonder zijsteun). Is van Bambinoworld, heb t daar ook besteld en na ruim een week in huis, goede service! Kinderbed ombouwbed Firenze wit, 140x70 - Bedden - BambinoWorld Succes met kiezen!
Hier ging Julian met 17 maanden naar peuterbedje. Ook ivm komst babybroertje. Ik denk dat je gewoon moet kijken of het gaat. Julian is nooit uit bed gevallen of eruit gekomen. Een andere forumvriendin heeft wekenlang elke avond een kindje gehad dat er uit kwam en uiteindelijk toch weer in het ledikantje wilde slapen. Gewoon kijken wat er gebeurt!
Mijn zoontje van 2 jr en 2 mnd slaapt nog steeds in zijn ledikant en ook nog met een slaapzak, zolang hij er nog niet uit kan klimmen dan vind ik het nog niet nodig om een "grotere" bed te kopen, ik heb er sinds het weekend wel een kussen ingelegd ik moet zeggen dat ie dat heerlijk vind.
Wij willen aankomende zomer zijn kamertje opknappen en dan dus ook een peuterbed aanschaffen. Hij is dan bijna 3 jaar.
wij hebben onze oudste van bijna 3 net zo lang in haar ledikantje laten slapen totdat ze er te lang voor werd... en tot ze doorhad hoe ze eruit moest klimmen... toevallig hadden we 2 weken geleden een leuk peuterprinsessenbed gekocht en klom ze ineens uit haar bed... dus we hebben haar nu in het peuterbedje liggen... de eerste 4 nachten ging ze er contineu uit maar nu slaapt ze heerlijk en blijft ze in bed... kreeg hier eens de tip om de lamp eruit te draaien omdat ze er steeds uitkwam en dan het licht aandeed en haar zusje ging wakker maken.. sindsdien blijft ze in bed en als er wat is roept ze me gewoon... ik zou niet te vroeg overgaan naar een groter bed.. bedoel waarom zou je dat doen? omdat het leuk staat?