mn dochtertje heb ik net bij de buurvrouw opgehaald en ze heeft daar 2x overgegeven . heb ze net wat slappe thee gegeven verder geen brood en heb haar in bed gelegd . maar is dat goed of moet ik haar gewoon eten geven ??? dit is voor t eerst dat ze ziek is dus weet t eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet . ik dacht eraan om ze een cracker te geven als ze wakker word ....
eerst afwachten hoe het gaat, drinken is het belangerijkste nu. Houdt ze dit binnen dan zou ik idd beginnen met een droge cracker en/of droge koekjes. Het kan zijn dat haar eetlust weg is hoor, niet dwingen komt vanzelf weer goed. drinken is het belangerijkste nu.
Wij kregen advies van de HA dat wanneer ze blijven spugen, je even een pauze van 2 uur in moet lassen met niets eten en drinken aanbieden. Daarna een uur lang om de 10 minuten een slokje. Het uur daarna om de 5 minuten een slokje en dan kijken hoe dat gaat. Pas wanneer dit lukt en ook meer drinken erin blijft, weer (licht) eten aanbieden. Hier nu de laatste weken een aantal keer aan de hand gehad, en bij ons is dit de beste aanpak (alles kwam er nl direct weer uit, zelfs een ieniminieslokje water. Na deze 'reset' ging t weer beter)
heb ze op bed gelegd en slaapt gelijk , terwijl ze al bijna 2 weken niet meer slaapt smiddags. had dr drinken mee in bed gegeven de thee . wel zielig !!! we kijken t even aan , vind t erg moeilijk , ben hoog zwanger en als ik ergens niet tegen kan is t kots . bah bah
happymama ze is ziek daarom slaapt ze. Slapen is het beste medicijn. Als ze wakker is wat kleine lepeltjes water geven en dit rustig opbouwen. Niets forceren en als avond eten misschien een klein crackertje geven. Geen melk!!! heb zelfs wel eens gehoord na het spugen wel 4 uur niets aanbieden. Kinderen kunnen niet spoelen. Wij spoelen onze mond en weten dat het beter is niets te slikken om onze maag rust te geven.
ok dan geef ik t vanavond , ze wil er altijd smeerkaas op . dus als ze dat vraagt zal ik t er dan op doen of zeggen dat t op is
zo zaten wij ook gisteren. Maaamaa ik wil ook komkommer en nog meer crackers. Nee schat je hebt overgegeven. Als je nu teveel eet moet je straks weer. en doet je buik pijn. Beterschap en sterkte.
germ ze werd wakker om kwart over 3 en gelijk weer overgeven terwijl ze niks gegeten heeft . nu had ik toch maar even de HA gebeld , moet ze water geven maar dat wil ze niet ...... dr temp is wel gewoon goed
net wat te drinken gegeven en ff later gelijk weer alles eruit . de dokter zei toch blijven geven .... heb ze ook een stukje droge ckracker gegeven . papa kwam thuis en hoeft ook al niks dus heb zelf maar een boterham
Onze huisarts zegt altijd klein beetje chips en cola zonder prik. Dan krijgen ze vocht, suiker en zout binnen. Is alles wat ze nodig hebben. En omdat ze dit nooit krijgen is het ook een soort traktatie tijdens het ziek zijn.
Heb ors maar dat is wel heeeel goor... Vamacht rustig geweeest heb ze niet gehoord. En me vriend kwam ook ziek thuis ook overgeven, hoop niet da ik t ook krijg nu
ze heeft sinds gister avond niet meer over gegeven dus ga ze zo een cracker geven .. Mag.ze er nu wel melk bij
heb je munt thee geprobeerd?van verse munt bladeren zet je thee en je kunt het zoeter maken met suiker of diksap. is goed tegen buikpijn,diarre en misselijkheid.
wilde thee geven vanmorgen , aardbijen thee maa da wilde ze niet heb de ha ff gebeld over de melk dat heeft ze een beetje gehad vedunt met wat water , t blijft er goed in , ook al wat slappe ranja gehad en een halve cracker ....
buikgriepjes heersen erg nu. Hier hebben dochter, ik en vriend het ook gehad. 1 dag/nacht kosten en diarree, dan nog een dag slapjes en dan gaat het vaak weer. Kinderen herstellen meestal ook weer sneller dan volwassenen (maar ze kunnen er ook meer ziek van zijn) Hopelijk gaat het nu weer goed en krijg jij het niet!