Verhuistips gezocht,

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyC, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Wij hebben een nieuwbouwwoning van de woningstichting aangeboden gekregen. Dat gaan we dus ook doen.

We weten nog niet wanneer we de sleutel krijgen en er zal eerst ook geklust moeten worden. ( woning wordt kaal opgeleverd).

Maar bij mij kriebelt het al. Het liefst wil ik nu alles gaan inpakken haha.
    Maar waar zijn jullie mee begonnen, wat is een logische manier van inpakken?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Toen wij wisten dat we gingen verhuizen ben ik wel al vrij snel begonnen met inpakken. Eerst dingen uitzoeken en daarna inpakken die we toch op dat moment niet gebruikten (dingen uit de bergruimtes, zomerkleding/winterkleding, boeken uit studeerkamer bijv). Maar het echte inpakken ging ik in de week voor verhuizen doen (was er ook eigenlijk altijd wel snel klaar mee en ging bijv klussen in het nieuwe huis en s avonds thuis nog inpakken).

Inpakken deed ik het liefste zoveel mogelijk kamer voor kamer en duidelijk op de dozen zetten wat er in zat of naar welke kamer het moest.

3. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk een verhuizing! Vooral het klussen en inrichten!
    Als ik jou was zou ik beginnen bij de zolder/berging/schuur. Daar liggen vaak spullen die je niet of nauwelijks gebruikt, kan je direct kijken wat je echt wilt houden, ruimt s gelijk lekker op!

Ik zou ook een plek in je huis ( bijv lege kamer of zolder) gebruiken als in gepakte dozen ruimte.

Dus eerst de zaken inpakjen die je het minst gebruikt. Goed op de dozen zetten wat er n zit en naar welke ruimte ze moeten in het nieuwe huis. Schroefjes Ed Van kasten in een plastiek :) zakje of doosje doen en ook labelen

Succes!!

4. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Dingen die je al n hele poos niet meer heb gebruikt of zou missen
    Kan je nu al inpakken
    Al vast kranten sparen voor al je glaswerk/borden ed
    Beginnen op zolder en zet op de doos (globaal en op beide kanten;) ) wat er in zit
    En ik gebruikte gekleurde stikkers voor welke doos in welke kamer terecht moest komen kon dan mooi n lijst ophangen op de deur met een legenda die bij de kleur paste en dan ging alles gelijk naar de goeie plek :)
    Sleep je niet 100x met de zelfde doos hahaha

5. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ah top. Het probleem is dat wij geen kamer over hebben. We hebben nu maar 1 slaapkamer. En geen zolder of berging. Wel een kleine schuur, maar daar wil ik liever niet teveel in zetten aangezien die heel erg vochtig is en er muizen lopen.

Ga nu even mijn fb vriendjes vragen of er mensen zijn die nog verhuisdozen hebben liggen.

6. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Je kan ook bij de lokale friet boer om dozen vragen (hebben wij ook gedaan) en dat zijn prima dozen voor de wat kleinere dingen
    (Borden beste boeken dvd's etc) en die krijg je vaak voor niets (scheelt hem weer afvoerkosten ;))

7. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38

Mag ik vragen welke stickers je gebruikte? Dat is namelijk wel erg handig.

Deel Deze Pagina