De nachten zijn verschrikkelijk.....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaatje1234, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje1234

31 dec 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie o wie ligt er ook wakker in de nacht?
    Ben nu 37,3 w zwanger en ik kan alleen maar op mn zij liggen en ben constant wakker! Verschrikkelijk! Echt om gek van te worden. De nachten duren op deze manier zo lang!

Iemand tips?

2. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Ik heb precies hetzelfde... Slaap drie uurtjes en dan ben ik klaarwakker.. En 2ord moe op een tijdstip dat ik niet kan slapen.. Houd bij mij al een week aan ong. Een uurtje geleden zat ik aan de bord friet klaarwakker. Geen tips wel herkenning:)

3. Kaatje1234

31 dec 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha n bord friet! Ik heb t op n beker brinta gehouden haha
    Als ik dan net even indoezel huilt mn dochter op (droomt veel) dus dan ben ik weer klaarwakker.. Zo herhaalt zich dat..
    Als ik nou lekker kon liggen zou ik de nacht wel doorkomen maar niks is fijn..

Lekker om soms even te kunnen klagen he haha

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ja hier ook al een uur wakker. Ik word wakker door die druktemaker in mijn buik. Is nu al 2 nachten achter elkaar.
    Ik moet dan ook even naar de wc omdat er dan zo'n grote druk op de blaas komt.

Tips heb ik niet. Ik heb ook geen honger rond dit tijdstip ;)

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Is het geen idee om half zittend proberen te slapen door bijvoorbeeld een paar kussens onder het hoofdeind van je matras te leggen? Slechts een idee hoor want heb zelf geen ervaring met het moeten slapen met een flinke zwangere buik helaas.

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Pff hier ook al 1.5u wakker, lig in het zkh en kan hier echt niet goed slapen. Als ik dé tip weet laat ik het je weten :p. Wat betreft goed kunnen liggen helpt bij mij wel eens een warme douche of bad voor het slapen gaan, zeker icm overdag genoeg rust nemen (als in: rustig zitten ergens). Dan heb ik minder last van onrustige benen en het geen houding kunnen vinden 's nachts. Maar dat heb je vast al geprobeerd!

7. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Ik slaap al 2 weken met een kussen onder m'n buik tegen de druk en het trekken...
    Binnenkort maar Voedingskussen mee naar bed nemen om daarmee te slapen. Schijnt wel wat te helpen.
    Verder ben in elke nacht vaak wakker omdat ik moet plassen en verschrikkelijke dorst heb :(
    Beetje cirkel waar je dan in beland : wakker worden plassen drinken, wakker worden plassen drinken.
    Hele nacht door...

8. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Ik doe mee. Vannacht misschien een uurtje geslapen, als ik het al red. Zo blij met de zwangerschap, maar dit is echt slopend. Heb ik niet van het ene kwaaltje last, dan van het volgende. Zo wisselen een stuk of 4 zich af. ( maagzuur, rusteloze benen, oprispingen waarbij eten meekomt, drukke baby, bekken). Hoef nog maar een week of 8 zo... En dan nog de mazzel dat ik thuis zit.

9. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    sterkte dames! Mijn tijd komt nog wel vrees ik.
    ik heb nu juist het probleem dat ik zo erg in coma lig te slapen dat ik dan niet draai in m'n slaap. Word na een paar uur wakker om om te draaien maar alle spieren zitten dan zo vast. Ben gebroken! Strompelend naar de wc enzo...

10. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Uugh hier hetzelfde, al vanaf half 4 wakker en nu onderweg naar school, dus tijd om te rusten is er niet :(

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat ik elke nacht minstens 1 en soms 2 keren eruit moet om te plassen is de hele zwangerschap al zo, dat ik alleen nog maar op mijn linkerzijde kan slapen is ook al een maand of 3 maar nu sinds 2 weken heb ik dus ook ontzettend veel last van maagzuur!

Ik word er in de nacht gewoon wakker van dat ik de hele mond vol heb met maagzuur, het brandt gigantisch in mijn slokdarm en ik word er echt misselijk van!

Ik heb al Omeprazol maar dat helpt dus vrijwel niks, Rennie's helpen echt tijdelijk eventjes, ik vind dit echt een verschrikkelijke zwangerschapskwaal :(

12. Heidebloempje

Heidebloempje Actief lid

6 mei 2013
    104
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik slaap nog steeds prima. Ok, ik moet er wel vaak uit om te plassen, maar dan slaap ik zo weer in.
    Al zou ik niet weten wat ik moet zonder mijn 'vriendje' het voedingskussen....die ligt trouw tussen mijn knieën en als het moet onder mijn buik.
    Wat bij mij ook helpt om in te slapen is de geur van lavendel. Mijn man masseert mijn rug elke avond met massageolie lavendelgeur van Kneipp. Eventueel wat op de polsen zodat je dat de hele tijd inademt.

Succes dames!

13. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    2 a 3 keer per nacht eruit om te plassen.
    Buikdochter die gaat feesten als ik wil slapen.
    Trekkerig gevoel in me buik als ik lig en het ergste een hele dichte neus!!!
    Zo jaloers op vriend , zoon en zelfs de hond die heerlijk heel de nacht slapen!!

14. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Ik heb dit in mijn zwangerschap ook gehad vanaf 36 weken. ik kreeg van de verloskundige slaap medicatie wat juist voor de zwangere vrouw was. dit hielp mij heel goed in combinatie met een boek op bed lezen.... en een beker rooibos thee wil ook heel goed helpen. hoop dat jullie hier wat aan hebben.

15. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier ook een slechte slaper. Bekken, voorweeën een groot feest in de nacht.
    Heb ook afentoe een slaapmiddeltje van de gynaecoloog gekregen.
    Pff ik zeg baby kom er maar uit...

Sterkte dames

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Erg herkenbaar. Echt zo'n laatste loodjes ding. En schoolschema's van oudere kinderen en klaarwakkere peuters helpen er niet bij ;)

Gelukkig laatste werkdag vandaag, waarop ik wel iets enorms moet doen nog, maar goed.

Tot 30 weken sliep ik juist als een blok...

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik ben een makkelijke slaper, maar lig ook regelmatig wakker. Ik slaap beter met een dubbel hoofdkussen en een voedingskussen en als ik niet kan slapen, ga ik gewoon rustig liggen en neem de dag door oid. Ik bedenk mij dan dat rustig liggen ook uitrust en uiteindelijk vaak ik vanzelf wel weer in slaap. Maar ja, en nachtje lekker doorslapen zou lekker zijn. Dat zit er na de geboorte ook niet meer in natuurlijk.

18. samaa

samaa Niet meer actief

Pfff hier ook al weken. Na 2 uur slapen alweer klaarwakker...
    eindelijk vannacht een keer weer lekker geslapen en wat meer uurtjes gemaakt.

19. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik kan opzich prima slapen, ben doodmoe!

Alleen heb ik sinds een week zoveel pijn aan mijn rug en als ik 's nachts wakker wordt dan voelt zelfs mijn hele rechterbeen dood..

Verder al een paar weken regelmatig eruit om te plassen, arme hond ook elke keer wakker, want moet door de woonkamer.. Ze zit mij ook echt aan te kijken van, mens ga toch slapen! haha

20. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    En wat drieka idd heeft, MAAGZUUR!! :$:(

Deel Deze Pagina