verjaardag meisje 6 - wat geven?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door justme1974, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Oh help, een vreselijk luxe probleem. Bij alles wat mijn dochter op tv ziet, roept ze wel "die wil ik!!'. Dus om daar nou een betrouwbare "dit wil ik echt heel graag" meting te halen. Niet dus :D

En dus. Help. Zes jaar wordt ze al bijna. Na de vakantie naar groep drie en dus bedachten we dat een leuke schooltas wel een idee zou zijn. Wat is nou helemaal "hot" onder de dames van deze leetijd?

Verder zijn we enorm aan het twijfelen tussen lego en playmobile. Ze heeft al het een en ander van lego friendz en zo nu en dan speelt ze er wel mee. Playmobile heeft ze alleen ooit de ark van gehad en daar speelde ze in bad veel mee. Ik zie veel leuke dingen van playmobile en pas bij een vriendinnetje de camping gezien; erg gaaf. Maar je snapt het al. Als we het vragen wil ze alles wel met een grote voorkeur voor frozen.
    Mijn eigen twijfel bij lego is; als het uit elkaar is, moet je het weer opbouwen. Dat is gaaf als je een tekening hebt, maar helemaal zelfstandig lukt dit nog niet. Mijn idee gaat dus naar het stuk dat ze gewoon zelf kan spelen. Mijn twijfel bij playmobile is; is het niet teveel voor-gekauwd (daar waar lego nog de variatie kan bieden om iets anders te maken dan wat er op het plaatje staat). Al kan het met playmobile du wel weer heel tof zijn om dagelijkse dingen na te spelen.

Wie oh wie heeft ideetjes? Vorig jaar kochten we met de familie de trampoline, dat is echt een enorm succes. Maar die is er dus al. Ze heeft een springtouw en een hoepel enzo. Fietsen weigert ze en ze heeft een fiets. Ze gaat dus naar groep drie. Is gek op spelletjes. Kapla vind ze leuk, dus dat kunnen we ook nog uitbreiden met kleurtjes natuurlijk. Ze speelt eerder met de kapla dan de lego bijvoorbeeld.

Of.. zullen we gokken op de playmobile en dat ze in de toekomst gewoon beiden heeft? We willen ook geen overschot aan speelgoed hebben en het gaat ook niet om het veel hebben, maar meer om iets waar ze echt wat aan heeft. Ze heeft ook een prachtig poppenhuis, maar daar speelt ze dus amper mee en daarom ben ik bang dat playmobile niet aan zal slaan, maar misschien is dat compleet een ander idee? Wie helpt?

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou gaan voor leuke spelletjes.

Hier zijn alle soort poppen gewoon geen echt succes, en playmobile zijn ook gewoon poppetjes met een verhaal (inderdaad voorgekauwd), alleen dan in het klein.

Wat hier echt goed aanslaat qua spellen zijn: smartgames, tiptoy puzzels, ouderwetse gezelschapsspellen en origami.

Mijn dochter wil voor haar 6de verjaardag een space scooter, misschien een idee?

Qua tassen, hier tot nu toe deze uitgekozen voor groep 3: Canvas kindertas - star pink

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier krijgt Emma een step op 2 wielen (wil ze heel graag) spacescooter vind ik heel erg duur en geen idee hoe lang dat leuk is

Verder hebben we een schooltas gevraagd voor het nieuwe schooljaar
    Spelletjes en ook een smartgame
    De eerste ik leer lezen boekjes
    Stabilo pen
    Frozen vind ze erg leuk en ze is gek op paarden, misschien dat er een thema is dat ze leuk vind?

Hier spelen ze nu wel weer meer playmobile, maar hebben ze wel genoeg van eerst.

Lastig he! Hier ook 2 dochters dus voor Julia iets bedenken is ook lastig omdat veel er al wel is.

Anders een abbo op iets? Speeltuin, dierentuin?

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hier heeft ze voor haar zesde verjaardag veel playmobil gehad. Het kinderdagverblijf en de school en wat losse speelsetjes.
    Verder nog knutselspul (dat blijft hier een grote hit), rolschaatsen, werkboekjes, handdoek van frozen, frozen rugtas, barbie.

Overigens heeft ze van playmobil ook de campingset compleet...met tentset, camper en caravan en ze heeft het prinsessenkasteel en kristalvijver ervan met allerlei uitbreidingen. Veel playmobil hier maar ze vind het helemaal geweldig. Wij hebben expres geen lego friends gedaan en dat gaf dochter ook zelf aan, omdat zij helemaal geen bouwer is. Playmobil is gelijk klaar om te spelen. En er is nog genoeg fantasie te gebruiken hoor. Ze kan er uren mee zoet zijn.

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Super bedankt voor de reacties tot nu toe. Daar kan ik zeker wel wat mee. We gaan nog even rustig kijken hoe en wat. Die schooltassen zijn heel gaaf, dat is een goede tip! En qua lego en playmobile gaan we nog even bedenken. Ze is ook gek op spelletjes, dus uitbreiden daarvan kan zeker geen kwaad (al hebben we al een kast vol).
    Bedankt!

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter (6) is helemaal dol op haar furby. Ondanks dat hij regelmatig gammel is, is ze er nog dolgelukkig mee.
    2e wat ze graag wilde was een spacescooter.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Het ligt een beetje aan je kind natuurlijk.
    Hier is het "hot" op school om een tas van het merk zebra te hebben.
    Verder kreeg dochter een nieuwe fiets, een ipad, mp3 speler,make up en nagellakjes, een set streetdance kleding, smartgames, leesboekjes (ik leer lezen) knutselspullen. O ja en kadobonnen van de h&m. Vond ze geweldig, helemaal zelf shoppen bij een winkel waar zij graag koopt en mama niet :D
    Een spacescooter had ze voor de zomer al gekregen. Die gebruikt ze met vlagen. Zo rijd ze er een hele week op, zo komt hij 2 maanden niet uit de schuur. haar fiets is iig populairder

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Inderdaad een duikelrek is leuk.

Verder:
    - Tiptoi (over het lichaam)
    - Skates met bescherming
    - Beados
    - Verkleedset van Raveleijn (is hier 'hot' bij mijn dochter en haar klasgenootjes)
    - Eigen cd-speler met cd'tjes
    - Hoepel
    - Alles met paarden (tekenboek, gelpennen, etc.)
    - Een hondje/konijn/cavia in een tasje
    - Leesboeken/voorleesboeken
    - paardenranch van Playmobil
    - Blingles: Blingles sieradenset | Blokker

Deel Deze Pagina