Zijn er toevallig dames bezig met geboorte traktaties voor op de peuterspeelzaal/opvang? Ik kom heel veel tegen aan koek en snoep enz. Nu vind ik dat geen ramp en dat mag ook gewoon op de psz maar ik zou graag iets maken wat ik binnen en week of 2 kan maken en wat dus ook een tijdje kan staan. Wat maken jullie?
Je kan roze (met witte) spekkies op een lange sateprikker doen, hier folie om heen en een roze strikje. Dat blijft wel lang goed geloof ik
Ik had blauw witte manna. Beetje inbetween qua gezondheid. Flesjes, cellofaan en labels op Ali besteld.
Ik heb geboortekoekjes besteld (ook voor de kraamvisite). Die zijn niet zo groot en zijn allemaal apart verpakt. Ik maak er iets van een strik met een label en tekst aan en klaar.
Als je koekjes los verpakt kun je ze lang bewaren. Ik heb geen idee hoe handig je zelf bent. Maar cliënten van mijn oude werk maken dit soort koekjes. Je kunt ze ook maken in bijvoorbeeld de vorm van een babyvoetje oid. en dan de naam erop.
trouwens; veel koek, cake etc. kun je goed invriezen. maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van hoeveel je moet maken en hoe groot je vriezer is.
@Nixter Koekjes invriezen heb ik nog nooit gedaan. Ik bak wel veel dus de koekjes maken zal het probleem niet zijn. Vind ik wel heel leuk trouwens! Maar dochter is een maand te vroeg geboren dus het hangt wel beetje in mijn achterhoofd dat ik nu ondertussen iets klaar moet gaan zetten. Even hoop vragen hoor haha Hoelang kunnen ze bewaard worden in de vriezer? Hoe moet je ze ontdooien? Invriezen met decoratie? Apart van elkaar invriezen of alles in 1 bak?
Ik had mini cupcakejes gemaakt. En hop in de vriezer. Op de dag zelf alleen ff getopt en een letter er opgemaakt. Ik ging ze zelf brengen dus hoefde niks in te pakken. Je kunt ook een cake maken en invriezen. Vriendin van mijn gedaan en dan in de cake de letter van de baby. Hoefde alleen plakjes te snijden.
Mijn kraamhulp heeft de voorbereiding gedaan : langer vingers gedipt in chocola en muisjes. Ik heb er s Avonds een snoepmuis met een lintje en klein kaartje aan vast geknoopt en klaar!
Mijn zoon wilt graag cupcakes trakteren , was ook niet mijn voorkeur maar hij wilt het graag. Dochter wil dus vanzelfsprekend hetzelfde trakteren. Man zal dit maken in de kraamtijd of de kraamverzorgster, ga het zeker niet vn te voren al maken.
Ik heb ook lange vingers in huis, dacht boter erop en in muisjes dopen, maar chocola is mss ook wel leuk!
K Een vriendin van mij vriest de cupcakes altijd in zodat ze alleen nog maar afgewerkt hoeven te worden