Dames ik ben echt zoekende, wat te doen, Ik eet nu al maanden gezond, snoep weinig tot niet, ja gezond, komkommer, worteltjes enz enz, sinds de verhuizing beweeg ik een stuk meer. loop dagelijks zeker een half uur tot een uur, Toch val ik niet af, ja in het begin 4 kilo toen ik hier kwam wonen, maar nu niets meer, Ik heb PCOS, prikkelbare darm enz. Ik wil een nieuwe leefwijze, we zitten in rustiger vaarwater dus ben echt op zoek naar handvaten. Het boek van Yvonne Lemmers lijkt me wel wat, maar lees dan de recenties, en ondanks dat 70 procent positief is, twijvel ik, ook hebben we in de familie ervaring met WW, 16 euro permaand, dat zou ik nu kunnen missen, Ik wil graag minstens 20 kilo afvallen, zodra de fisio groenlicht geeft (nog lang niet ivm met probleem rug schouders) ga ik bij haar 2 keer in de week cardio doen tegen een kleine vergoeding stuk goedkoper als de sportschool, maar voor nu is dat op hetwandelen na wat ik nu doe nog niet mogelijk. Nu ben ik al dagen aan het lezen, en heb veel gelezen dat PCO en Koolhydraten niet goed samen gaan, zo kwam ik op GOK, Nadeel is, ik ben dol op brood, en aardappels. 1 van de 2 zal dan niet meer kunnen (1 koolhydraat uur per dag als i het goed begrijp) ik ben een moeilijke eter, dat maakt het lastig. Ik ben 1,68 en ong 93 kilo veeels te zwaar dus, het zit ook vooral tot grote ergenis op mijn buik, ik heb dunne benen en armen, voor de zwangerschap woog ik rond de 75 kilo en dat wil ik minimaal naar terug, ik voelde me daar veel beter bij. wie heeft er dus ervaring in afvallen en pcos, Ik ben oooit al eens 20 kilo afgevallen, ik reed toen alleen 3 paarden waarvan ik dus eigelijk dagelijks wel 2 uur op het paard zat, daarnaast mesten enz enz, genoeg beweging, tevens ging ik toen ook naar de sportschool, anders was het me toen ook niet gelukt, ik ben toen gestopt met suiker in de koffie, thee (zoetjes) dronk alleen maar light enz. al met al niet echt gezond maar werkte toen wel, ik kwam daarna eigelijk ook niet meer aan, tot ik zwanger werdt, ik was op het laatst ong 110 kilo, belagelijk zwaar dus.
geen idee denk het niet hoor, Ik eet smorgens 1boterham, niets tussendoor, smiddags 2 boterhammen tussendoor iets van fruit of krackertje savonds aardappels, vlees groente, plus een toetje, meestal iets van vla (iets anders lust ik niet) savonds soms een koekje, maar meestal een schaaltje komkomer of worteltjes of die kleine tomaatjes,maar net wat ik op dat moment in huis heb. dit is standaart, we eten weinig patat, hou er niet van, wordt dan puur uit gemak gedaan bij laat thuis zijn ofzo, 2 keer per maand ofzo. we eten ookong 2 keer per maand een pizza, we eten ong 1 keer in de week iets van spagettie, macaroni, ipv de aardappels. tevens is zaterdag eigelijk een brooddag, (mijn leven lang al) oja er zit altijd pindakaas op brood, iets anders hou ikniet van. slecht ik weet het. oja ik eet gemiddeld 2 keer in de week 2 gekookte eieren.
Je eet op zich gewoon goed. Gezond dus ( iets teveel koolhydraten maar ok...) Maar je eet wel teveel om af te vallen. Teveel koolhydraten ( aardappelen, brood, pasta, rijst, patat, )
vandaar ook de vraag of gok (grip op koolhydraten wat zou zijn) de ervaringen, of dat WW beter zou passen, ik weet dat ik teveel koolhydraten eet, maar ben zelf niet goed genoeg geschoold in wat ik dan moet eten, ken niet anders als wat ik nu doe. dus heb handvaten nodig.
Sinds november ben ik aan de weightwatchers. Ben nu 12 kilo lichter zonder veel moeite! Ik zweer dus bij weightwatchers dat snap je. Vooral omdat ik niet iets niet meer wil eten en dan na het afvallen daar opeens weer van 'mag' Zodat je doorslaat. Ik eet ongeveer wat jij eet, maar ws in andere verhoudingen. Ik denk wil je blijvend veel gewicht verliezen zonder verboden dingen of speciale menus, is WW The way
Ik had precies hetzelfde! Maar geen of weinig koolhydr. Is gewoon niet mijn ding, ben dol op een boterham en dol op pasta, ds ww was de beste oplossing
Vanwege mijn prikelbare darm ben ik begonnen met een koolhydraat vrij dieet. Hier ben ik 15 kilo mee afgevallen. Afvallen met andere dieeten ging vrij stroef. Bleef ik telkens op de 4/5 kilo steken. Eerst volgde ik de recepten van dokter frank en later ben ik op de (gratis) website van "een kilo per week" overgegaan. Daar staan heel veel lekkere recepten. Je hebt trouwens bij de jumbo koolhydraatvrij brood! Dus dat zou je dan gewoon kunnen eten. Ik vond het echt een geweldig makkelijk dieet. Voelde me onwijs fit en had helemaal niet meer last van me darmen.
meer tips welkom, vooral met gok, wat je dan inplaats van brood kan eten smorgens en smiddags, ik heb nl geen idee, Ik ga nu op visite, dus reageer vanavond pas weer, in de hoop op veel ervaringen.
vervang je brood door koolhydraad arm brood.... Wij hebben (bakker) koolhydraad arm waar in een heel brood 800 gram. daar zitten maar 40 koolhydraten in ipv 200 nog wat, die in een volkoren brood zitten...
Ik heb gok gedaan, 20 kilo mee afgevallen en kwam er toen achter dat mijn pds problemen ook weg bleven!! Nu ruim jaar later beperk ik nog steeds mijn koolhydraten, kilo's blijven weg en pds alleen wanner ik dus teveel koolhydraten heb genuttigd. Ik sta dus helemaal achter gok, is niet moeilijk, niet duur, niet afzien met (voor mij) op meerdere vlakken fijn resultaat! Als ik lees dat voornamelijk jou buik fors is denk ik dat je zeker baat heb bij minder koolhydraten, ik had ook altijd bolletje in combi slanke ledematen. Ook ik 'verslaafd' aan lekker brood, pasta's etc. Ja dat was even moeilijk maar ik ben zo blij met mijn 'nieuwe' leefstijl! Succes!
ik las ergens dat speldbrood beter was?? iemand een idee ik heb er nl gisteren 1 van gekochtom te proeven, en nu ben ik echt weg.
Ik ben ook dol op brood en aardappelen en pasta.. Maar 2 jaar geleden ben ik begonnen met GOK. Mijn moeder was begonnen en ik zag goed resultaat. Dus ook mijn partner en ik waren begonnen. Ik ben in totaal 15 kilo kwijt geraakt. Dit is er nu natuurlijk weer bij vanwege mijn zwangerschap. Ik vond het goed te doen. Ik zat op het forum van de GOK waar je elke dag je eet schema neer kan zetten en om hulp vragen. Ook als het je even niet mee zit. Ook staan er lekkere recepten op. Ik at vaak griekse Yoghurt of crackers als ontbijt of lunch. Ook nam ik regelmatig een lekkere bak met sla mee naar mijn werk als lunch.! En als ik dacht niet genoeg te hebben nam ik eens een stukje kaas mee. Dit had ik na een tijdje niet meer nodig. Mocht je beginnen, veel succes.! Vooral de voor en na foto's op het forum zijn altijd heel motiverend om te zien.
Wat ik toen erg lekker vond: -Avocado in 8 stukjes snijden, omwikkelen met plakjes kipfilet(100gram) en eventueel een heel klein beetje zout. De eerste keer dat ik dit las dacht ik gedver maar het was echt heel lekker. -boterhamworst (100 gram) met augurk. -uitgeholde tomaat met huttkasse (kan peper door) en geraspte kaas er op en dan even in de oven. -magere kwark met limonade (raak limo vind ik persoonlijk de beste) -gebakken ei met gebakken rauwe ham plakjes. Oh en de panpizza als lunch ! Yum gemaakt met sojameel. Echt onwijs heerlijk. Dit kun je bijv al eerder maken. En rijst kun je vervangen door geraspte bloemkool. Bloemkool hoeft dan maar iets gekookt te zijn. Niet te zacht.
Sorry, maar teveel om af te vallen? Met wat jij eet kom je nog niet eens aan 1500 calorien per dag zo te zien en dat is eerder te weinig dan teveel. Ik ben 2 jaar geleden 18 kilo afgevallen, door gewoon minder te snoepen en geen frisdranken meer, wel gewoon koolhydraten en kleinere porties. Zo zag mijn dag er dan ongeveer uit: Magere yoghurt met cruesli of scrambled eggs (van 2 eieren, dus geen koolhydraten). Tussendoor een koek of een stuk fruit. Lunch 3 boterhammen met kaas of kipfilet belegd met sla/komkommer etc. Tussendoor 2 biscuitjes oid. Gewoon avondeten, ook aardappels, ook pasta, maar gewoon 1 keer een kleinere portie opscheppen en daarna niet weer.
Dank voor de tips, vooral de vervangende tips, ben er wel van overtuigt dat ik teveel koolhydraten eet, vooral het vervangen is lastig, ook omdat ik niet heel veel lust, bv yoghurt lust ik niet, en cruslie ook niet, dat zijn dingen die ik veel voorbij zie komen hier en daar. geraspte bloemkool zal ik eens proberen, ben zelf wel dol op bloemkool dus dat scheelt. mag ik vragen welk forum je zat?
Misschien is het ook wel handig om een keer advies te vragen aan een dietiste. Je hebt ook diƫtisten die koolhydraatarme dieten kunnen uitleggen en je daarin kunnen begeleiden. Wat betreft vervangen van dingen: het is ook een kwestie van gewoon proberen. Ipv een pak magere yoghurt kun je ook eens biogarde proberen, of kwark, of Griekse yoghurt. Die zijn vaak ook niet zo zuur. In een koolhydraatarm dieet hoef je ook niet super te letten op de vetten in de yoghurt. Cruesli is overigens een nogo binnen koolhydraatarm Zit veel suiker in. Je zou bijvoorbeeld wel gehakte noten er doorheen kunnen doen. Een roerei met ham is ook koolhydraatarm, dat zou ook als ontbijt kunnen. Je kunt trouwens de boeken ook in de bieb halen, daar staat ook veel info in. Lunch vind ik zelf erg makkelijk om te vervangen, je kunt dan een salade maken met veel groente, ei, wat kaas of vlees, nootjes of zaden etc. Soep kan ook.
Over de dietiste hebben manlief en ik het ook gehad, we zijn sinds januarie weer uitgebreid verzekerd, dus ook zeker een optie, had gehoopt op meer tips en ervaringen van mensen die het volgen (beiden)