Zoontje van bijna 2 heeft ronde vlekjes op zijn gezicht? En een plekje naast zijn mond. Is dit een koortslip? Is dit nog gevaarlijk? Sommige plekjes zijn ook wat open.
Zijn het meer kleine wondjes?of wondjes aan het worden? Dat zie ik niet zo heel erg goed op de foto. kan goed zijn dat het krentenbaard is
Krentenbaard wellicht. Mijn dochter had vorige week een aantal kleine vlekjes rond haar mond, die lijken op deze vlek op de foto. Dokter wist het niet zeker, maar sloot krentenbaard niet uit. Zalf gekregen en was heel snel over. Ik zou even naar de huisarts gaan
Kan krentenbaard ook op de rest van het gezicht zitten? Zoals oortjes, wangetjes of op zn ooglid? Het zit ook in zn knieholte.
Ja het kan zelfs over het hele lijf gaan. Die plekjes zijn verschrikkelijk besmettelijk, het vocht wat er uit komt. Als hij met zijn handje er aan zit en vervolgens zijn knie aanraakt dan heb je dikke kans dat daar ook zo'n plekje komt. Maar mer antibioticazalf heb je het zo onder controle. En speelgoed goed schoon houden in deze periode. Mijn zoontje heeft ook eens krentebaard gehad en ik was er heel snel bij maar heb hem toen heel beperkt speelgoed gegeven. Dus maar 4 dingen en die 4 dingen gingen eind van de dag in een goed sopje. Beddengoed stond ik dagelijks te verschonen.. Maar met een week was het echt weg.
Verspreid zich heel snel. Elke dag een schone handdoek en beddengoed, knuffels op 60 graden. Fucidin zalf van de dokter en als dat niet helpt Bactroban. Beterschap!
Mijn dochter had het laatst alleen op haar en rond haar oog. Met zalf gelukkig snel weg. Koortslip en krentenbaard lijken vrij veel op elkaar, ik was al bang dat het herpes was omdat ik het die week ervoor had gehad. Maar gelukkig was het dat niet.
Huisarts zegt eczeem. Oke hij is gevoelig voor eczeem, en heeft ook echt "eczeem" plekken in de holtes. Maar het gaat tegen mijn gevoel in.... Het lijkt zo erg op krentenbaard als ik dit zoek op internet... Ik moet het goed vet houden en in de holtes smeren met een soort hormoonzalf.... Dit mag niet op het gezicht....