Ik vind het tegenwoordig zo overdreven soms, de ene traktatie nog mooier dan de andere. Als ik aan mijn eigen generatie denk was dat veel minder, en vond ik het als kind prachtig genoeg. Kan me nog herinneren dat ik op goede vrijdag jarig was, en kleine paashaas-chocolaatjes uitdeelde. Ik zou daar nu amper mee durven komen aanzetten, omdat het in het niet valt bij ouders die ontzettend veel werk in traktaties stoppen (qua geknutsel en/of qua geld), of omdat het een zoete traktatie is (1 hap chocola). Ik maak dus gewoon samen met dochter iets kleins, wat ze zelf leuk vindt. Hoeft helemaal niet zoveel tijd te kosten en wil de trend van groter-meer-groter bij traktaties liever downgraden/afzwakken dan aanwakkeren. Ook omdat het nou net zo leuk is om samen met je kind iets uit te zoeken/te maken. Klein, simpel, gezond, klaar.
Viel mee de bekers zijn van de action 5 voor 1 euro en een vriendin heeft ze bedrukt 30 stuks voor 5 euro. De zonnebrillen waren 10 cent per stuk via aliexpress en ik geloof dat ik 4 zakken popcorn nodig had van 50 cent om die 30 bekers te vullen. Probeer elk jaar wel wat leuks te doen. Maar word wel moeilijker naarmate mijn zoon ouder word. Budget is geen probleem maar wil het wel normaal houden. Er zijn ook moeders in de klas die de ijsman inhuren om met de ijskar naar school te gaan zodat alle kindjes zelf een ijsje kunnen kiezen... dat gaat me een stapje te ver.
Een kennis van mij zette dit gisteren op Facebook. Had ze ook zelf gemaakt vond hem erg origineel maar begreep dat er veel tijd in is gaan zitten...
En daarom maak ik er ieder jaar een kunst van om gewoon juist iets simpels te trakteren voor de jongens. Geen extreme poespas maar toch leuk. Vorig jaar had ik van papier van die taart puntjes gevouwen van gekleurd papier en in die taart puntjes had ik dus twee paas eitjes en zo'n klein ini mini pluche kuikentje gedaan. Ze vonden het geweldig ( de oudste is rond pasen jarig ) ik heb dus alleen maar wat hoeven printen en hoeven vouwen en klaar En doordat je al die puntjes bij elkaar zet lijkt het net een grote verjaardags taart. En afgelopen maand heb ik dit gemaakt ( zie foto ) voor mijn jongste zoontje. Ik heb die ijsbakjes gevuld met cake mix en dat afgebakken in de oven, toen een bolletjes koekje in water gedoopt en wat van die ijs snoepjes er op geplakt en om het nog wat feestelijker te maken zo'n papieren paraplutje erin. Bekijk bijlage 488923 Lekker simpel maar toch feestelijk en niet overdreven veel. Ik ben dus echt een beetje anti '' bekers gevuld met snoep '' daar doen ze hier dus echt een week mee.
Dankjewel ik heb gewoon normale cake mix gebruikt, de bakjes voor iets meer dan de helft mee gevuld en dan de oven niet al te hard gezet en dus op een rustig tempo de cake gebakken zodat die bakjes niet bruin worden zeg maar.
Dank je wel deze ga ik onthouden voor als mijn zoon mag trakteren in april als hij grote broer is geworden. Die koekjes kan ik dan leuk versieren samen met hem met roze muisjes 😉
Dat is inderdaad eer super leuk idee Wat ook erg leuk is ( dat heeft de oudste gedaan toen hij grote broer werd ) dat zijn lange vingers een klein stukje dopen in de witte chocolade en dan dopen in de muisjes. Zag er ook erg leuk uit.
Dat is ook een leuk idee en net wat minder uitbundig. Hij is een maand later zelf ook jarig dus de grote broer traktatie moet wel ondergeschikt blijven aan de Verjaardag traktatie; -)
Dan zou ik persoonlijk voor de lange vingers gaan om te laten zien dat hij grote broer is en dan die ijs bakjes voor zijn verjaardag. Ik had trouwens die ijs bakjes per stuk nog in dat doorzichtige folie gedaan en een gekleurd lintje er omheen, ziet het er nog feestelijker uit