Traktaties

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Eden28, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Maar ik wil mijn kind zelf ook wel eens wat lekkers kunnen geven. ;)

Maar inmiddels vind ik af en toe een snoepje ook helemaal niet erg. Dus af en toe op het KDV/school/de BSO en af en toe thuis.

Fruit kan best feestelijk zijn. Fruit als appels, bananen ed worden thuis en op het KDV/de BSO best veel gegeten, maar duurder fruit als aardbeien, bosbessen, enz. veel minder. Toen de jongste twee werd heb ik van allerlei soorten fruit een regenboog gemaakt (aardbei, mango, ananas, druiven, bosbessen en bramen) en daarbij nog tweetjes uit kaas gestoken. Toch wel anders dan de gebruikelijke appel/peer/banaan die ze krijgen. :)

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zie aan die (goedbedoelde) snoepzakken wel een voordeel. Ik hoef dan zelf geen snoep meer te kopen. Alles gaat in de snoeptrommel.
    Binnenkort mag ik weer een traktatie maken, dit keer voor afscheid, maar t wordt gewoon weer iets met fruit.

3. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0

Maar hier is er wel iedere week een kindje jarig op school dus dan is het niet even een snoepje meer. Het gaat mij ook niet om 1 snoepje maar meer om de hoeveelheden en de gedachte erachter. Er wordt zoveel tijd besteed om kinderen het belang van gezond eten bij te brengen, leer dan ook dat gezond eten ook feestelijk kan zijn. En dan mag iets met suiker heus wel een keer.

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Daar ben ik het ook helemaal mee eens hoor. Het is gewoon belangrijk een goede balans te vinden, iedere week snoep is inderdaad niet de bedoeling, af en toe (een) snoep(je) moet kunnen. En wat eerder gezegd werd over de 'luxere' soorten fruit klopt ook wel. Bij onze psz is het de bedoeling dat alle kinderen een stuk fruit meenemen, en dat wordt dan allemaal geschild en in stukjes op een schaal gelegd, waar ze met z'n allen van eten. Nu zijn mijn zoontje en ik allebei nogal zomerfruitofiel, dus hij heeft vaak aardbeien, mango, bosbessen, of noem maar op bij zich, maar het valt me dan altijd inderdaad wel op dat de schaal verder eigenlijk toch wel vooral met appels is gevuld. Dus dan zijn leuke fruitspiesjes toch wel weer feestelijk.

Deel Deze Pagina