De titel zegt het al. Wie heeft ervaring met een pedagoog van het consultatiebureau? Volgende week komt hier een pedagoog langs om het drink probleem van de jongste te analyseren. Ze begon direct over video opnames etc. Terwijl ik alleen de situatie wil bespreken en tips wil... Ik kreeg direct het gevoel alsof ik bestempeld word als probleemmoeder en probleem gezin. Wie heeft er wel eens contact gehad met een pedagoog van het consultatiebureau. En hoe ging dat? Wat waren jouw ervaringen?
Volgens mij is het reedelijk normaal dat een pedagoog vraagt om filmpjes te maken, want vaak is de situatie anders als zij erbij is, ze willen juist observeren hoe een normale situatie eruit ziet...
Ze wou mij filmen terwijl ze hier was. Daar komt bij dat ik niet om een analyse heb gevraagd maar om concrete tips. Ik wil kijken of er nog andere manieren zijn om hem te laten drinken. Kortom de hulp wordt zwaarder ingezet dan om gevraagd en dan nodig.
Nee geen ervaring met een pedagoog van het CB. Wel is er hier een verpleegkundige van het CB komen kijken naar het drinkgedrag van de jongste, toen hij 2 maanden was. (Video opnames worden vaak gemaakt om de ouders zelf te laten zien wat er gebeurd. Zodat er samen over gepraat kan worden. Dat werkt beter dan advies van iemand.)
ik vroeg advies van cb pedagoog toen zoontje 2+ jaar oud was. hij wilde/durfde niet uit een open beker drinken. geen film of zo. gewoon in haar kamer bij cb gesproken. ze gaf tips en dacht met me mee. ik vond het geweldig omdat ik zo onzeker was. zoontje was toen de enige die in psz niet uit open beker durfde te drinken. het hielp wel. maar geen filmpjes wat dan ook zoals ik zei. maar dat was dus geen baby kwestie.
Dankjewel. Hij drinkt inmiddels uit een beker? En hoe ging zo'n gesprek? Ik wil graag tips om de kleine in rust te laten drinken en om de grote dan rustig te houden. Die breekt de boel af op dat moment. Ik ben benieuwd. Mijn ouders zijn erg sceptisch over zulke dingen en zeiden ' denk erom voor je het weet heb je bjz aan je broek hangen'. Maar dat lijkt me niet, toch?
Hoe meer ik er over na denk des te meer ik een naar gevoel bij deze vrouw en het telefoongesprek krijg. Ze was erg dwingend en oordelend. Ik ben zelf pedagogisch geschoold (sph) en ben niet bekend met deze werkwijze. Ik zou zelf eerst het gezin willen leren kennen alvorens conclusies te trekken en al bijna een behandelplan op te stellen.
Hoi, wat een rare situatie. K werk op een school en heb veel ervaring met pedagogen. Thuis komen kijken en observeren/filmen doen ze toch alleen bij gedragsproblemen? Ons meisje van 2+ drinkt ook niet uit een open beker, verder is ze helemaal bij hoor. Wat geeft dat nou?
Dat lijkt mij ook en bij mijn weten zijn er geen (ernstige) gedragsproblemen. Mijn oudste is erg druk. Die zit duidelijk in de peuter puberteit. Ik vind het maar wat raar. Ik wacht het gesprek af. Het moge duidelijk zijn dat ik de touwtjes strak in handen ga houden bij zo'n overheersende vrouw.