Hooikoorst of toch iets anders?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mb90, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Hoi,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een peuter en hooikoorts?

Het begon allemaal 3 weken geleden toen dochter opstond met etter in de ogen.
    Werd erger en ze plakten ook helemaal te van de etter.

Er mee naar de dokter geweest en we kregen oogdruppels ervoor. Het leek eerst te beteren maar de week erna had ze plots enorm gezwollen ogen. Het zag er echt niet uit (Zie foto).

Dus terug naar dokter. Intussen ook ontdekt dat ze roodvonk had, maar de oogjes staan daar los van, horen niet bij roodvonk.
    Dus antibiotica voor de roodvonk en een andere zalf voor in de oogjes.

Eerste instantie verslechterde het niet, maar door het mooie weer werd het plots toch erger. Ze kon de zon niet verdragen en haar oogleden waren erg dik en rood. Jeukten volgens mij ook enorm en ze huilde constant erdoor.

Terug dokter... Dan weer een andere zalf gekregen en ook een siroop voor allergieën.
    Dit deed goed zijn werk en we moesten dan eens stoppen om te kijken of de ogen bij het stoppen terug opzwelden.

Gisteren had ik haar s morgens geen siroop gegeven en tegen s avonds zag je haar oogleden rood worden en begon ze steeds weer in haar oogjes te wrijven. Vooral de rechtse.

Dus moet nu terug naar dokter hiervoor. Maar vanmorgen was ze niet te bereiken. Ze begon de vorige keer over hooikoorts. Maar kun je, als je hooikoorts hebt enkel last hebben van gezwollen rode ogen die jeuken, zonder andere symptomen?

Ik lees dat ze dan verstopte of lopende neus hebben en nog enkele andere symptomen.
    Of iemand die dit ook gehad heeft met peuter en misschien weet wat het kan zijn?

Bijgevoegde bestanden:

2. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Onze drie kids hebben hooikoorts en zien er zonder medicijnen er net zo uit...
    Vooral nu er zoveel pollen in de lucht hangen, ik zou haar lekker het drankje door blijven geven tot de pollen uit de lucht zijn...
    Hier krijgen ze ook elke dag hun meds

3. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn eigen kinderen niet maar een jongentje bij mij op het kdv wel. Heeft ook vooral last van zijn ogen.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Etterende ogen herken ik niet, maar die foto herken ik zeer zeker.
    Onze dochter is ook nooit verkouden. Tenminste niet als in 'een loopneus'. Wel haalt ze geregeld haar neus op, klinkt ze nasaal en wrijft ze ook geregeld langs haar neus. Het speelt zich dus binnenin af.
    Volgens onze arts allemaal duidelijk symptomen.
    Vooral in de ochtend kan ze soms wakker worden met een enorme 'plofkop'. Soms wordt ze een beetje in paniek wakker en zegt (ze loopt wat achter in taal): 'mama, ik hep not!'
    Er is dan niets te zien, maar toch voelt zij het wel. Zo sneu!

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Is het niet gewoon een reactie op zonnebrandmiddel? of kan dat niet?

6. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Heb ik ook aan gedacht, maar aangezien ze al gezwollen ogen had van voor we zonnecrème gesmeerd hadden denk ik dan toch van niet.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Mijn zoon ziet er ook zo uit zonder drankje. Soms met loopneus soms alleen de ogen.

8. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ik heb ook last van pollen in de lucht
    Ik heb ook elke ochtend dicht geplakte ogen.
    En daarbij heb ik keelpijn hoofdpijn en hoest ik heel veel.
    En vooral ook een jeukende neus.

Deel Deze Pagina