Hoe ziet jullie dag eruit met baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MaMaHaN, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMaHaN

MaMaHaN Lid

11 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik vroeg mij af hoe jullie dagen eruit zien met baby van +/- 7 weken.. Ik vind het lastig om een ritme te vinden en weet niet goed wat te doen. Ik weet dat zo'n kleintje nog niet veel kan, maar voel me zo schuldig om haar in de box te leggen en weet zelf dan niet goed wat te doen..
    Maar misschien als ik hoor wat jullie doen wordt het misschien wat makkelijker...:(

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ja lastig he :) Ze doen idd nog niet erg veel. Ritme komt vanzelf heb ik bij me beide kids gemerkt, ga t bij de 2de dus niet pushen en laat t lekker op zijn beloop en mijn kleine heeft met 2,5mnd al een aardig ritme opgebouwd.

Wat je kunt doen is bij t opstaan in bad, lekker flesje, even knuffelen, spelen en dan leg je de kleine even neer in de box kan die lekker rondkijken. Zet je een speeltje met licht of geluid aan.

Naar bed, dan weer zelfde ritueel eigenlijk... t is met die leeftijd niet veel meer als voeden, spelen/knuffelen, verschonen en naar bed eigenlijk... Die van mij is nu 3 mnd endie zit nu vaak in wipstoel alles te observeren, in de box met speelboog bewonderen, op de bank ff tv kijken ( de geluiden opmerken haha) buiten wandelen in wagen. Dit zijn de dingen om je baby enigzins te vermaken. maar op leeftijd van 7weken zou ik me niet schuldig voelen, je kan gewoon nog zo weinig met een baby... geduld en dan heb je je handen vol en ga je de leeftijd van 7 weken missen hihihihi succes!

3. MaMaHaN

MaMaHaN Lid

11 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt!! Fijn gevoel in ieder geval, haha. Ja, ik knuffel me suf met haar en kom zelf nergens aan toe. Heb nog nooit zo weinig in het huishouden gedaan sinds zij er is :D Vind het eigenlijk ook wel prima.

Ik ben sinds kort op deze site en vroeg mij af hoe jullie die info onderaan krijgen? Zoals hoe oud je kindjes zijn ed..?

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier rommelde in het begin ook wat aan..
    Na een poosje kwam er wel een soort-van ritme in. Al zat er nog wel variatie in.
    Douche deed ik tijdens het 1e slaapjes overdag. Boodschappen/rondje om, tijdens het 2e slaapje. Huishouden tijdens het 3e slaapje, etc..

5. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
  6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Met een baby van ruim 2 maanden en een peuter is het hier zo.

S'morgens rond 08.00 uur maak ik haar wakker voor haar eerste fles, dan knuffel ik even met haar en leg ik haar weer in bedje. Als ze gaat slapen gaat ze slapen, als ze erg huilt dan gaat ze nog even mee naar beneden in de box of in de schommelstoel.
    Daarna haal ik mijn zoon uit bed en kleed ik hem aan, zet hem met broodje en drinken aan tafel of voor de tv.
    Dan ga ik mezelf even aankleden en opmaken.

Meestal is ze dan wel moe en leg ik haar op bed. Dan ga ik met mijn zoon spelen en wat huishouden doen.

Dan is het om 11/12 uur weer tijd voor een fles, meestal meldt ze zich wel. Dan geef ik haar de fles, knuffelen we even en leg ik haar in de box of gaan we een stukje wandelen met de duo wagen.

Dan is het middag, geef ik mijn zoon zijn boterham met melk en gaat hij lekker naar bed.

Dan even rustig zitten, met of zonder mijn dochter. Ze slaapt nog vrij onregelmatig omdat ze wat opstart probleempjes heeft. Veel krampen en huilen.

Dan mijn zoon uit bed, flesje aan mijn dochter en dan ga ik nog wat met mijn zoon doen en dan 's avonds wat eten.

Savonds huilt ze nog veel dus dan is het meestal troosten en dan rond een uur of 22/23 slaapt ze eindelijk en ga ik zelf ook naar bed.

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik ging ook wel vaak wandelen als het weer het toeliet. Vond ze prachtig en vaak viel ze ook lekker in slaap. In de box vond ze in het begin nog helemaal niet leuk, dus ik was haar continu aan het vermaken. Favoriet is en was hier rondlopen en dingen laten zien. Voor het raam gaan staan en vertellen wat je allemaal ziet, dingen in huis laten zien, vind ze fantastisch.

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik vroeg/vraag me dit ook af hoor, heb er een tijdje terug ook ene topic over geopend. Ik weet ook niet zo veel te doen met mn dochtertje en voel me dan schuldig als ik dr maar weer in de box leg. Hier os het na de fles een tijdje knuffelen en daarna in de box. Mn dochtertje is nu 8 weken en ze begint interesse te krijgen in de muziekmobiel. Die volgt ze eindeloos met dr oogjes dus dat ding draait hier soms wel een kwartier achter elkaar ;)
    Als ze jengelig/ moe wordt gaat ze dr bedje in, dit is meestal wel na een 3 kwartier vanaf de voeding. Meestal 1x per dag slaapt ze tot de volgende voeding en vaak wordt ze tussen door ene keer wakker en leg ik dr in de box. Kindjes op die leeftijd hebben nog niet vee prikkels nodig. Alles is nieuw dus een beetje rondkijken is genoeg. Vanaf een maand of 3 kan je zo'n speelboog/ babygym kopen waar ze tegenaan kunnen slaan etc.
    Nu kan je ook nog dingen doen als bad, wandelen, op visite gaan.

9. MaMaHaN

MaMaHaN Lid

11 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Yvon!

Mijn dag met mijn meissie ziet er ongeveer zo uit:
    05.00 wordt ze wakker voor de fles, vaak valt ze daarna weer in slaap 08.30 weer wakker. Even wassen, fles en dan lekker tegen mijn knieën aangeleund naar buiten kijken. Dan leg ik haar in de box en ga mezelf aankleden of wat eten.
    10.30 weer ongeveer een uurtje slapen
    12.00 flesje en spelen; box of wipstoel, knuffelen, rondjes door het huis lopen door inderdaad te vertellen wat ik zie en liedjes zingen, of wandelen, samen boodschappies doen.
    14.00 weer een uurtje slapen
    15.00 spelen en dan de fles rond 16.00
    dan weer wat spelen/knuffelen, dan krijgt ze meestal rond 17.30 een huiluurtje.
    19.00 flesje en dan rond 20.00 naar bed
    23.30 wakker maken voor de laatste fles en dan gelijk weer bedje in.

Ze heeft nu al aardig dit ritme te pakken en lijkt er ook wel baat bij te hebben.

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik lees mee

11. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

het enige ritme wat wij hier hebben is dat de laatste voeding tussen 20 en 21 is en daarna naar bed. slaapt hij tot 5 of 6 uur, voeden en meteen weer terug in bed. weer wakker tussen 7 en 8.

de rest van de dag volg ik mijn kleintje. Hij slaapt meestal niet langer dan een uur per slaapje, waardoor hij vrijwel nooit tot voedingstijd slaapt. Daardoor komt hij vaak ook wat eerder vermoed ik. Maar aangezien ik bv geef is dat geen probleem. Misschien haalt hij het dan ook wel in, omdat hij snachts zo lang slaapt.

Echt ritme kwam bij mijn oudste pas vanaf ongeveer een maand of 10, daarvoor was het elke dag anders met de slaapjes en voedingen.
    Ik weet nog dat ik er toen ook best wel mee zat, maar ik wil je als tip meegeven, ga gewoon met je kindje mee en probeer niet te veel op de klok te kijken. frustreert alleen maar.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.611
    113
    Hier eigenlijk precies hetzelfde ritme, rond 19.30 u in bad, daarna de laatste fles, waarna hij tot 5, 6 uur slaapt, en na een voeding opnieuw tot 7 a 8 uur. Daarna volg ik hem. Ik probeer wel een vaste volgorde aan te houden (slapen, verschonen, voeden, spelen/knuffelen, slapen), maar ga hier wel losjes mee om. Hij slaapt bijvoorbeeld niet altijd tot de volgende voeding, maar wordt tussendoor wakker, dan spelen we vaak wat en dan valt hij op een gegeven moment weer in slaap, vaak gewoon in de box of wandelwagen. Aan het einde van de ochtend of begin van de middag doen we vaak wat boodschapjes, gaan op visite of maken een wandeling. Soms slaapt hij ook wel eens niet. Zolang hij geen oververmoeide indruk maakt vind ik dat prima, ik kijk gewoon waar hij behoefte aan heeft

Deel Deze Pagina