Binnenkort gaat mn dochter naar de basisschool. Via iemand op fb zag ik dat haar dochtertje ook naar school is gegaan en een traktatie had gemaakt voor op school. Is dat gebruikelijk? Ik ken het wel als afscheid met de opvang etc maar dacht op school trakteren pas van 5jaar gebruikelijk was en niet meteen met starten. Hoe was dat bij jullie? Sowieso vraag ik het nog na op school maar benieuwd hoe dat bij jullie ging.
Nee hier niet gebruikelijk. Is voor een kindje ook niet zo heel leuk, dan moeten ze meteen op hun eerste dag de kring rond en staan ze vol in de aandacht, dat is toch super eng
Same here. Niet gebruikelijk om te trakteren op de basisschool als ze 4 worden. Wel toen getrakteerd bij de GO en psz.
Bij ons mag je het zelf weten. De meesten doen het wel. Ik heb het aan mijn dochter overgelaten en zij wilde het graag. (Ze had ervoor al 6 wendagen gehad en voelde zich direct op haar plek)
Bij mijn dochters op school mag er zeker getrakteerd worden als ze 4 zijn, maar ze laten de keus aan de ouders en het kind. Niet iedere 4 jarige die net in een nieuwe klas komt, wil ook meteen trakteren.
Hier niet gebruikelijk. Bij allebei de kinderen niet meegemaakt dat een kind op school trakteerde omdat het vier werd (wel op het KDV).
Niet gebruikelijk en ze hebben het ook liever niet als je net op school bent bij ons. Mijn dochter ging op haar verjaardag voor het eerst echt naar school (had al een paar oefen ochtenden achter de rug) en ik hoewel ik zelf al besloten had dat trakteren niet zo'n strak plan zou zijn (het is toch al nieuw en anders), was het ook niet echt te bedoeling (heb het namelijk nog wel even gevraagd aan de juf).
Nee. Bij ons op school wordt er niet getrakteerd bij 4 jaar. Het is allemaal al spannend genoeg namelijk voor beginnende kleutertjes. Trakteren is hier pas bij 5 jaar aan de orde.
Hier geeft school aan het liever niet te hebben. Om redenen die eerder gegeven worden. Onbekend, nieuwe klan en mensen en dan al in volle aandacht moeten staan. Daarnaast trakteren de meeste kinderen al op de opvang en/of psz. Dus; vraag het op school
Hier soms wel soms niet, mijn dochter trakteerde wel en vond dat super leuk. Als ik had gedacht dat het te spannend zou zijn, had ik het niet gedaan. Op de psz werd niet getrakteerd, wel gezongen etc.
Bij ons alleen als het kind het graag wil. (en de ouders, Dl wilde wel, maar ik vond 1x trakteren genoeg - bij het afscheid vd peuters). Tot nog toe heeft vd 4 nieuwe kinderen in de klas er eentje getrakteerd.
Hier wel gedaan. Maar hij was al een paar weken volledig naar school geweest toen hij 4 werd. Hij zat in een nieuw klasje die is gestart met kindjes die net 4 waren of dat bijna werden. Als de verjaardag ook de eerste schooldag is zou ik het niet doen.
Hier niet, niemand trakteert met 4 jaar op school. De meeste kinderen trakteren toch al met vertrek bij de psz/kdv of gastouder.
Hier wel maar dan gaan ze van de voorschool naar de basisschool op papier. In de praktijk van de peuters naar groep 1 Ze mogen dan ook bij de kleuterjuffen wat brengen In groep 1 trakteren ze dan niet voor de 4e verjaardag