Laatst heb ik al eeb topic geplaatst dat mijn dochter op school zo vaak moet plassen en dat ze aangaf het niet leuk te vinden op school. We zin op school met stickers gaan werken en dat gaat goed. Ze mag max 7x naar de wc op een dag (om te beginnen) en elke keer als ze gaat kleurt ze een hokje in. Het gaat vrij goed, enkel als ze een andere juf heeft gaat het nog niet, Maar dat is denk ik omdat ze altijd moet wennen aan verandering. Nu sinds gister plast ze thuis ook extreem veel en ook in haar broek. Ze moet bijna elk kwartier en heeft dan ook natte vlekken in haar onderbroek of al een natte broek. Sinds vanmorgen klaagt ze over buikpijn, Maar heet plassen zelf doet niet zeer. Ook heeft ze al 7x gepoept vandaag, elke keer kleine beetjes (geen diarree). Ik heb haar temperatuur gemeten en ze heeft 38,1. Is verder gezellig, Niet hangerig oid. Ik heb wat plas opgevangen, maar dit is niet troebel. Kan dit alsnog blaasontsteking zijn, aangezien het plassen niet zeer doet en de plas niet troebel is? En zou ik de huisartsenpost hiervoor kunnen bellen of gewoon wachten tot maandag? Echt heel erg is het natuurlijk niet, Maar die natte broeken elke keer.... Mn oudste heeft een overactieve blaas gehad en heeft ook twee jaar lang ongeveer elke dag wel 1 of meerdere natte broeken per dag gehad en om de 45min moeten plassen. Ik hoop zo dat we met de jongste niet ook die kant op gaan...
Je kan altijd even bellen om te overleggen. Ze is verder wel zindelijk dus? Dan is het wel typisch als ze ineens zo vaak nat is. Bij de hap weten ze precies wanneer het een reden is direct te komen of wanneer je af kunt wachten.
Ik heb zelf regelmatig blaasontsteking en nooit pijn bij het plassen of troebele urine. Alleen heel vaak moeten plassen dus ik zou het zeker laten controleren !
Je kan zeker even bellen. Het gaat dan alleen maar om een potje urine inleveren, de assistente kan het dan met een dipatick testen. Dus kost hen niet veel tijd of moeite . Mijn dochter heeft ook twee keer een blaasontsteking gehad en had ook diarree en geen troebele urine.
Ze moet nu ook heel veel poepen. Nu gaat ze elk kwartier poepen. Soms is ze net te laat bij de wc en zit er al wat pep in haar onderbroek. Is wel dun, maar niet veel wat ze elke keer poept. Misschien is het wel obstipatie.
Door obstipatie kun je ook heel vaak moeten plassen, omdat de volle darm op de blaas drukt. Kan ook moeite geven met uitplassen, waardoor er weer kans is op een blaasontsteking. Ik zou de urine zeker laten checken en iets vragen tegen mogelijke verstopping - er zijn veel middelen die niet meteen laxeren, maar zorgen voor een betere peristaltiek - als ze geen verstopping heeft, kan dat ook geen kwaad. Misschien durft ze op school niet te poepen en houdt ze het op? Dan kan dat snel leiden tot vaak moeten plassen. Toen mijn dochters poepen spannend vonden - bij zindelijk worden, maar ook bv op een vreemde wc - plasten ze ook vaak in hun broek; was voor mij het teken dat ze eigenlijk moesten poepen.
Gisteren de urine laten checken bij de ha, maar die was helemaal schoon. Uit school had ze een natte broek en eind van de middag nog een. Vanmorgen ook al twee keer gepoept (wat aan de dunne kant). Ook is ze heel erg verkouden en heeft ze alweer een koortslip (de vorige was net over). De juf mailde me net dat ze vlak voordat ze naar de BSO ging een ongelukje had, maar het naar de wc gaan op zich wel goed ging. Kan het ook zijn dat ze plasongelukjes heeft, omdat ze niet zo lekker is? Normaal gesproken plast ze echt bijna nooit in haar broek en nu opens meerdere malen per dag. Het is zaterdag begonnen toen ze wat dunne ontlasting had en sindsdien is de verkoudheid en koortslip er ook bij gekomen. De juf vond haar ook wat witjes vandaag.
Heeft ze ook veel dorst? Ik heb ooit een jongetje in de klas gehad die heel vaak om water vroeg en elk half uur naar de wc moest (en ook daadwerkelijk moest plassen). We hebben dit op een gegeven moment bij ouders aangekaart en zij herkenden het ook, hij deed het thuis ook. Er zijn daarna wat onderzoeken geweest waaruit is gebleken dat hij diabetes had.