Nou, het bewijs dat het leven niet te plannen is! Bijna een vol jaar zijn we bezig om zwanger te worden. Al langere tijd niet naar mijn zin op mijn huidige baan en toen kwam de perfecte vacature langs.. gereageerd en uit 80 brieven uitgekozen! Helemaal blij natuurlijk. Alleen.. een week nadat ik hoorde dat ik aangenomen was ontdekte ik dat ik zwanger was!! Super, superblij ermee natuurlijk, maar voel me heel schuldig naar mn nieuwe baas. Zal hij geloven dat ik het echt niet wist toen ik solliciteerde? Ik begin in juni met mijn baan, dan ben ik rond de 10 weken. Zie er enorm tegen op om het mijn nieuwe baas te vertellen. Iemand soort gelijks meegemaakt en/of tips?!
Ik had een iets andere situatie, ik solliciteerde met 15 weken. Wilde zo eerlijk zijn het bij het eventuele tweede gesprek te vertellen, maar ik werd een uur na het eerste gesprek gebeld dat ik de baan (in het hoger onderwijs) had gekregen! Ik voelde me echt bezwaard, maar wist dat ik het zsm moest vertellen. Die zelfde week een eerste werkbespreking (ik moest snel beginnen) en toen heb ik het verteld. Geen probleem, terwijl hij toch alle roosters weer om moest gooien! Ook nu bij nummer twee is hij weer blij voor me.
Hoi, Proficiat met je nieuwe baan en de zwangerschap natuurlijk! Ik heb het ook meegemaakt. Op 1 sept zou ik beginnen bij mijn nieuwe werkgever en op 31 aug kwam ik erachter dat ik zwanger was. Ook erg beroerd qua timing, maar het was zo. Rond 14 weken heb ik toen met lood in mijn schoenen een gesprek aangevraagd en eerlijk gezegd dat ik het liever ook zo niet had gepland (was n beetje een verrassing nl) en dat ik het zo vervelend vond om dit te moeten vertellen en dat ik hiervoor ook erg zenuwachtig was. Mijn directeur reageerde erg professioneel, wel zakelijk maar ok. Ik dacht echt dat het na mijn jaarcontract over zou zijn. Maar ben er vol voor gegaan op mijn werk en mijn functioneringsgesprekken waren prima, eind maart ben ik met verlof gegaan en 12 maart had ik mijn beoordeling nog. Daar kreeg ik te horen dat mijn contract gewoon verlengd wordt per september as! Natuurlijk is de zwangerschap wat onhandig, maar blijkbaar is mijn directeur zo blij met me dat ik gewoon mag blijven. Heb mijn contract ook al getekend dus als ik half augustus weer terugkom, kan ik gewoon nog een jaar verder. Ik bedoel maar te zeggen dat het niet per se negatief hoeft te zijn!! gewoon vol ervoor gaan en meer dan je best kun je niet doen! Hopelijk kun je genieten van de zwangerschap en je nieuwe baan, zet m op!
Bedankt voor de reacties meiden..! Ik heb me inderdaad ook voorgenomen gewoon keihard te gaan werken en me te bewijzen komende maanden.. hopelijk kom ik dan goed mijn jaarcontract door! En inderdaad aangeven dat je zelf ook van de timing baalt en dat je begrijpt dat het voor hen lastig is is wel belangrijk te vermelden. Ik hoop dat hij goed reageert, moeilijk in te schatten nu, maar ja, kan er nu toch al niets meer aan veranderen!!