Er zijn al meerdere topics over een honden maar wil toch ook mijn verhaal even kwijt. Wij hebben sinds juni vorig jaar een mechelse Herder,ze is nu 9,5 maanden en blaft zodra de bel gaat en als er mensen langs ons huis lopen. Afgelopen donderdag kwam onze buurvrouw aan de deur dat ze last hebben van dat geblaf en dat wij maar moesten overwegen om haar weg te doen.Ook konden wij volgens haar geen honden opvoeden en moesten wij maar op een zwarte lijst om geen honden meer te mogen hebben.:x Gisteren een telefoontje van de woningbouw gekregen dat de buren last hadden van onze hond dus die eikels hebben gebeld naar hun en dat werd ook bevestigd door de woningbouw. We zijn ook wel zo dat wij ook eerlijk moeten wezen tegenover onze hond,omdat ze nu ook niet genoeg beweging krijgt en ze dat wel nodig heeft denken we dat het voor haar ook beter is.We zitten zelf te denken aan k9,die werken dagelijks met dit soort honden en daar kan ze haar energie kwijt. Nu ik dit zo typ zit ik gewoon te huilen,ook omdat we vorig jaar onze andere hond hebben moeten laten in slapen door een bijtincident. Daar hadden de buren ookal wat over te zeiken dat ze veel blafte,ze was er niet meer en toen begonnen ze over onze kinderen dat ze teveel lawaai maakten toen ze van de zomer in het zwembad achter ons huis zaten. Wat nu als onze hond weg is ,beginnen ze zeker weer over onze kinderen. Ik hoop dat we een goede plek voor haar kunnen vinden,en zolang we dat niet hebben blijft ze gewoon hier.
ik wil niet vervelend zijn, maar kan je niet met de hond gaan trainen? Het blaffen afleren? En krijgt het beestje niet genoeg beweging i.v.m. te weinig tijd/ruimte? Volgens mij heeft de buurvrouw iets nodig om over te zeuren..
idd waarom zou je gelijk de hond weg doen? Waarom niet eerst training of iets proberen met de hond? Ze kunnen je heus niet gelijk dwingen de hond weg te doen hoor... En sja als de hond pas een half jaar hebt dan wist je toch van te voren dat je er niet veel tijd voor zou hebben? Misschien meer tijd maken/prioriteiten verleggen?
Ik denk dat jullie hond gewoon een goede training nodig heeft. Ga eens op cursus met hem, geheid dat hij daar lol in heeft, en dat hij dingen leert. En zet je klok dat je gewoon standaard een half uur gaat wandelen. Hier een Duitse Herder in de family, je kan niet zo maar blijven zitten in de avond en middag. De hond moet 3x per dag GOED uitgelaten worden en in het weekend gaan we altijd met hem naar het bos zodat hij lekker zijn energie kwijt kan Zal gewoon eens informeren Enne... laat die buurvrouw lekker in de ^%#^ zakken
Maar je laat je toch niet zo snel gek maken? Mijn schoonmoeder had ook klagende achterburen (niet eens dr eigen buren kan je nagaan) En dat werd zelfs zo erg dat ze begonnen te dreigen met van alles. (arme mens is 65) Uiteindelijk dreigde ze dat ze de gemeente en de politie er bij zouden betrekken omdat IEDEREEN er last van zou hebben, en dat er handtekeningen opgehaald zouden zijn. In de tussentijd hebben we de hond getraind minder snel te blaffen en minder vaak los in de tuin gelaten als er veel verkeer was (hond blafte tegen vrachtverkeer oa ) Mijn vriend heeft vervolgens aangebeld bij verschillende buren die naast mijn schoonmoeder woonde en niemand had er last van (ja ze hoorde de hond wel eens, nee geen last) Toen is hij verhaal gaan halen bij de achterburen die de stennis hadden geschopt en wat die zei weet ik niet zo goed meer. Uiteindelijk hebben we niets meer gehoord en zijn de betreffende buren verhuist. Anyhow, is er een andere mogelijkheid om je hond aan t werk te zetten? zodat hij zijn energie kwijt kan ? Echt verdrietig meid! Hoop dat jullie eruit komen!
Trainen hebben we gedaan maar heft niets opgeleverd,en we hebben gewoon te weinig tijd omdat alles op mij neer komt omdat mijn man veel werkt.Er zijn afspraken gemaakt voordat kwam maar daar komt weinig van terecht. Dus het is gewoon beter als ze en ander goed thuis krijgt waar ze haar energie wel kwijt kan.
Nou zo aan jou verhaal te lezen heeft jou buurvrouw altijd wat te zeuren. Dus ik snap niet zo goed dat je jezelf zo gek laat maken door haar. Als je hond nou vals was of gevaarlijk was, dan vindt ik het een ander verhaal. En ik denk niet dat je dan van het gezeur van je buurvrouw af bent. Maar om nou een hond weg te doen omdat hij blaft vindt ik wel heel raar. En vooral dat je buurvrouw dat zegt. Ga ermee op curcus en ik weet zeker dat je dan een eind komt. Onze hond blaft eigelijk nooit, maar ook al deed hij dat wel en wij krijgen klachten dan zal ik hem voor geen goud wegdoen.
Hey hey Dit verhaal klinkt mij heel bekent in de oren, Toen ik hier pas kwam wonen hoorde ik al dat mijn bovenbuurvrouw een honden hater is tja daar heb je het al .. Ze was zelfs zo gek om de politie s'nachts bij me aan de deur te sturen omdat mijn hond zou blaffen . ( was dus niet zo ) Hij blaft ook alleen als er aangebeld word of als die gewoon enthousiast is. Moest ook bij de woningbouw komen omdat mevrouw had geklaagd ze vertelde mij wat er aan de hand was aan thats it meer kunnen ze toch niet doen . o ja milieu politie ook aan de deur gehad Heb nooit de gedachte gehad mijn hond weg te doen voor een ander. En als mensen rust willen hebben dan gaan ze maar op een hutje op de hei zitten zo denk ik erover. Kijk als je hond de gehele dag doorblaft zou ik zeggen ja ze heeft gelijk . maar zoals ik je verhaal zie is het gewoon waakzaamheid en is het niet de hele dag door . inderdaad meer wandelen kan ook goed zijn dan is die vaak te moe om te reageren haha Wil je in ieder geval veel sterkte en succes ermee wensen Geef niet te snel op !!
Een mechelse herder is een werkhond. Ga lekker met hem trainen en hou hem in huis ook bezig met zoekspelletjes of iets dergelijks. Het blaffen als de bel gaat is af te leren, maar dit vergt wel tijd en energie (ben helaas ervaringsdeskundige). Ik zou eerst kijken naar de mogelijke oplossingen voordat je de hond herplaatst. Vraag desnoods hulp van een gedrags therapeut.
Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik heb het idee dat het meer ligt aan dat je geen tijd hebt dan het gezeur van je buurvrouw. Ik snap af en toe niet waarom mensen aan honden beginnen, en er dan geen aandacht aan besteden. Het valt mij op dat als er kinderen in het spel zijn dat de hond geen aandacht meer krijgt en weg kan. Ik vindt altijd je kiest voor een hond om er voor te zorgen totdat hij er niet meer is. Hier in mijn omgeving hoor ik het ook, zo staat de hond op de kerstkaart of verjaardags kaart en komen er kinderen en dan ineens moet de hond weg omdat ze geen tijd meer hebben. Zo jammer vindt ik dat. Mijn man werkt ook ik verzorg de hond ook het meeste, maar ik maak er gewoon tijd voor.
Wat mijn hond trouwens heel leuk vind, en kei lang mee bezig is; KONG (van die rubberen dingen waar je vanalles in kan stoppen).. Misschien een idee?
Vervelend natuurlijk Maar wees even eerlijk tegen jezelf. Jullie hebben weinig tijd en het is een hele bewerkelijke hond. Dan is de keus om hem weg te doen misschien wel de beste. Zowel voor jullie als de hond. Ik denk voor de hond zelfs wel heel goed. Als ik geen tijd had gehad hadden we ook geen hond genomen.
Ben ik helemaal met je eens. Je weet van te voren dat er veel tijd in een hond zit. En als het goed kijk je van te voren wat voor soort hond je in huis neemt. Teminste dat hebben wij gedaan. Wij hebben een labrador en die vraag ook best veel aandacht maar ik geef haar de aandacht.
Een mechelaar is een werkhond. Die hou je echt niet zoet met een kong. Ik denk ook dat je hem beter kunt herplaatsen naar een plekje waar ze hem kunnen geven wat hij nodig heeft. En misschien voortaan iets beter nadenken voordat je een hond aanschaft?
Tja ik ben doordeweeks alleen thuis en heb een dreumes van 13 maanden en een bull terrier met iets teveel energie.. maar geen goud dat ik hem wegdoe.. Ik probeer elke dag 3x met hem te wandelen.. voorheen was dat 's morgens, 's middags en 's avonds.. nu is dat 's morgens, tussen de middag en eind van de middag.. Ik loop liever niet met Lenn buiten in het donker, maar hond krijgt wel genoeg beweging.. Tuurlijk zit er eens een dag tussen dat ze alleen achter het huis plast of hele snelle korte rondjes krijgt omdat bijvoorbeeld Lenn niet lekker is (om even wat te noemen).. Je weet hoeveel tijd een hond kost, zeker een herder.. en anders maar eens een goed gesprek aangaan met je partner.. Laat hem ook maar eens wat doen..
Het blaffen is gemakkelijk af te leren door middel van bijvoorbeeld een anti blafband. Als je die een tijdje omdoet is het zo klaar. Is een makkelijke oplossing als je geen tijd hebt om het hem op een andere manier af te leren. Voor wat betreft de beweging lijkt het me niet zo moeilijk: kind mee, hond mee en hoppa, naar het bos en lekker laten rennen die hond. Kost echt niet zoveel tijd hoor. Ik heb meer het idee dat jullie van de hond af willen en een excuus zoeken daarvoor... Ik bedoel; je weet toch vantevoren wat voor ras je aanschaft en wat daar de consequenties van zijn? Ik vind dat altijd zo zielig, dan nemen mensen een hond zonder zich in het ras te verdiepen en dan na een tijdje moet het beessie weg, simpelweg omdat ie is zoals ie is
Ik zeg ook niet dat die hond daar de hele dag mee zoet moett zijn, die van mij vind het ook niet de hele dag leuk. Maar misschien voor eventjes wel; als je weg gaat? Of als er visite komt? Mijn oom en tante hebben ook zo'n hond en die vind het trouwens een geweldig ding om mee te spelen
Klopt wat je zegt,het zijn werkhonden.Daarom hebben we ook contact opgenomen met k9.Die zien gelijk wat het beste is voor haar.