Mijn zoon zit in groep 2 en is aan zijn 8e juf bezig. Door wisselingen binnen het team heeft hij veel ervaring op kunnen doen... De leerkrachten die ik fijn vond waren de juffen die hem accepteren zoals hij is, hem niet doodgooien met plan en knutselwerkjes die hij toch niet leuk vindt, die begrijpen dat hij de kat uit de boom kijkt, maar echt wel iets weet, die begrijpen dat hij zich soms dommer voordoet uit angst om fouten te maken niet omdat hij 'dom' is. De juffen met wie het niet klikten waren of te enthousiast of te knutselig. Dat werkte niet voor zoon, dus niet voor mij. Bij dochter een beetje hetzelfde verhaal, maar ik moet zeggen dat zij het wel getroffen heeft met haar juffen. Nu is zij ook een makkelijker, open boek kind. Dat zal vast ook schelen. Ik ben zelf ook juf, ik ben benieuwd wat de ouders fijn aan mij vinden hahaha
In de kleuterklas had zij een gouden duo (een 50+ typische kleuterjuf en een 30 jarige moderne kleutermeester) de juf zorgde voor een fijn gezellig gevoel waar dochter zich ontzettend prettig bij voelde en de meester heeft haar sociaal emotioneel op een veel hoger level gekregen...ze heeft van beiden zoveel geleerd. Nu in groep 3 heeft ze 2 juffen. De een is heel creatief, spontaan maar houdt de touwtjes goed beet. De ander is heel knuffelig, lekker gek met grappen om van te gieren.
Ik ben heel blij met de juf van mijn zoon. Ik weet dat er een aantal ouders anders over denken, maar ik hou van haar aanpak. Ze heeft 30 kleutertje perfect in de hand. Ze is heel gestructureerd en duidelijk en je weet waar je aan toe bent met haar. Mijn zoon is dol op haar en zou willen dat mama ook altijd zo consequent en duidelijk was .
De juf die hij vorig jaar in groep 2 had was mijn absolute favoriet. Het was een 2/3 combigroep. De juf had een natuurlijk overwicht, veel structuur en was echt een heerlijk gezellig moedertype. En het grappige . Haar moeder is leidster op kdv waar oudste zat en jongste nu zit. En ook mams is mijn favoriete leidster daar. Om exact dezelfde redenen. Waarbij het gezellig moederlijke op kdv echt het meest meespeelt. Ook heeft deze juf vorig jaar voor mij (omdat ik meedeed met alpe d'HuZes) een fantastische actie opgezet met haar klas. Ze is enthousiast, betrokken, lief en gewoon goed. De huidige juffen zijn ook ok, maar kunnen niet tippen aan de vorige.
Wat een leuk topic! Ik vind het wel lastig antwoord geven, want de juffen van onze oudste zoon zijn ook mijn collega's. Eigenlijk zou ik hem zelf het antwoord moeten laten geven. Maar hij slaapt al, dus ik zal een poging doen. Ik vind het fijn dat zijn juf humor heeft en veel met de kinderen lacht. Zoon is zelf helemaal onder de indruk omdat ze kan toveren. Hij weet wel dat het allemaal niet echt is... Maar toch vraagt hij zich nog steeds af hoe de juf dan haar vinger laat verdwijnen??? Ze is ook dol op verhalen, dat spreekt onze zoon ook aan. Ik denk dat deze juf ook beter dan de vorige snapt hoe onze zoon 'werkt' of liever gezegd... niet werkt. Het is nogal een onderduiker. Maar daar laat ze hem niet mee wegkomen. Als iets moet, dan moet het ook en verwacht ze iets van hem. Ze laat het hem dus gerust opnieuw doen of de andere dag afmaken. Tegelijkertijd weet ze ook heel goed welke dingen hij wel graag doet en zorgt ervoor dat hij ook daar voldoende gelegenheid toe krijgt. De vorige juf kon dat allemaal gewoon net wat minder goed inschatten. Al moet ik zeggen: ik vind de huidige juf beter 'bij hem passen', maar dat betekent niet dat er iets mis is met de vorige juf hoor. Zoon was ook dol op haar! Dan heeft zoon nog een juf en die is wel wat serieuzer dan de juf die hij de meeste dagen heeft. Maar ook zij snapt gewoon goed hoe hij in elkaar zit. Ze is ook heel lief en geduldig. Beide juffen hebben ook een duidelijke structuur. Trouwens: daar zijn alle onderbouwjuffen op onze school heel sterk in. Dat is denk ik ook erg belangrijk. Ik denk dat dat het belangrijkste is: een kind (willen) snappen en daaraan tegemoet willen komen. En verder lekker veel samen lachen. Dat zijn kwaliteiten die ik echt in zijn huidige juf zie. Ik hoop dat hij volgend jaar weer bij haar in de klas zit!
De leerkracht van mijn oudste ben ik niet heel erg kapot van, heeft een hele andere kijk op omgang met kinderen dan ik zelf heb, dus dat botst een beetje. Wel is hij heel creatief, dus dat geeft wel leuke extra's. Mijn jongste heeft 2 juffen, een heb ik niet echt een mening over, heb ik zelf ook minder contact mee, maar die andere zou van mij de hele schoolperiode mee mogen, wat een topjuf! Is nog niet heel lang geleden afgestudeerd, was stagiaire toen mijn oudste nog bij haar in de klas zat, maar zonder twijfel de beste leerkracht die ik tot nu toe heb mee gemaakt. Weet een goede balans te vinden tussen vriendelijkheid en grenzen, goede structuur, heeft een hele open houding. Zie nu al tegen het afscheid op
dl zit in groep 5 en heeft nu een meester. wat ik leuk vind is dat dl helemaal weg van hem is. hij is streng maar rechtvaardig en er is ook ruimte voor een grapje. als er iets is wordt het heel snel opgepakt en wat mee gedaan. dat heb ik een tijdje terug gemerkt toen dl gepest werd en hij eigenlijk ziek thuis zat. echt passie voor 'zijn' kinderen. het liefst zou dl hem tot ze naar de middelbare school hebben maar dat kan helaas niet. maar eigenlijk vooral omdat dl zo gek op hem is maakt het voor mij een leuke en goede meester
De rust die de nog jonge en moderne juf uitstraalt, de knuffel en aai over de bol die ze mijn dochter geeft en de manier waarop ze over ons belangrijkste bezit praat. En ook het veilige gevoel die ze onze dochter geeft. Dit maakt dat wij het een topjuf vinden, die onze dochter een prachtige start op school geeft (groep 1).
De juf van mijn dochter: een leuke spontane jonge vrouw maar ook wel heel duidelijk naar de kinderen toe. Ze werkt er net een jaartje maar de kinderen vinden haar echt superleuk. Ze is ook echt een lieve creatieve juf. Juf van zoontje: een wat oudere vrouw die hij al sinds groep 2 heeft..( zij hobbelt gewoon lekker mee hahaha) kan heel goed uitleggen, veel geduld, kijkt goed naar het kind als individu. Vind het jammer dat hij volgend jaar een andere juf krijgt in groep 4. Meer omdat ik zo gewend ben aan deze juf. Zal vast goed komen.
niets helaas. en ik vroeg aan mijn zoon ook. hij kon ook niets noemen. helaas. hij vindt de juffen heel eng. de een is minder streng dan de andere. maar ze zijn niet leuk. dat zegt hij. kleuter juf vindt hij wel leuk omdat ze lief is en grappig. dit jaar dus hebben we pech qua juffen.
juf 1: ouwe rot in het vak, erg streng maar toch wat zoon blijkbaar nodig heeft juf 2: enthousiast, leeft mee met onze toch niet zo gewone woonsituatie (schippers) en stuurde een mail met filmpje van de klas om hem te feliciteren met zijn verjaardag ----- juf 1: lief, gelijk naar dochter toe als ze er weer x is juf 2: heb ik nog niet echt hoogte van. Lio, net begonnen ----- mentor thuisonderwijs: momenteel niks. Blij dat ik er over zo'n 2 maanden vanaf ben
De jongste heeft 2 jaar dezelfde juffen in groep 1/2. De een lekker gek, knuffelig en gezellig. De andere wat strenger, maar gemoedelijker en rustig. Hele leuke, goede en lieve juffen! De oudste heeft ook bij deze juffen in groep 1/2 gezeten. Dus we kennen ze ook vrij goed, vooral omdat ze vlakbij wonen en wij hun kinderen weer kennen. De oudste heeft een stoere meester die van gta houdt en komt kijken als hij moet voetballen in zijn stadje 👍🏻😊 Een rustige man, en doet het gewoon heel erg leuk!
Nadat mijn dochter twee jaar lang een juf heeft gehad die haar tot de grond toe heeft afgebroken heeft ze op haar nieuwe school een geweldige juf getroffen. Ze heeft engelengeduld, is lief, betrokken, duidelijk en consequent. Zal nooit echt boos worden. Ze heeft mijn dochter op school weer een gevoel van basisveiligheid teruggegeven. Daar was een lange adem voor nodig. Ik vind het ook heel fijn om te zien dat zij echt genegenheid voor haar heeft.
De oudste heeft een juf die heel fijn met ons meedenkt (dochter heeft ad(h)d en het liep begin dit jaar niet lekker..) en ze is altijd hefzelfde, je merkt nooit dat ze een wat mindere dag heeft of sneller geirriteerd is. De middelste heeft 2 juffen, de ene is heel knuffelig en moederlijk. De andere is bezig met een opleiding tot kindertherapeute en je merkt dat zij de kinderen daardoor wat extra's meegeeft. Ik ben heel blij met deze 3 juffen!
De oudste heeft drie juffen. Eén daarvan is nogal 'bijzonder'. Ik kan tig dingen aan haar opnoemen die ik minder vind, maar dat was de vraag niet. Wat ik leuk aan haar vindt, is dat ze haar hart op de goede plek heeft zitten en het beste met de kinderen voor heeft. Juf nr. 2 vind ik analytisch erg sterk. Ik heb alleen geen idee hoe ze het ten uitvoer brengt in de klas, maar dochterlief is erg te spreken over haar, dus dat is fijn. Juf nr. 3 is een juf die de jongste ook heeft. Bij de jongste vind ik haar erg leuk, lief, betrokken, gestructureerd, neemt veel initiatief, enz. Ik ga er van uit dat dat bij de oudste in de klas niet anders is. En juf nr. 2 van de jongste is nog erg jong, heel rustig, maar ook heel enthousiast, heel muzikaal ook, jongste loopt weg met haar.
Onze dochter heeft alleen nog maar super juffen gehad! Toen ze in groep 1/2 zat hebben wij een moeilijke tijd doorgemaakt, ik was veel ziek vanwege( bleek half groep2) endometriose, en mijn man kreeg te horen dat hij teelbalkanker had. Wij en vooral onze dochter is zo fijn en goed opgevangen door de juffen. School was voor haar die periode haar houvast en de enige plek waar alles nog normaal was. Ze hebben haar de ruimte gegeven om er over te praten maar ook alles even te "vergeten" . Daarbij een goede communicatie met ons over haar en wat er thuis speelde, korte lijntjes in het belang van onze dochter. De juffen in groep 3 waren ook super! De ene juf was zwanger en dat vond dochter heel intrigerend, bij ons was een half jaar daarvoor het nieuws gekomen dat er geen broertje of zusje voor onze dochter zou komen dus nog best een hot item voor haar. Ze heeft haar het hemd van het lijf gevraagd en de baby mogen voelen ( als enige van de klas😉 ) dat was toch zo speciaal! De andere juf had precies door hoe mijn dochter in elkaar zat en kon aan haar snuitje zien hoe haar pet stond. Nu in groep twee heel verschillende juffen, ze zijn beide heel lief en dochter is dol op beide. Ik denk dat het verschil zit in hoe ze zich uitdrukken, juf 1 doet dat net als ik, ze kan iets over mijn dochter vertellen en ik zie het zo voor me,precies zo als ik haar ken. De andere juf drukt zich anders uit, op een manier waar op ik mijn dochter niet ken zeg maar..... Ik kan het niet goed uitleggen. Qua uiterlijk is de eerste juf zachter en de tweede juf ziet er strenger uit maar is ook heel lief gelukkig. Gelukkig heeft onze dochter het tot nu toe erg getroffen met de juffen.
Ik moest ontzettend wennen aan de juf van de tweede. En zij waarschijnlijk aan mij. Ik ben door onze ervaring met de oudste met cluster 2 ook een veel intensiever contact met school gewend, dus moest ook enorm wennen aan het hoor-je-niets-dan-is-het-goed-principe. Maar de tweede heeft het goed getroffen met zijn juf. Hij mag zijn wie hij is en ondanks het feit dat ze nog jong is, vindt ze zelf dat kleuters in de eerste plaats gewoon kleuters moeten kunnen zijn. Ze is streng, maar kan toch stiekem ook met een big smile vertellen wat voor streken de kinderen uithalen. De oudste heeft twee juffen, waarvan er straks 1 met vervroegd pensioen gaat. De ander is een stuk jonger. Ze hebben hem inmiddels goed in de smiezen, door zijn ass en taalproblemen ontstaan er nog wel eens wat misverstanden, maar inmiddels weten ze hem op waarde te schatten. Thuis is dat niet minder trouwens. Na een moeizame start nu toch een fijne samenwerking. Het zijn de juffen van mijn zoon en hij vindt ze beide erg leuk en dat vind ik dan weer fijn. En wat ik dan het leukste vind aan de juffen? Dat ze gewoon juf zijn, dat ze je zorgen delen of juist niet en dat goed vanuit hun professie kunnen onderbouwen. Dat ze de kinderen het gevoel geven er te mogen zijn en er toe doen. Ik mis alleen de mannen in het onderwijs. Dit is echt een school met allemaal juffen. De enige meester gaat straks ook met pensioen.
Dat vind ik van de huidige juf van mijn dochter ook zo leuk! Zij kan lachen om bijdehante opmerkingen die bij de vorige juf dochter een blauwe plek hadden opgeleverd.
K heeft een juf die hem lekker kleuter laat zijn. Moet werkjes daar doet ze niet aan vooral leren door spel en zelfontwikkeling. Precies wat een kind uit groep 1 nodig heeft Nu is K heel serieus ingesteld en wil wel graag moeilijke werkjes doen. En dan is dat voorhanden zolang hij er zelf om vraagt.