Een simpele vraag, welke bakvormgrootte moet je nemen voor een meptaartje; 10/15/20 cm diameter? En je ziet altijd voorbeeldplaatjes van meptaartjes met zo'n ronde bovenkant, hoe doe je dat? Mijn man gaat voor het eerst een taart maken.
Bij de ikea heb je van die blanda schaaltjes. Die kan je gebruiken om een taart in te bakken en dan heb je een ronde taart (half rond, bolling boven). En dan zou ik denk ik een 15 cm pakken. Is het om te bekleden met marsepein?? of gewoon een soort slagroom taart!
Met fondant(dat kan ook toch?)! Nu ben ik totaal niet creatief maar mijn man is creatief en vindt het leuk om wat dingen te gaan proberen. Dus wat dingen op de leukstetaartenshop besteld (witte fondant, kleurstoffen, een smoother, en edger, kartonnetjes voor eronder en dan nog een bakvorm), heb je nog meer dingen nodig? Hoeveel kg heb je eigenlijk nodig voor een klein taartje? Bedankt voor de tip van bij de ikea, ga ik zeker aanschaffen, alle andere tips zijn welkom.
je kan ook een kommetje wat je thuis hebt gebruiken. En dan op deze manier Boltaart maken - NTR Beeldbank Voor de hoeveelheid van marsepein / biscuitmix kun je het beste hier kijken. Erg handig schema. De Leukste Taarten Maak Je Zelf! De begin dingen heb je al gekocht. Je kan heel veel dingen maken met gewoon een schilmesje. Wil je bloemetjes en dergelijke zijn uitstekers erg handig
Hartstikke bedankt voor de tips. Die uitstekers enzo hebben we ook allemaal gezien maar eerst maar eens kijken of het allemaal lukt en of het leuk is om te doen(ik zal vast wel helpen haha, met de cake ofzo). Handige site en handig schema idd! Ze staan onder mijn favorieten Dankjewel.