Zoon (5) wilt ineens niet naar de kapper omdat hij lang haar wilt. "Net als een meisje!" Maar hij heeft Heel veel en dik haar. Normaal heeft hij het kort, stekels. Dat staat hem hardstikke goed. Hoe zouden jullie reageren? Hij haat haren wassen, en kammen ook. Zijn haar zit standaard onder het zand en is een echt buitenkind wat altijd vies is. Het gaat er (denk ik) de eerste tijd onverzorgd uitzien, omdat het nu echt een "het is tijd voor de kapper" kapsel is. En nu stond dus ook de kapper op de planning maar meneer wilt niet. Hij was net dolblij met een speldje in zijn haar haha. Ik vind het prima, het is zijn haar. Maar man vind het maar niks.
Ik zou het lang laten groeien, ben gek op lang haar bij jongens maar daar zal ik denk ik een uitzondering in zijn. De eerste tijd zou je het naar achter kunnen houden dmv diadeem / elastiekband en later in een knotje.
Ik zou het ook laten groeien. Vind ik juist super stoer. Zou wel willen dat we het schoon konden houden, dus even kijken of daar afspraken over gemaakt kunnen worden.
Speldjes zou ik niet zo snel doen maar lang haar vind ik prima. Bij de oudste maakt het niet zoveel uit hoe lang zijn haar is, het zit altijd wel (krullenbol). Bij de middelste laat ik het nu met opzet lang groeien en het ziet er nu nog niet uit tbh. Zijn haar is te dik en eigenwijs om er kort iets mee te kunnen. Het ene deel krult, het andere is weer stijl. Het zal wat gewicht moeten krijgen. Gelukkig heeft hij nog een jaar voor school start. Kammen is een stuk makkelijker met een anti klit spray. Verder geef je aan dat hij het graag wil dus zal hij dan ook maar het kammen en wassen moeten accepteren. Misschien gaat hij het zo vervelend vinden dat hij zich zal bedenken. Oja nog een toevoeging. Mijn middelste had overal even lang haar voordat ik het liet groeien. Door zijn dikke haar is het lastig om het bovenop nu netjes te krijgen. Misschien dat het helpt om het bovenop al iets langer te hebben voor je het verder laat groeien.
Lekker laten groeien. Mijn zoon had lang haar totdat hij het zelf kort wilde, en toen hebben we het laten kortwieken. Nu wil hij het weer lang, dus laten we het weer groeien
Als hij het graag wil.. Ik zou het bij onze zoons vreselijk vinden, maar ik denk dat kinderen er ook een koppie voor moeten hebben. Niet bij elk kind zal lang haar staan. Lastig, als jij het prima vindt, en je zoon wil het graag.. Dan zal de overgang even afgrijselijk gaan lijken, want dan is het net alsof je niet naar de kapper gaat, maar als je dat punt over punt dan is het klaar! Succes, vindt het knap en mooi dat hij zijn eigen mening heeft!
Ik zou het laten groeien. Maar je kan hem wel uitleggen dat langer haar meer verzorging nodig heeft en vervelender wordt met kammen en wassen. Ik zou dan ook afspreken dat als dat keer op keer ellende wordt, het weer geknipt moet worden. En je zou op een gegeven moment (als het haar onverzorgd lang is) kunnen overleggen met je zoon en kapper of het dan een beetje geknipt kan worden ter voorbereiding van het verder groeien van het haar.
Ik zou het laten groeien, maar hem er ook op wijzen dat hij dan bv wel goed moet wassen en kammen. Dat hoort erbij. Als het op een gegeven moment niet leuk meer is, kan het er zo af natuurlijk Hier bij mijn jongste ook een jongen met lang haar in de klas, staat hem echt heel leuk! Met voetbal heeft hij zo’n dun haarbandje in, hebben prof-voetballers ook.
Ik vind het vaak niet mooi bij jongens/mannen. Bij de meeste mannen die ik zie met lang haar, staat het onverzorgd vind ik. Ik zou dus niet blij zijn als mijn zoon lang haar wil, gelukkig vind hij het leuk om naar de kapper te gaan en klaagt hij vaak zelf dat ie naar de kapper moet omdat het te lang is.
Als het nu een “tijd voor de kapper” kapsel is, zou ik wel met hem naar de kapper gaan. Maar dan om de puntjes bij te knippen, want ook voor lang haar is dat nodig. En dan kunnen ze samen meteen kijken welk type lang haar hem goed zou staan. Kan de kapper het meteen in model brengen. Ik zou het prima vinden.
Als ik een zoon had gehad had hij echt wel lang haar gehad. <3 (als hij dat zelf had gewild tenminste). Mijn neefje had het, ik vond het schitterend en zoooooo jammer toen hij het kort wilde!
Als hij het echt echt echt heel graag wil en je hem bij wijze van spreken huilend naar de kapper moet sleuren zou ik hem toestaan het te laten groeien, mits het goed schoon en klitvrij kan worden gehouden en hij daar dus niet over gaat zeuren. Maar als het ff kan zou ik wel veel moeite doen om het toch gewoon geknipt te krijgen. Mijn kinderen roepen wel eens wat, maar interesseert het dan verder ook weer niet zo veel dat ze protesteren als ik ze de andere kant op probeer te sturen, dus ik zou hier wel proberen ‘mijn zin’ te krijgen, want ik hou echt niet van lang haar bij jongetjes. Maar goed, zou duidelijk zijn dat het kind het oprecht heel graag wil, dan zou ik daar niet zomaar aan voorbij gaan.
Hij wilt echt niet naar de kapper zegt hij. En dat hij lang haar net als een meisje wilt. Een tussenweg is er helaas ook niet bij. Hij wilt het echt tot halverwege de rug en dan speldjes er in. Dingen afspreken is lastig, hij heeft autisme en "snapt" niet zo goed dat het straks lastiger word met douchen en kammen. Hij vind haren wassen nu al erg omdat zijn haar dan nat word, en er mogelijk sop in zijn ogen kan komen. We gaan het nu laten groeien en zien wel hoever we komen
Hier is de regel dat ze lang haar mogen zolang ze niet piepen met haren kammen en verven. Ik vind lang haar bij jongens écht niet mooi, maar bovenstaande zou dan ook de voorwaarde zijn. Zodra ze wel piepen gaat het er af.
Over speldjes zou ik overigens geen concessies doen, dat zou ik niet goed vinden. Hij is 5 en snapt waarschijnlijk niet dat dat niet ‘hoort’ bij een jongetje, maar dat zou ik dan wel mijn taak vinden om hem te leren (ook wel is het tegenwoordig natuurlijk helemaal not done om überhaupt te vinden dat iets specifiek voor jongetjes of meisjes is, maar daar ben ik dan maar gewoon ouderwets in). Ik zou ook niet willen dat hij straks gepest zou worden vanwege zoiets onbenulligs.