Ik werk op het moment 3 dagen per week. Maandag, woensdag en donderdag. Mijn dochter gaat op maandag naar mijn moeder, wensdag naar de gastouder en donderdag naar mijn zus. Mijn zus heeft een eigen zaak en dit loopt zo goed op het moment dat ze helaas genoodzaakt is om niet meer op te kunnen letten op donderdag. Nu is het mogelijk dat onze dochter vanaf januari ook op de donderdag naar de gastouder kan gaan. Maar dan heb je twee dagen achter elkaar gastouder. Misschien is dit erg druk voor haar. Mijn schoonmoeder met helaas niet op omdat zij toen ik weer moest gaan werken een operatie gehad heeft en daarna moeilijk te been was. Ivm veiligheid van mijn dochter heb ik toen er voor gekozen om haar niet te laten opletten. Wat zij natuurlijk erg jammer vond maar wel begrijpelijk. Maar nu is ze weer hersteld dus zou in principe kunnen opletten. Ze heeft voorheen ook aangegeven om dan bij ons thuis op te gaan letten. Ik weet nou niet wat beter zou zijn. Drie dagen drie verschillende oppassers (is ze nu ook gewend) of twee x gastouder achter elkaar. Wat zouden jullie doen?
Ik zou gastouder doen. Dan kom je ook niet voor verassingen te staan als je schoonmoeder een x niet kan en 2 keer gastouder wennen ze zo aan. Mijn kinderen gaan momenteel 4 a 5 dagen naar kdv en bso en zijn nu ook wel gewend.
Misschien kun je dit voorleggen aan je schoonmoeder? Misschien wil ze wel de donderdag oppassen of misschien om de week? Zou me gepasseerd voelen als je haar zo naar gastouder brengt zonder het gevraagd te hebben.
Ik zou juist voor de gastouder kiezen, bied over het algemeen meer structuur in de dag waardoor ze sneller gewend zijn. en Hoe minder wisselingen hoe rustiger voor het kind.
Zou het wel met schoonmoeder bespreken. Ik vind het heel goed dat onze kinderen een band krijgen met opa en oma en daarom fijn dat zij dag oppassen. Dit wilden ze zelf ook heel graag. Als schoonmoeder het graag wil zou ik dat doen.
Ik zou je schoonmoeder eerst vragen, het lijkt me fijn als je kindje met beide oma's een even goede band opbouwt en ze is al verschillende oppassen op drie dagen gewend. Ik zou me als oma denk ik ook gepasseerd voelen.
Gastouder. Dat geeft juist rust, ipv al die verschillende personen met elk hun eigen regeltjes en gedragingen.
Ten eerste zou ik dit topic niet in de Lounge plaatsen, maar onder Opvang... Maar om antwoord te geven op je vraag: Ik vind het juist heel wenselijk dat mijn kind naar dezelfde persoon gaat. 3 verschillende opvang (oma, tante, gastouder) is juist veel te druk! 2x naar de gastouder geeft juist meer rust. Als je maar 1x per week naar kdv of go gaat, dan moet je kind elke keer opnieuw wennen, krijgt het geen kans om een band op te bouwen met de go en krijgt het - naar mijn mening - te weinig mogelijkheden om zich sociaal te ontwikkelen. Dus ik zeg: Doen!
ik snap dat je je sm weer wil laten oppassen voor de band met je kind maar ik denk dat het juist prettiger is als er zo min mogelijk verschillende mensen voor je kind zorgen. overal zijn weer andere regels, dat lijkt me meer verwarrend dan moeten wennen aan 2x go. ik zou dan kijken of je sm 2 dagen kan oppassen en anders die 2 dagen naar de go.
Ik zou het eerst aan je schoonmoeder vragen. Over het probleem dat er 3 adressen/oppassen zijn, dat is nu ook al, en dat gaat goed blijkbaar, dus daar zie ik het probleem niet. En als schoonmoeder gaat oppassen is het bij ts thuis dus het blijft bij 2 adressen . Maar 2 dagen gastouder is ook geen probleem, maar zou eerst vragen of je schoonmoeder wil. Is ook wel fijn, bij jouw thuis, hoef jij en je dochter niet te haasten met aankleden enzo.
Ik zou ook gaan voor gastouder. Niet perse voor de 3 oppas adressen maar meer omdat ik graag wil dat m'n dochter met andere kinderen speelt. Dat zou in mijn geval bij m'n ouders of schoonouders niet mogelijk zijn.
Ik zou schoonmoeder eerst vragen, als zij dat graag wil. wel aangeven dat je echt van haar opaan moet kunnen, en dat het niet voor even is, maar echt voor een lang tijd en iedere week. goed pijlen hoe ze er tegen aan kijkt etc. Ik weet niet wat ze precies heeft gehad, maar als ze bijv. vaker last heeft van fysieke kwaaltjes of echt al wat ouder is, dan zou ik er niet aan beginnen, voor haar is het dan misschien wel leuk, maar ook te veel.
Maar haar dochter gaat toch al 1 dag per week naar de gastouder? En tegen de 2/2,5 jaar zal daar waarschijnlijk psz bij komen.
Ik zou voor de gstouder gaan. Wat een aantal ook zeggen omdat ik drie verschillende adressen ook teveel vind persoonlijk.
Ik vind contact met kinderen op deze leeftijd (als ik kijk naar mijn dochter) ook belangrijk. Vandaar dat ze ook 2x in de week naar de go gaat. Geen volledige dagen trouwens. Misschien dat ik er dan anders tegen aan zou kijken. Psz heb ik niet bij stil gestaan omdat dit voor ons nog 'ver weg' is.
Hier niet hoor. Dafne zit al 2 dagen op kdv en een dag oma. Dan ga ik haar echt naar psz doen ook nog. Mis al zoveel van d'r.