Over nog maar 2 weekjes wordt mijn zoontje 1, op een dinsdag. Nu vieren we het uitgebreid het weekend erna. Wel zo praktisch met familie en vrienden die ver weg wonen. Maar ja, die dag zelf is ook wel speciaal natuurlijk... maar eigenlijk moeten we die dag gewoon werken. En het gaat al zo hard met mijn vrije dagen omdat hij al een aantal keer ziek geweest is dit jaar... Zal ik 'm nu naar het kdv sturen of toch vrij nemen? Wat zouden jullie doen/hebben jullie gedaan
Ik werk in het onderwijs dus heb geen vrij opneembare dagen, dus als de kindjes hier jarig zijn op een kdv-dag, dan gaan ze dus gewoon.
Wij hebben bij Milan wel vrij genomen op z'n verjaardag en zijn toen met ons gezin wat leuks gaan doen. Isabelle is ook weer op een kdv-dag jarig en ik denk dat we nu ook weer vrij nemen om wat leuks te gaan doen, maar als dat niet mogelijk is op het werk, maken we er gewoon de dag erna een leuke dag van met z'n 4en.
Als je niet fulltime werkt, kun je de dag dan niet omruilen? Ik bedoel dus dat je op dinsdag vrij neemt (en jouw zoontje dus niet naar het kdv gaat op zijn verjaardag) en dat je dan op een andere dag (waarop je normaal vrij bent) gaat werken en jouw zoontje naar het kdv brengt. Het hangt natuurlijk af van het werk dat je doet en de flexibiliteit van het kdv, maar dat is wel een mooie oplossing om samen thuis te zijn op zijn verjaardag zonder dat het je een vrije dag kost. Dan nu jouw vraag beantwoorden: ja, mijn man en ik zouden zeker allebei vrij nemen en ons dochtertje niet naar het kdv brengen. Wij hebben er tot nu toe (3 verjaardagen) steeds een gezellig gezinsdagje van gemaakt (bijv. naar de kinderboederij, frietjes eten, echt iets doen wat zij leuk vindt). Ook bij ons woont familie ver weg, dus die komen dan het weekend ervoor of erna. Een verjaardag is een bijzondere dag, zeker de eerste verjaardag. Niet alleen voor het kindje, maar ook (en misschien wel juist) voor de ouders. Ook al vier je het voor familie op een andere dag. Die dinsdag is en blijft toch zijn echte verjaardag en jij zult die dag waarschijnlijk ook volop herinneringen hebben aan "een jaar geleden"... Ik zou er zelf spijt van krijgen als ik op die dag niet bij mijn kindje zou zijn. Maargoed, ik ben misschien ook wel een sentimentele muts. Je moet natuurlijk doen waar JIJ een goed gevoel bij hebt.
Hier gaan ze gewoon naar het kdv op hun verjaardag. Althans de jongste naar het kdv, de oudste zit dan op school. Ze zijn ook op dinsdag jarig en dat vieren we dan in het weekend. Tuurlijk staan we er die dag ook bij stil, maar we nemen er geen vrije dag voor op.
Tja, wat Serafijntje zegt kan nou eenmaal niet bij alle beroepen. Ik werk net als Marlous80 in het voortgezet onderwijs en mijn dochter was dus op maandag jarig, mijn werkdag. Daar valt niks aan vrij te nemen of te ruilen. Verjaardag dus het weekend ervoor gevierd en op de dag zelf heeft ze getrakteerd op het KDV. Mijn dochter heeft er echt geen idee van op welke dag haar verjaardag nou precies is, althans, voor haar is haar verjaardag op de dag dat de visite komt en dat ze cadeaus krijgt. Volgens mij wordt 't alleen maar ingewikkelder als je het op meerdere dagen gaat vieren (afgezien van het trakteren op het KDV)! Je kunt je kind ook niet thuishouden van school als het straks jarig is op een schooldag en juist dán gaan ze steeds meer het speciale van een verjaardag inzien.
Over 2 weken is onze kleine man een jaar en wij hebben vrij genomen, we gaan als het weer het toelaat naar drievliet of duinrell of een dierentuin.
nee, absoluut niet. Ik zou er alles aan doen om te zorgen dat ik thuis kon zijn en een leuke dag ervan maken.
Hetzelfde hier......dafgelopen jaar was het bij mijn oudste op haar 3e verjaardag,..... Snap wel dat de 1e heel bijzonder is, maar je kindje zelf weet niet wanneer hij/zij jarig is..
bedankt dames, heb toch maar besloten om gewoon te gaan werken. Ik kan misschien wel een dag ruilen maar dan kunnen we niet gaan baby-zwemmen die week en daar is mijn kindje helemaal gek op. Volgens mij gaat hij liever zwemmen dan nog een extra dag verjaardag vieren, als hij mocht kiezen Mijn man kan zowiezo geen vrij nemen dus een dag met zn 3-en op pad zat er zowiezo al niet in. Maar 2 weken erna gaan we al lekker met zn 3-tjes op vakantie en dan hebben we al dagen genoeg met het gezin.
Ik heb nee gestemd, omdat wij het gewoon op de dag zelf vieren. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt!
Ja hoor, dan heeft ze twee keer een feestje: een keer thuis op zondag en een keer op maandag op het kdv met haar vriendjes daar, superleuk! Mijn dochter houdt er wel van om in de belangstelling te staan hoor, hahaha!
Mijn dochtertje was op een maandag jarig, dus het weekend ervoor gevierd en ze is een halve dag naar het kdv geweest, gelijk de verjaardag daar gevierd. Ja, verder was ze toch alleen thuis met mij, niemand zou komen, en wat weet zij er zelf van? Dus wij hebben het zo gedaan.
Mijn zoontje was op een zaterdag jarig dus dat kwam mooi uit, maar als dat niet zo was geweest, had ik wel vrij genomen. Maar zoals eerder al gezegd werd: een kindje van 1 weet zelf niet wanneer hij jarig is, dus voor mn zoontje had het weinig uitgemaakt. Ik vond sowieso zijn eerste verjaardag ook een feestdag voor mezelf, het was voor mij echt een mijlpaal om een moeilijk jaar af te sluiten en om te vieren dat ik al 1 jaar mama was.
Gijs zn verjaardag viel vorig jaar net in de week dat ze dicht waren.. Dit jaar zou hij er eerst wel heen, maar afspraak die ik had was afgezegd.. dus hoefde t niet.. toen ik vroeg over de viering en tractatie zei de leidster.. Ach anders breng je hem toch gewoon.. Hij is dus op zn tweede verjaardag ( 4 aug. j.l.) gewoon de ochtend op kdv geweest.. Ze hebben met de kindjes ( er waren 6 in totaal) lekker van een Danoontje gesnoept, gezongen etc.. 's middags thuis lekker ff op bed.. gek genoeg niet geslapen.. en 's middags later kwamen mijn ouders..
Gewoon heen, je kan ze toch ook niet thuis houden als ze naar school gaan? En dubbel feest, op het kdv en later nog thuis.
Ik zou het niet doen, maar dat is meer voor mn eigen gevoel dan voor dat van een kindje van 1 jaar...ik zou het gewoon niet leuk vinden als hij wel heen ging
Het eerste jaar was ze op zondag jarig Vorig jaar op maandag en ik heb toen wel vrij genomen maar dochterlief wel de ochtend naar het kdv laten gaan. ze ging er trakteren en gewoon lekker jarig zijn met de kindjes ( versierde stoel, ballonen, muziek) Smiddags heeft ze thuis geslapen en later zijn we met zn drietjes wezen eten bij de pannenkoeken boerderij. Dit jaar is ze op dinsdag jarig en dat is altijd mijn vrije dag. Papa heeft ook vrij genomen en we gaan die dag iets leuks doen naar keuze waarbij ze twee vriendjes mag kiezen die mee gaan.
L. heeft beide verjaardagen op het KDV gevierd, en later in het weekend nog weer eens met alle familie en vrienden. Ze vindt het super, dit jaar ook geholpen met het maken van de traktatie en zo, en dan staat ze de hele dag al in het middelpunt van de belangstelling, en dan op zondagmiddag weer.
Ik vond het juist super leuk om hem op zijn verjaardag naar het kdv te laten gaan. Er wordt voor hem gezongen, hij mag trakteren, krijgt een muts, allemaal extra aandacht en kusjes. Volgens mij is er niets zo leuk als op het kdv jarig zijn. Op zijn eerste heb ik gewerkt en was ik helaas al weg voordat hij wakker was, daar had ik wel moeite mee, maar hijzelf wist niet beter. Afgelopen keer (ik werk nu dichter bij huis) hebben we hem wakker gezongen en samen weggebracht. Ik heb hem ook iets eerder opgehaald. Dit jaar merkte hij er meer van. Het eerste jaar is meer voor jezelf dan voor hem.