wanneer voor op de fiets?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama2011, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo dames,

ons zoontje is 6,5 maand en kan al goed zitten hij houd dit zn 30 min vol.
    nu vroeg ik me af wanneer ze dan mee op de fiets mogen? zou het al een klein stukje kunnen van 5 a 10 minuten?
    wanneer zaten jullie kleintjes op de fiets?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    de richtlijn is 9 maanden.

Misschien kun je eens uitproberen hoe je kindje zit in het zitje van een winkelwagentje?

Onze dame is wat ouder en zit inmiddels ook érg goed, maar in het zitje op de fiets lukt het nog niet zo. Tenminste : 2 weken geleden.

Ik zou bij jullie sowieso tot de 8 maanden wachten denk ik. Je kan veel kapot maken als het te vroeg blijkt te zijn en dat risico zou ik zelf niet zo durven nemen. Je zou het ook eens kunnen navragen op cb, als ze je kindje zien, wat zij adviseren écht voor jouw kindje.

Onze oudste zat overigens ook erg goed vanaf 6 maanden - maar op de fiets ook pas vanaf 9 maanden.

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

9 maand. Ik heb met de jongste nog iets langer gewacht, 9,5 mnd, hij zat nog niet genoeg en lang genoeg alleen. Dus toen pas klein ritje gemaakt.

De oudste met 7 maand, hij was erggg vroeg en liep bv met 8 mnd. En zat al met 5 maand of zo zelfstandig. Toen ik met 7 maand aan het buro vroeg wanneer hij op de fiets kon, zeiden ze, hij zit al zo lang zo op mijn buro, die kan al best stukje op de fiets. We zijn toen begonnen met ritjes door de straat!

dus wat bij betreft afhankelijk van je kindje

4. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Met 7 maanden kon ons mannetje goed blijven zitten. Met 8,5 maand ben ik met hem gaan fietsen. Ging heel goed en hij vond het heel leuk. Volgens mij is de richtlijn inderdaad ook 9 maanden.

5. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    De richtlijn is 9 maanden, maar wij zaten met 7 1/2 maand op de fiets. Kleine stukjes ging prima en hij vond/vindt het geweldig.
    Jouw kindje is nog wel erg jong, maar 5 à 10 minuutjes moet wel kunnen als hij echt al zolang goed kan zitten (en je niet over een hobbelweg gaat fietsen).

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier gewacht tot 9,5 maand. Zou t ook op t cb vragen. als hij al zo goed kan zitten kan het misschien al wel even.

7. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ik heb zelfs nog langer gewacht en mijn dochter gaat komend weekend (10,5 maanden) pas mee op de fiets. Sinds vorige week kan ze zelfstandig GAAN zitten en is haar lichaam er naar mijn idee pas klaar voor om langere tijd zittend door te brengen en dus ook mee op de fiets te kunnen.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

9 maanden. Mijn kindjes konden beide eerder (goed) zitten maar ik vond het niet veilig.

9. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Als ze zelf kunnen gaan zitten anders is de rug nog niet steek genoeg heb ik gelezen. Ik hou dit echt aan heb ik ook bij mijn oudste gedaan, zou mezelf niet vergeven als er iets zou gebeuren omdat ik graag wil fietsen

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

zelf GAAN zitten is eigenlijk de beste richtlijn! (maar dat duurt soms erg lang)

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier rond 9 maanden. Ik vond het risico te groot voor die paar minuutjes. Er zitte meet hobbels in de weg dan je denkt en elke keer die schokken lijkt mij niet zo best. En een baby van 6 maanden beleeft de dingen ook nog anders dan een paar maanden later. Ik weet niet of hij het al leuk vindt.

Deel Deze Pagina