ontzettend last van stuitje/heiligbeen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bellabella, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik heb (helemaal als ik druk ben geweest) ontzettende last van mijn stuitje/heiligbeen. Vooral als ik onderuit gezakt heb gezeten of op mijn rug heb gelegen (in bad bv). Ik kan dan bijna niet meer overeind komen en lopen doet ook zo'n pijn: ik lijk serieus dan echt bejaard!
    Ik heb gister veel gedaan en kon s'avonds gelijk niet meer lopen maar vandaag heb ik het nog steeds en erge buikkrampen. Bah, bah, bah! Ik kan gewoon niet rustig genieten van de rust die ik heb: ik wil dingen blijven doen en verveel me snel als ik niets om handen heb. Toch word ik daar nu, vrees ik, voor gestraft... :cry:

Herkent iemand deze pijnen? Heb je wellicht tips wat helpt?
    thnx!

2. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey hey,

Ik heb ook veel last van mijn stuitje. Nu ben ik er vorige week achter gekomen, dat dit te maakt heeft met mijn bekken. Heb meteen een bekkenband aan moeten meten. En ben pas 16 weken :(

Kus

3. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hier ook eentje en heb nu al 6 weken last van...Heb al 2 kids en herken het heel goed...Beroemde bekken klachten...Elke zwangerschap is anders.. Maar ben voor de derde keer zwanger en ze lijken verdomd veel op mekaar.... Wat een geluk zeg.... :( :( :) :)
    Toch een teken dat alles nog steeds goed gaat he....Maar moet nog heel langggg....zucht zucht....

Liefs Jeanney

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    het is eigenlijk alleen maar erger geworden: mijn rechterbil doet nu extreem mee met de pijn en ik kan niet meer lopen want op mijn rechterbeen kan ik niet meer steunen. Ik kan niet geloven dat dit door de zwangerschap komt!

Ik hoop maar dat het morgen wat minder is na een nachtje slaap...

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Precies mijn klachten die ik al vanaf week 16 heb!
    Het begon met pijn in mijn rechterbil. Ik kon (vooral) 's avonds bijna niet meer bewegen van de pijn. En dan vooral als ik had gezeten of gelegen. En sinds 2/3 weken heb ik ook giga pijn in mijn stuitje. Ook voornamelijk na lang zitten of liggen. Ik moet binnenkort een afspraak maken bijna de fysio, ben benieuwd of zij mij kan helpen!

Oh trouwens...mijn vlos zei dat het door de baby komt die op een zenuw in je onderrug drukt. Daarom zak je soms ook door je bil en kan je er niet meer op steunen van de pijn. Zodra de baby geboren is schijnt deze pijn vrijwel direct te verdwijnen. Das dan wel weer een fijn vooruitzicht!

6. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Gigapijn heb ik niet maar mijn stuitje heeft wel een "beurs"gevoel....help! ik ben pas 10 weken, laten we hopen dat het allemaal meevalt...

7. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Mijn vriend heeft heel lief nu krukken voor me geregeld. Ik kan nu niet zonder...
    Ik hoop echt dat het gewoon na een paar dagen weer weg trekt, ik heb eerlijk gezegd zelf niet echt het idee dat fysio kan helpen, maar misschien ga ik het toch ook maar proberen dan.
    Ben nu wel een beetje verdrietig hierdoor: ik kan niets! :cry:

8. susilotte

susilotte Lid

27 sep 2008
    17
    0
    0
    Hoi Bellabella,

je klachten klinken heel erg als bekkenproblemen en het is zeker de moeite waard om naar een fysiotherapeut te gaan.
    Het liefst iemand die er wat meer over weet. het kan je klachten aanzienlijk verminderen en de therapeut kan je adviseren over wat wel en niet kan en wat wel en niet handig is in combinatie met je klachten.

Je kunt bekkentherapeuten (dit zijn de echte experts) vinden op www.fysiotherapie.nl daar klikken op zoek registerfysiotherapeut. En dan keizen voor bekkentherapeut, rest wijst zich vanzelf.

Ik hoop dat je er baat bij zult hebben. Succes!

p.s. ik ben zelf fysio, vandaar....

9. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik heb dit ook, soms kan ik niet meer lopen, het lijkt net alsof ik in 2 ga breken.
    Masseren helpt niet... :(

10. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Gelukkig kan ik sinds vandaag weer zonder krukken rondlopen! Ik was al helemaal wanhopig want als ik dit nog (minimaal) 2 maanden zou hebben is zwanger zijn echt geen pretje! Ik heb wel nog steeds erge last en kan niet veel doen maar iig wel weer wat.
    Ik heb gelukkig al vrij; ik kan me niet voorstellen dat ik nu nog fulltime zou moeten werken...

11. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Ik mag zo de bekkenband op gaan halen. Hij is eindelijk binnen, heeft maar anderhalve week geduurd :oops:

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    heel herkenbaar helaas hebben vele er last van en zullen we er nog even last van hebben

ja de bekkenband wilde ik niet omdat ik al een instabiele onderrug heb en de spieren dan nog slapper worden is me verteld

13. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Bengeltje, het klopt dat je spieren er slap van worden. Je mag na de zwangerschap ook niet in 1x de band weg laten. Maar nu helpt het me wel degelijk. ga snel in de autospringen en hem halen ;)

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    haha klopt ja hier zijn ze er niet zo gerust op ook omdat je de spieren toch erg nodig heb bij de bevalling
    daarom heb ik hem niet gehaald omdat ik toch al jaren een instabiele rug heb

Deel Deze Pagina