Kinderopvang toeslag gemeente?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MvN, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hallo iedereen!

Ik ben er net achter dat ik zwanger ben en vroeg me af hoe het zit met de toeslagen voor kinderopvang.

Ik woon samen met mijn vriend en hij werkt fulltime en ik studeer nog,

Weet iemand hier de regels voor?

Groetjes

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Contact opnemen met de gemeente en daar inderdaad jouw werkgeversdeel voor de toeslag opvragen. Ik ontvang het ook.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nog wat uitleg trouwens: je krijgt 1/3 deel van de overheid en 1/3 deel van jullie werkgever en de rest is inkomensafhankelijk.
    1/6 deel is dus voor jouw vriends werkgever en 1/6 deel voor die van jou. Maar omdat jij niet werkt maar studeert, kun je dit van de gemeente krijgen.

Je ontvangt dan jouw deel van de gemeente en de rest van de belastingdienst.

4. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Vaak heeft de gemeente daar een potje voor. Hier stond op de gemeentewebsite een aanvraagformulier. Verder heb ik moeten bewijzen dat ik studeer.
    Als de gemeente niks vergoedt voor jou moet je even contact opnemen met de belastingdienst. Je kan dan wel toeslag aanvragen, maar op het formulier staat van niet (of heel onduidelijk).

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je kunt dan wel gewoon het online formulier invullen. Je moet aangeven dat je een gedeelte van de gemeente krijgt en dan vervolgens kun zeggen dat het 0 euro is ;) Beetje krom, maar het werkt wel :p

Deel Deze Pagina