trakteren, stel ik me aan?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door moes, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    morgen is mijn dochter haar verjaardag,
    ze mag dan ook trakteren op school, dit heb ik een maand geleden al vast laten leggen.

nu hoorde ik net van mijn dochter dat er morgen nog een kindje gaat trakteren!
    dat vind ik dus echt niet leuk!
    een verjaardag hoort toch een beetje speciaal te zijn en niet dat
    er snel-snel uitgedeelt moet worden, en dan gelijk nog een traktatie van iemand anders er achter aan.

dat andere kindje is volgende week pas jarig, dus waarom dan nu?
    net tegelijk met mijn dochter?
    het stond op de kalender in de klas, dan kan de leraar toch zeggen tegen die ander, trakteer jij een andere dag?

stel ik me nu aan?
    ik vind het echt niet leuk!

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    o ja, mijn dochter zit in groep 4

3. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik zou de leraar erop aanspreken dat je het niet leuk vind..
    en dan evt. aangeven of hij met de vader/moeder van het andere kindje kan afspreken dat hij/zij een dag later trakteert...

(mijn zoontje is in februari jarig en dat valt altijd in de vakantie.. afgelopen keer was er een meisje jarig op maandag en ik heb tegen de juf zelf gezegd "dan vieren we het de dinsdag want het moet natuurlijk wel leuk blijven voor beide jarigen")

en alvast gefeliciteerd!!

4. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    hoe denkt je dochter hier over? misschien is het voor haar geen probleem....
    Als dat wel zo is zou ik naar de leerkracht gaan en vragen of het anders opgelost kan worden.

5. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    mijn dochter vind het ook niet leuk.
    ik heb straks gelijk de leraar opgebeld.
    kreeg de leraar aan de lijn die het met die andere moeder had afgesproken en waar ik het ook mee heb afgesproken.
    maar hij vond het niet erg als er 2 kinderen tegelijk trakteren,
    hij misschien niet, maar ik wel!

hij heeft toen de andere juf geroepen die morgen lesgeeft in haar klas, en die zei: zal ik dan die andere moeder even bellen om te vragen of hun het op vrijdag doen?
    zegt die leraar: nee, dat vind ik onzin!
    ze wisten niet dat ik hun kon horen, ze hadden ze telefoon niet goed afgedekt...

nu mag onze dochter morgenochtend trakteren en ze zou die andere moeder bellen om te vragen of hun dan 's middags willen trakteren.

probeer die moeder nu ook te bellen, maar dat is nog niet gelukt.
    snap ook niet dat zij het goed vond om morgen te trakteren, want ze weet heel goed dat onze dochter morgen jarig is.

6. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    het is opgelost! gelukkig...

heb die andere moeder gebeld, en gevraagd hoe het zat.
    nu blijkt dus dat de juf het verkeerd heeft opgeschreven.
    hun willen trakteren op woensdag als hun dochter ook echt jarig is, en helemaal niet morgen...
    hadden ze ook goed gezegd, maar de juf (of meester, ze geven elkaar nu de 'schuld) heeft het bij de verkeerde dag opgeschreven.

gelukkig maar!

7. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Fijn dat het opgelost is. Maar persoonlijk....begrijp ik niet helemaal waar je je druk om maakt. Ik sta zelf voor de klas en soms krijg ik het gevoel dat ouders denken dat hun kind de enige is... Niet vervelend naar jouw bedoeld, maar je vraagt nu eenmaal of je je aanstelt. Je kind zit in een klas, de kans dat er nog iemand trakteert is nu eenmaal aanwezig. Meestal maakt de ouder zich drukker dan het kind zelf!! Maar nogmaals, het is opgelost, dus harstikke mooi!!

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    snap niet waar je je druk om maakt hoor....maja het is opgelost hihi.

vroeger toen ik op school zat waren er 5 kindjes op dezelfde dag jarig.......en dat was altijd enorm gezellig de hele dag snoepjes en lekkers hahaha

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Gelukkig een misverstand dus.

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gelukkig opgelost!

Toen mijn zoontje geboren was mochten de meiden trakteren.
    Alleen bij de oudste in de klas, was er op dat moment een kindje dat jarig was en ging trakteren.
    Toen vroeg de juf aan me, zouden we jullie dingen morgen mogen uitdelen.
    Natuurlijk, geen enkel probleem.
    Het werd voor een kleuter anders teveel van het goede.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier moet het ook altijd in overleg gaan omdat Kylian in de zomervakantie jarig is (samen met meerdere klasgenoten dus).
    Op de peuterspeelzaal is dit altijd goed gegaan en ik denk dat het op school straks ook wel goed gaat.
    Desnoods overleg ik met een andere moeder zodat we samen een wat grotere traktatie kunnen doen en ze het samen kunnen uitdelen, ik zie wel

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Zelf was ik (en nog steeds) altijd in de herfstvakantie jarig. Dus de maandag erna gingen we met z'n vieren altijd uitdelen. Dat was juist leuk joh! Nooit geen problemen mee gehad.

Ik denk dat het de kinderen zelf niets uitmaakt. Je kunt een kind heel veel aanpraten. Medelijden tonen omdat ze niet de enige ster van de dag zijn... Maar de positieve kant oppraten kan ook: wat leuk, jullie zijn SAMEN jarig! Samen tracteren is ook heel leuk!
    Sowieso is het niet gek om je te realiseren dat zoiets echt wel vaker voor zal komen in het leven van je kind. Mijns inziens kun je je kind daar beter in harden, dan met ze mee te praten...
    Maar goed... dat komt vast nog wel.

Maar ik snap dat het al opgelost is. Mooi!

Deel Deze Pagina