Trakteren voor beginners

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door BeebieBeeb, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Mijn zoon had een jongetje in de klas die voor heel veel allergisch was. Hij mocht wel Haribo beertjes.
    Bij Katja snoep heb je ook biggetjes ed. Weet niet of een kind met islamitische achtergrond daar blij van wordt?

Fruit is volgens mij het 'makkelijkst ' dat kan altijd.

2. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Juist, ik vind het ook leuker als ze iets anders krijgen ipv uit een eigen trommeltje of iets van de juf!
    Ik doe de snoepjes ook apart verpakken inderdaad.

Ik heb uiteindelijk bij de Jamin geschept en de glutenvrije snoep koop ik voorverpakt. Glutenvrije snoep in die bakken vond ik wel tricky. Mensen met een intolerantie kunnen al ziek worden van een schep die gebruikt is bij ander snoep mét gluten toch? (En ik die dan gebruik bij het glutenvrije snoep) of haal ik nu dingen door elkaar??? :D

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Bij de Jamin is het trouwens duidelijk aangegeven bij het schepsnoep. En er is nog best veel keuze.. mocht iemand met hetzelfde dilemma als ik zitten :)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Bij gluten kun je idd kruisbesmetting krijgen. Met snoep gebeurd dat heel weinig hoor, want dat is "vast" zeg maar.
    Met crackers en koekjes e.d. is door het kruimelen het risico veel groter

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Volgens mij zijn die spekjes van Frisia zowel glutenvrij als lactosevrij.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Toch kan het met zo’n schep ed heel goed. Niet iedereen zal er last van hebben, maar een deel wel. Ik koop zelf daarom ook liever voorverpakt.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ja het kan zeker hoor, maar omdat ts vroeg hoe dat werkte...met koekjes is het practisch meteen kruisbesmetting, met snoep hoeft dat niet. Maar ik zou het risico idd ook niet nemen.

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    Maar niet gelatinevrij

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee dat dan weer niet.

10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Maar degene met glutenallergie is niet degene met ook KMA en is ook niet degene die geen gelatine mag :D Zijn allemaal verschillende kinderen. Dus ik heb een paar verschillende traktaties straks.

Ik zei al voor de grap tegen de juf, straks kun je nog 20 verschillende traktaties maken, voor ieder kind wat anders. Laten we een wensenlijstje maken ;) ;) (Mijn kind lust weer haast niks van snoep etc. dus die piest ook heel vaak naast de pot haha)

Deel Deze Pagina