Binnenkort gaan wij verhuizen en ik ben alvast op zoek naar werk in die regio. Alleen lijkt het bijna onmogelijk om werk te vinden op normale kantoortijden en parttime. Bij veel bedrijven vragen ze flexibiliteit en dat kan ik niet. Mijn man werkt onregelmatig en we weten nooit hoe laat hij thuis komt. Daar kunnen we dus niet omheen plannen. Ik heb al een aantal gesprekken gehad in de hoop dat er iets te overleggen valt qua tijden. Maar eigenlijk kreeg ik elke keer nee te horen. Of ik moest om 06.00 uur beginnen of 's avonds werken tot een uur of 00.00. Om 06.00 uur is er nog geen opvang open waar ik mijn dochter naar toe kan brengen en werken tot 00.00 uur terwijl ze om 06.00 uur weer wakker is ga ik echt niet trekken. De meeste functies zijn een half uur of driekwartier rijden. Nu heb ik werk gevonden van 07.30 uur tot 16.30 uur en een kwartiertje rijden maar het is alleen fulltime mogelijk. Het liefst werk ik parttime maar ik ben bang dat er niks voor mij bij zit. Er komen grote kosten aan met de verhuizing, grotere kledingmaat dochter, winterkleding voor ons allemaal en een aantal rekeningen. Zou ik mijn dochter tekort doen als ik fulltime ga werken? Ookal is het maar tijdelijk. Ik kan haar dan wel zelf wegbrengen en ophalen bij de opvang. Anders ga ik lopen hannessen dat anderen haar of weg moeten brengen, of ophalen. Dan moet ze 2 dagen bij oma slapen en niet in haar eigen bedje. Dan heeft ze eigenlijk geen regelmaat. Als ik deze fulltime baan aanneem heeft ze wel regelmaat, alleen ziet ze mama wat minder. Wel grote kans dat ze papa vaker ziet want die is vaak overdag thuis en werkt vaak 's nachts. Hij is regelmatig door de week vrij omdat hij de weekenden werkt. Help! Ik weet even niet wat ik moet doen. Thuis blijven is voor mij geen optie. Ik ben al bijna een jaar thuis en ik word gillend gek. Ik ben geen thuisblijf moeder, ik moet wat te doen hebben buitenshuis.
Het mooiste is als je dochter niet zou merken dat je werkt. Maar hey soms kan het niet anders en als je er toch nog kan wegbrengen en 's avonds thuis bent met eten koken dan zie ik niet in waarom dat dat niet kan. Tuurlijk het zal voor alle partijen wennen zijn maar onmogelijk is niks!
Ik zou het doen. Kantoortijden, een kwartier rijden, wat een luxe. Ja het is 5 dagen in de week en dat is veel. Maar misschien kun je in de toekomst wel minder gaan werken? Hoe oud is je dochter? En kan ze ook een dag bij papa blijven? Scheelt weer opvang.
Mijn dochter is nu 9 maanden dus ik vraag me af wat dan beter voor haar is. Ze zal het ongetwijfeld merken dat ik weg ben. Op welke manier dan ook. Ik vind het alleen wel heel belangrijk dat ze in haar eigen bedje slaapt 's avonds en dat papa of mama er 's ochtends weer is om haar op te halen. Dat maakt het voor mij zo lastig.
Ja ik vind het zelf ook heerlijk om gewoon vaste tijden te werken. Er staat alleen wel aangegeven dat er geen mogelijkheden zijn om minder te gaan werken. Ik kan natuurlijk wel altijd door blijven solliciteren voor wat anders. Ze is nu 9 maanden, en als papa thuis is mag ze natuurlijk bij hem blijven. Dan is opvang niet nodig.
Ik zou het doen! Ik werk ook 40 upw (wel 2 dagen thuis), maar mijn kids komen totaal geen aandacht te kort hoor Heerlijk ook weer ff vrouw/collega zijn, dan alleen maar mama! Ik zou deze kans met beide handen aangrijpen en wie weet wat er in de toekomst mogelijk is
Soms is het niet anders! Ik denk dat geen een kind lijdt onder het feit dat een moeder tijdelijk fulltime werkt. Zolang je maar haar de aandacht die ze nodig heeft geeft, dus kwaliteitstijd ipv veel tijd.
Maar je man is toch ook veel thuis met je dochter? Ze zit niet 5 dagen op de opvang toch? Ik zou het gewoon proberen. Je kunt altijd weer stoppen en vanuit een baan is het altijd makkelijker een andere baan te vinden. En een financiële stabiele situatie is indirect natuurlijk ook beter voor je dochter, minder gestress om geld enzo
Is het echt 5 dagen of zijn het 4 dagen? Als je man overdag thuis is gaat ze dan niet naar de opvang? Je kan het toch proberen als het echt tegenvalt zoek je verder naar wat anders.
Ik werk partime, maar ik zou zo weer fulltime gaan werken als het op een kwartier van mijn huis was en ik mijn zoon elke dag zou kunnen brengen en halen. Ik vind de regelmaat dan idd beter. Jij bent er elke dag om te halen en te brengen, geen gepuzzel met altijd andere mensen die moeten halen, brengen, bij je moeder slapen etc. Ik vind niet dat je je kind tekort doet als je (tijdelijk) 40 uur gaat werken.
Klinkt alsof ze wel veel tijd met haar vader kan doorbrengen Dat is toch ook prima? En elke dag gebracht en gehaald worden is ook heel fijn voor haar.
Ik verlang er ook echt naar om weer een andere rol te hebben dan alleen mama. Misschien moet ik het inderdaad maar gewoon doen.
Je hebt gelijk. Zo had ik het nog niet bekeken. Ik ken ook eigenlijk geen enkele moeder die fulltime werkt, eigenlijk alleen moeders in de bijstand of afhankelijk van man.. Misschien ben ik een beetje bang voor het onbekende?
Dat verschilt per week. Mijn man krijgt op vrijdag het rooster voor de volgende week. Soms werkt hij 14 dagen achter elkaar en heeft dan 1 of 2 dagen vrij. Welke dagen dit zijn is altijd een verassing. Vaak werkt hij wel in de weekenden dus hij is dan doordeweeks vrij. Dat zei ik ook al tegen mijn man. Als ik maar wat heb. Daarna kan ik altijd nog verder kijken.
Het zijn echt 5 dagen en als mijn man thuis is, is mijn dochter natuurijk ook thuis. Ik denk ook dat ik het ga proberen en vanuit daar verder kijken. De bevestiging horen van andere moeders is alleen wel even heel prettig.
Het zelf halen en brengen vind ik ook heel belangrijk. Regelmaat voor ons allemaal en geen veranderende roosters en werktijden. Lijkt me heerlijk! Ik heb altijd onregelmatig gewerkt of in ploegen dus ik kan me niet voorstellen hoe dat is
Ik werk meer dan fulltime (50 uur per week, eigen bedrijf) en mijn man draagt de zorg voor onze zoon (bijna 11 mnd). Ik werk wel thuis, maar het gaat goed. Ook al zou ik wel veel minder willen werken maar dat is niet mogelijk helaas. Het schuldgevoel wat ik heb naar onze zoon èn mijn man is wel een dingetje hoor. Ik vind het soms echt wel pittig, ook al weet ik dat alles goed gaat. Maar een stabiele financiële situatie vind ik ook belangrijk en de hypotheek zal nu eenmaal moeten worden betaald..
Je kunt het altijd proberen, toch? Je lijkt wel enthousiast En als het echt niet werk en je merkt aan je dochter dat ze het moeilijk heeft, kun je altijd nog andere opties verkennen.
Ik zou het niet doen. Ik vind het persoonlijk teveel wanneer beide partners fulltime werken. Je kinderen zijn dan meer weg dan thuis. Maar.. je man werkt onregelmatig, dus zal ze nooit 5 volle dagen weg zijn. Ik kon ook enkel en alleen hetgeen doen wet ik wilde doen met een contract van 36-40 uur. Dat wilde ik niet. Dus ben in een bedrijf laag ingestapt met 3 dagen werk en heb mijzelf opgewerkt werk nu als projectleider voor 3 dagen i.p.v. de eerder gevraagde 5 dagen Dus misschien moet je wat lager instappen en kijken naar de doorgroeimogelijkheden in het bedrijf?
Jeetje, dat is echt veel! Mijn man werkt soms ook zo'n 60 uur per week en ik zie dat het hem uitput soms. Soms heb je inderdaad geen andere keus. Maar het lijkt me wel heel fijn dat je man er is voor jullie zoon. Ik ben ook bang voor een schuldgevoel naar mijn dochter. Maar aan de andere kant, als ik ook fulltime ga werken hebben we het financieel heel goed. Dat is voor haar natuurlijk ook positief. Mijn ouders hadden dat niet, daarom zit ik nu met een hoge studieschuld Omdat ik veel geld moest lenen. Ik ben de wereld ingegaan met niks. Ik kan straks anders doe voor mijn dochter.