hier ook beide! Afscheidtraktatie op kdv (ze was nog net geen 4) en twee weken nadat ze op school begonnen was, haar vierde verjaardag gevierd. (vroege leerling) Mijn dochter vond het heel leuk. Ik vond het belangrijk dat beide 'mijlpalen' gevierd werden. Het afscheid en haar verjaardag groetjes AMber
Ik zou trakteren voor het vertrek van het kdv maar verder niet. Eén keer dus en niet voor het jarig zijn
Ja hier oP kdv is het normaal om te trakteren op je laatste dag. Dat zit er bij alle kids goed in gebakken. Dan ga ik natuurlijk niet zeggen dat het niet mag omdat ze nog niet jarig is geweest Nu was het na thuis vieren gewoon klaar. Dat was ook duidelijk. Net als dat school een duidelijk nieuw begin was.
@ Saskia, Ben benieuwd, inderdaad die van jou zal in het weekend vast wat bij willen slapen om wat bij te komen van de intensieve dagen! Maar afwachten hoe het hier zal gaan. Hier slapen ze inderdaad beide nog alle middagen. Ze waren vandaag toch naar het kdv gegaan voor een half dagje als echt laatste dagje, dus om 12.30 heb ik ze opgehaald, toen zijn ze thuis naar bed gegaan rond 13.30 en ze waren zo rond 16.15 weer wakker. @ Cygnet, Dankje voor je antwoord ook jij, alleen hadden we er al voor gekozen het twee keer te doen . @ Amber, Zo hebben wij het de kinderen ook uitgelegd eigenlijk. Vorige week hebben ze op het kinderdagverblijf getrakteerd omdat ze daar voor de laatste keer waren (wat lekker handig later vandaag werd, haha) en straks mogen ze op school trakteren omdat ze jarig zijn geweest en omdat ze naar die nieuwe school mogen. Wij vinden het goed, de kinderen vinden het prima zoals we het hebben afgesproken/uitgelegd, dus denken dat we het goed hebben gekozen. Liefs Hanneke.
@hanneke: dat wordt wennen op school straks.. zonder middagslaapje Nou moet ik zeggen dat wij ook pas 2 maanden geleden echt zijn gaan afbouwen aan het middagslaapje hoor.. dus wie weet valt het mee. maar ons leek het handig om daar definitief mee te stoppen voordat ze naar school zou gaan
@ Adi, Dankjewel ! @ Saskia, goed dat het afbouwen bij jullie goed is gegaan joh! Ben benieuwd hoe het bij jullie blijft gaan nu ze naar school gaat, of het er echt af blijft of dat ze af en toe bij moet tanken! Hier hebben we het wel geprobeerd, maar wakker maken dan zijn ze gewoon heel chagrijnig en zijn ze gewoon niet te genieten, dus geen optie. We hebben dus maar gekozen het op zn beloop te laten en te kijken hoe het gaat met school.
We hadden er eigenlijk op gerekend dat ze zaterdags wel uit zou slapen. Na school was ze behoorlijk moe maar omdat wij ook niet altijd even vreog thuis zijn lag ze vaak toch pas rond half 8 op bed. Maar mooi dat mevrouw om 6 uur al druk in de weer was met dr playmobil. Om 7 uur wilde ze uit bed.. (papa had gewerkt.. dus om de stilte maar te bewaren.. uit bed gegaan) toch zo'n 2 uur met beados zitten knutselen aan tafel En toen ineens was het op. Ze gooide per ongeluk al dr balletjes uit het figuurtje.. begon te huilen en te gillen en niks was meer goed. Dus die lag om half 10 weer onder luid protest op bed... en uiteindelijk heeft ze tussen 12 en 1 even een uurtje geslapen en ging het weer prima. Zondag dus wederom niet geslapen... en vanochtend fris en vrolijk toen de wekker ging. Op naar week 2! voor jou vandaag de eerste echte dag toch? ben benieuwd wat ze er van vinden.
Gaat wel lekker offtopic zo he ?! Haha. Oke, eigenlijk dus best oke gegaan bij jullie! Dat is fijn! Behalve dan dat ze het zaterdag zo te lezen even helemaal gehad had. Het is natuurlijk ook wennen voor die kleintjes . Hier zijn ze inderdaad gister voor het eerst geweest en vandaag voor de tweede keer. Beide dagen heel goed gegaan gelukkig! Morgen een half dagje en dan gaan ze lekker smiddags even slapen. Ze zijn namelijk behoorlijk op merk ik, lagen gister om half 7 in bed, haha. Liefs Hanneke.
hier een kleuterjuf. In principe is het zo geregeld dat bij ons de kindjes die 4 worden niet trakteren en niet uitgebreid de verjaardagen vieren. Dit omdat ze de kinderen nog nie t kennen, het allemaal nieuw is, en omdat ze opeens in t middelpunt vand e belangstelling staan. Geen goed idee. Ook al lijkt het ze thuis erg leuk, op school valt t altijd tegen. Het mag bij ons wel als ze het per se willen hoor, maar bijna niemand doet dat.
Hanneke fijn dat het goed is gegaan de eerste dagen! Zoontje van mijn vriendin sliep ook nog overdag totdat hij naar school moest. Toen hebben zij met hem afgesproken dat ie na thuis komst rond 15.30 even iets drinkt en een tussendoortje eet, en dan naar bed gaat voor een uurtje om te rusten/ slapen. Dit werkt bij hem heel goed. Hij was anders te moe om fatsoenlijk te kunnen eten en douchen 's avonds.
@Hanneke: fijn dat het zo goed ging Hier meestal rond 7 uur op bed omdat we gewoon nooit voor 6en eten. En ik vind dat ze niet meteen van tafel door kan naar bed. Al Is het maar 10 minuutjes even kleuren.. Maar zondag waren we blijkbaar vroeger dan normaal.. Gegeten.. AS moe.. Dus naar bed. Kom ik beneden was het pas 18.15 Nouja vanochtend.. Net als vorige week niet uit bed te krijgen. Gelukkig is ze vanmiddag vrij Gister na school naar BSO geweest. Vind ze erg leuk maar ook erg vermoeiend omdat ze na school dan eerst wat drinken en dan naar de speeltuin mogen