Vanavond toen ik thuis kwam uit mijn werk hoorde ik Thijs roepen om me. Ik ben maar even wezen kijken en hij liet me vol trots zien hoe hij het behang eraf gehaald had . Ik wist echt even niet hoe ik moest reageren. Ik ben wel boos geworden en heb duidelijk gezegd dat dit echt niet mag. Hij begreep het niet, want hij vroeg me of ik het mooi vond. Nee dus. Ik heb hem weer neergelegd in zijn bedje en welterusten gewenst. Ik hoop dat er morgen nog wat behang op de muren zit. Hebben jullie kinderen dit ook weleens gedaan en hoe heb je gereageerd? Ik kan wel wat tips gebruiken.
ehhhh... mijn oudste zoon is er ook rond die leeftijd mee begonnen.. geen tips.. kan alleen delen in de ergernis.. want ik kan boos worden of uitleggen het maakt allemaal niks uit.. hij word in september 4 en bijna al ze muren zijn nu kaal... ziet er echt niet uit! hij doet het nu stiekum... en propt de proppen behang tussen ze bed, achter de kachel ect.. als hij in september 4 word krijg hij een hele nieuwe kamer.. dat word dus stucen en sauzen.. en t ergste is ze broertje is nu bijna 2 en die is er ook mee begonnen.. 1 halve baan behang hangt er al naast... grrrr.. maar ook hij snapt het nog niet... hier komt dus geen behang meer.. en het allerergste vind ik nog dat als de oudste straf heeft en op de trap even moet afkoelen trekt ie het behang in de gang er ook af... fijn he hier dus een hoop kaalgetrokken muren.. dus succes ermee.. maar hou er rekening mee dat je er niks tegen kan doen en hij er dus gewoon mee doorgaat.. xxxxx taatje
O nee, dit wil ik niet horen. Wat erg zeg. Waarom doen ze dit? Mijn zoontje gaat straks over naar een nieuwe kamer en op zijn kamer komt de baby, dus ik hoopte dat het een beetje mooi zou blijven.
ik deed het vroeger als ik boos was... hele stukken van de muur heb nog een foto waar ik in bed lig met een enorme teddybeer en een groot stuk behang in mijn hand Had me in slaap gehuild nadat ik onwijs op mn kop had gehad omdat ik behang van de muur had getrokken Maar nee.. geen idee van een oplossing. Bij mij ging het vanzelf over. Mijn broertje deed het ook (geen idee waarom trouwens.. die leek het meer uit verveling te doen) en ook dat ging vanzelf over. Al ging hij daarna verder met op het behang tekenen.. maar tegen die tijd hadden mijn ouders zich er aardig bij neergelegd geloof ik.
ja waarom doen ze het.. me zoontje doet het meestal smorgens als ie al wakker is en ik dat niet hoor.. ik weet zeker dat ie het savonds niet doet want dan gaat ie echt gelijk slapen.. verveling denk ik.. en echt op ze kamer spelen doet ie niet hij speelt veel liever beneden.. hij heeft geen boosheid of woede.. dus dat is het niet.. verveling en omdat ie het leuk vind denk ik???? zou het anders niet weten.. hij heeft een halve hoog slaper.. en heel vaak kijk ik eronder en dan zie je allemaal snippertjes.. denk dat de enige oplossing is dat je t behang er helemaal afhaald stuct en saust.. gaan wij hier ook doen.. en wat saskia zegt over dat tekenen dat gebeurd hier niet want er komen geen kleurtjes op de slaapkamer.. wil ik niet hebben als ie wil kleuren of knutselen doet ie dat aan de grote tafel in de woonkamer.. xxx taatje
@taatje: ik was boos.. en scheurde enorme vellen... mijn broertje was eerder verveeld en peuterde snippertjes. geen idee of het een cruciaal verschil was.. maar je gaat natuurlijk geen "grote scheuren, snel klaar" doen als je het uit verveling doet lijkt me. dat tekenen was echt pas toen hij veel ouder was hoor.. echt een jaar of 10 al denk ik. en dat is doorgegaan tot hij uit huis ging.
nee precies.. hij peutert echt snippertjes ervanaf.. gek word je ervan soms ligt het door ze hele kamer.. en omdat het er toch niet meer uitzag heb ik toen hij logeren was de losse stukken er zoveel mogelijk al vanaf getrokken.. maar toch peutert hij nog stukjes behang eraf.. er is gewoon weinig aan te doen.. ze doen het toch stiekum.. en als ze groter zijn dan zullen ze wel huiswerk op hun kamer maken.. hopen dat het dan niet zover komt dat ze op hun muur gaan schrijven.. we zullen zien.. duurt nog wel ff haha... xxx taatje
zal trouwens morgen wel even een foto maken van ze ergste muur.. hij doet het trouwens als ie in bed is.. we hebben ze bed vorige week op een andere plek gezet waar ze muur nog heel is.. en daar is hij tot nu toe vanaf gebleven.. plaats morgen wel ff een foto.. xxxx taatje
mja vervelende is natuurlijk dat als er al een "haaltje" zit.. dat het enorm verleidelijk is om verder te gaan
Vanochtend is het gelukkig niet erger geworden. Er liggen allemaal kleine snippers op de grond, dus dan zou je haast denken dat hij het uit verveling doet. Ben benieuwd naar de foto. Ik moet zo werken, dus probeer er morgen een foto van te maken.
@taatje: kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van word. Volgende keer glasvezelbehang met een likje verf? Dat krijgt hij echt niet eraf. Zie trouwens dat jouw zoontje precies 2 weken scheelt met mijn dochter. Zij is 25/9 jarig.
@SASKIA nee word ik idd niet vrolijk van maar het behang gaat eraf word gestuct en geverfd.. o wat grappig! dus ze mag na de zomervakantie ook naar de basisschool! spannend he! Jim heeft er echt al superveel zin in! 11 juli heeft hij afscheid op de peuterspeelzaal.. xxx taatje
AS gaat naar kdv dus het afscheid is wat later. Maar elke ochtend vraagt ze of ze al mag gaan wennen. helaas voor AS... Is dat pas na de vakantie.