Hallo allemaal, Voor mijn opleiding (pedagogische wetenschappen) doe ik met een studiegenootje onderzoek naar de invloed van geboortevolgorde op de persoonlijkheid van kinderen. We richten ons hierbij vooral op kinderen tussen de 9 en 11 jaar en onderzoeken dit onder andere door middel van een enquête. Nu blijkt het lastig te zijn om hiervoor kinderen in deze leeftijd te vinden. We hebben inmiddels het onderzoek bij een klas kunnen afnemen, maar dit zijn er nog niet genoeg (de meeste scholen willen niet meewerken). Verder hebben we de enquête online gezet en rondgemaild, maar ook dit levert niet heel veel nieuwe respondenten op. Hebben jullie nog ideeën om kinderen te vinden of hebben/weten jullie misschien nog kinderen in die leeftijdscategorie die dit willen doen? De enquête is trouwens te vinden op www.thesistools.com/web/?id=166036 . Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Misschien kan je een "prijs" bedenken die je uiteindelijk verloot onder iedereen die heeft gereageerd. En dan gewoon de enquete doorsturen via hyves ofzo (je kan daar ook zoeken op leeftijd). Ik denk dat als er iets tegenover staat, kinderen het veel sneller in willen vullen.
Maar als we dat doen, is de enquête dus niet anoniem meer en we hebben gemerkt dat er dan veel meer ouders zijn die niet willen dat hun kind hem invult. Het is natuurlijk best persoonlijk wat we onderzoeken, dus ik denk dat het belangrijk is dat anonimiteit gegarandeerd wordt...
Tjah, daar heb je natuurlijk een punt, sorry daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga nog even verder denken. Wel lastig dat scholen niet mee willen werken zeg! (Ik heb ook ooit een enquete moeten houden onder die leeftijdsgroep en wij zijn toen dus idd wel gewoon naar scholen gegaan, die vonden 't allemaal prima om even een paar minuutjes tijd te maken).
Het dubbel plaatsen van een topic is niet toegestaan, ik laat het topic onder schoolkinderen en pubers staan aangezien ik het daar meer op zijn plek vind staan. Deze gaat op slot