Welke kosten mag je aftrekken kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 12 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Welke kosten mag je aftrekken voor de kinderen waar bij geen kinderbijslag word ontvangen

mijn vriend heeft 3 kids onder de 6 en met elkaar zijn we 100 euro kwijt voor de kinderen dit is benzine om ze op te halen en een bijdrage aan hun moeder
    daar is boodschappengeld nog niet bijgeteld

wat mag je eigenlijk precies aftrekken daarbij? en hoeveel boodschappen geld?

en word het vaak gecontroleerd?

2. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Kijk op de site van de belastingdienst, onder kosten levensonderhoud voor kinderen onder de 30.

Onder voorwaarden mag je de alimentatie aftrekken, vijf euro (meen ik) per dag voor eten en drinken, aantal kilometers X ?? cent (weet ik niet precies) en eventueel kleding en al het andere wat hij voor zijn kinderen moet aanschaffen. Wel maar tot een bepaalde grens. Dat kan altijd gecontroleerd worden, dus bonnetjes bewaren. Alleen in 2013 wordt deze aftrekpost geschrapt/uitgekleed heb ik begrepen.

3. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Begrijp ik goed uit je verhaal dat de kinderen niet bij je vriend wonen?
    Volgens mij moet je minimaal 175 euro per kind betalen wil je het kunnen aftrekken dacht ik.. er is in elk geval een minimum dat je aan alimentatie moet betalen.. volgens mij zitten reiskosten die je maakt om je kinderen op te halen daar niet bij.. maar dat kan ik mis hebben.
    Ik begreep dat het belastingvoordeeltje uberhaubt minimaal is met kinderalimentatie, vaak wil de betalende partij daarom liever partneralimentatie betalen omdat dat beter af te trekken valt.
    Mochten de kinderen wel bij je vriend wonen ligt het weer anders.

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Voor dit bedrag kun je niets aftrekken, je moet minimaal 142 euro per kind per maand betalen wil je iets kunnen aftrekken.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
  6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je mag per dag dat de kinderen bij jullie verblijven een bepaald bedrag aftrekken voor levensonderhoud en bijv kosten voor verwarming, water etc. Dat is meen ik een vastgesteld bedrag per dag per kind.
    Ook benzinekosten trokken wij af, reden 135 enkele reis om stiefdochter op te halen.

Maar kijk anders eens op de site van de Belastingdienst wat je zoal mag opvoeren ivm levensonderhoud van kinderen waarvoor geen recht op KB bestaat.

Deel Deze Pagina