Hey jij ook?! Ik ook vanwege dystrofie....hoe gaat het met jou? Maar TS ik had vooral last toen ik stopte met het gebruik van Tramadol....rillingen, pijn in mijn lijf...etc...beetje cold turkey zeg maar. Komt ook omdat ik het langere tijd heb moeten gebruiken hoor. edit: lekker spuit 11...zie dat meer meiden de cold turkey beschrijven...
Ik had verder geen last van bijwerkingen en heb het te kort geslikt om er "verslaafd" aan te raken. Dus als het voor kortere tijd is, zou ik me er niet zoveel zorgen over maken. Het is wel heerlijk om van de pijn af te zijn!
ik heb het ivm een hernia vorig jaar ook geslikt. bij mij hielp het niet tegen de pijn. En ik werd behoorlijk raar in mijn hoofd. Kraamde onzin uit (meer dan normaal) Ik hoop voor je dat het geen hernia is, hoop ook dat je snel de oorzaak vind van de pijn!
Tramadol... Ik ben er na 3 dagen gebruiken mee gestopt. Super misselijk, maar slikte het dan ook in combinatie met Naproxen en paracetamol. Misschien was de combi ook niet lekker. Kan me wel herinneren dat ik er maagbeschermers bij kreeg. Was wel lekker van de planeet. Pijn was weg (had operatie gehad)
Ik heb het een tijd moeten slikken, en was de eerste keer op de eerste dag zo vreselijk beroerd heb alles er uitgegooid en kon niet behoorlijk op mijn benen staan was toen op mijn werk maar ging helemaal niet, later nog 2 maal moeten slikken en toen had ik deze bijwerkingen niet. Als pijnstiller is het wel een zware dus had weinig pijn meer
@jubbos en mimi.. Nee is niet fijn cold turkey.. maar dan duurd het een week ong. voor het weer een beetje gaat. Als ik langzaam van 800 naar 100 mg afbouw dan ga ik kapot van de pijn de hele dag. En dat weken lang.. Dus liever de eerste optie al is die ook niet fijn. En ja is in samenwerking met de arts.. En het duurd ook ong. tussen de 6 en 9 maanden dat ik doe van 100 mg naar 800 dus in principe is 't maar 1 keer in 't jaar afkicken..
Ik heb het vorige week gehad ivm operatie. Hielp goed, alleen zag ii de hele nacht katten rondlopen in m'n slaapkamer. En dat terwijl ik die niet heb!
ik gebruik al jaren tramadol. 200 mg Ik krijg vaak van Tramadol wat hoofdpijn maar als ik het tegelijk met een paracetamol inneem dan is de hoofdpijn weg. Ik gebruik als ik erge pijn heb tegelijk ook paracetamol/codeïne ( 3x daags) en diclofenac ( 2 x daags ). Want dan helpt de Tramadol alleen niet. Ik word altijd hyper van Tramadol. Dus ik moet het nooit voor het slapen innemen want dan slaap ik de hele nacht niet hihi. Raak er wel wat verstopt van. En misselijk? Nee niet echt. Wel minder eetlust. Maar dat is voor mij alleen maar goed want er mag nog wel 10 kilo eraf hihihi Ben trouwens wel vaker zo gestopt met de Tramadol. Maar heb nog nooit afkickverschijnselen gekregen. En dat terwijl ik Tramadol wel vaak maanden achter elkaar slik. Maar goed, iedereen is anders natuurlijk.
Ik zou ze wel slikken als ik jou was hoor.. als je zo veel pijn hebt nou dan wist ik het wel. Ik heb ze ook pas nog gehad, ben al vanaf eind juni aan de pijnstillers voor een slijmbeursontsteking aan mijn schouder + een pees verkalking... Ik heb er al zo vele gehad...Naproxen, Diclofenac,Tauxip, Tramadol, Arthrotec en zelfs Morfine De tramadol kreeg ik net voor de morfine, Ik was er erg moe en traag van en kreeg last van maagzuur... Ik kreeg ze doordat ik een acuute pees ontsteking kreeg... nou die pijn was echt aan te geven met een cijfer 10... ik verging van de pijn. Ik ben zelf niet zo van de medicijnen (dit ivm dat ik er velen ken door mijn werk en de bijwerkingen weet) maar ik kon niet meer... dus toch de tramadol geslikt ondanks dat ik al tijden aan andere medicijnen had gezeten en ik er tegenop zag. De tramadol was voor mij niet sterk genoeg (50 mg 3-4 pd) ik mocht ze samen gaan slikken met de tauxip en paracetamol.. Dit was voor mij nog niet sterk genoeg waardoor ik aan de morfine kwam... Nou en als ik dan mocht kiezen dan toch echt liever de tramadol. De morfine was zeer heftig, ik was echt stoned, afwezig, slaperig, sloom. Maar ik merkte wel minder van de pijn. Voor mij was dan wat betreft de bijwerkingen de Tramadol zeker wel te doen...Met alle andere medicijnen had ik meer bijwerkingen.
Tramadol is een sterke pijnstiller, ik werd er altijd suf van en ik mocht dus geen autorijden of werken (ik bediende machines) het heeft me van mijn rug en heup pijn afgeholpen maar ik blijf er toch liever vanaf vanwege het verslavings gevaar (maar dat is puur mijn ding) zolang iemand zichzelf in de hand heeft is er niks aan het handje
Ik heb wel eens Tramadol via de HAP meegekregen vanwege een ernstige ooronsteking MAN wat wat had ik een pijn zeg gelukkig hielp die Tramadol erg goed maar ik werd er wel heel erg licht van in mijn hoofd alsof ik mega high was ofzo ook kreeg ik het er enorm warm van heerlijk!!! kheb het van nature altijd erg koud.
nee want ik moet zo rijden. Ben de nacht doorgekomen met paracetamol /codeine, en aangezien ik zooooo moe was, was ik zo weg gelukkig. Heb nu wel pijn, maar het is uit te houden, scheelt dat mn pijngrens hoog is lol. Ga vanmiddag een scan laten maken...
Ik zou zeggen probeer het eens,wie weet heb je er wel enorme baat bij! Ik heb ze ook geslikt voor de rugpijn en ik had totaal geen bijwerkingen.Dat kan dus ook! Succes vanmiddag met de scan!
Ik heb ze ook meerdere keren gehad, maar ik had totaal geen bijwerkingen verder. Ook niet suf of stoned ofzo. Maar ik heb dat sowieso zelden tot nooit met medicatie, geen idee waarom (vind het soms wel een beetje jammer hahaha legaal stoned worden is er voor mij niet bij, boooh).
Mijn man heeft het gebruikt toen hij spit had, het werkte alleen niet bij hem, hij bleef pijn houden.. Toen heeft hij 10mg Morfine gekregen.. (wat overigens ook niet echt werkte)