Heeft iemand ervaring met Tramadol/paracetamol. Ook wat betreft auto rijden. Ik lees als je het dagelijks gebruikt je 2 wkn niet mag rijden. Zolang je dezelfde doses neemt, bij ophogen weer 2 wkn niet rijden. Bij incidenteel gebruik 24u niet. Maar dat is dus elke keer als je zo een pil gebruikt 24u niet rijden?? Ben benieuwd, heb de laagste dosering gekregen maar wil het eigenlijk gewoon niet. Ivm evt bijwerkingen, niet autorijden enz. Maarja dit zou het enige zijn wat incidenteel zou werken als de pijn te heftig is.
Helaas heb ik ervaring met deze medicatie. Je wordt er heel duf van in je hoofd, kan niet meer helder denken en je reactievermogen is ook een heel stuk trager. Je mag niet voor niets niet met de wagen rijden.
Mijn man, flinke beer van een vent, was ook aardig padje af, zelfs bij continue gebruik, dus ik zou echt die 24 uur aanhouden!
Mijn man heeft het ook gebruikt en kon echt niet gaan rijden. Ik zou absoluut die 24u aanhouden bij incidenteel gebruik.
Thnx voor jullie reactie al. Ik ga zeker niet rijden als dit niet kan hoor, mag wettelijk ook niet, voor mij gaat het om incidenteel gebruik. De laagste dosering heb ik gekregen. Maar stel ik neem er 1 in dan is het 24u niet rijden maar dan neem ik er di weer 1 mag ik dan weer 24u niet rijden? Hoop dat er wat ha(ass) zijn of apothekersassistenten die mij meer kunnen vertellen.
Soms is de pijn zo heftig dat ik er niet leuker op word maar leven met die pijn is ook niet wat, omdat ik nog onder behandeling ben wilde die arts alleen dit voorschrijven, zou het enige zijn wat incidenteel kan worden ingenomen. Ik was heel terughoudend omdat ik genoeg verhalen om mij heen hoor. Gelukkig ook een paar positieve. Vind het zo lastig, leven als een zombie wil ik ook niet. Wil er verantwoord mee omgaan.
Ik heb de combitablet nooit zo gesnapt moet ik zeggen, maar dat terzijde. Tramadol is een opiaat-achtig middel, een soort morfine-light. Het heeft dus ook morfine-achtige bijwerkingen.
I know, volgens mij wat ik begreep versterkt de 1 de ander. En heb je naar mijn logica minder Tramadol nodig.
Weet niet wat je precies hebt, maar is een ander soort pijnstillers geen optie? Ik heb zware artrose in mijn rug (paracetamol en ibuprofen kan ik als smarties eten, helpen geen reet) en ik heb (moet ik t even uit mijn hoofd doen, want ben bij mijn dochter op de kamer) Etoricoxib. Werkt ook bij incidentieel gebruik (onwijs goed ook trouwens! Pijn gaat echt van 9 naar ongeveer 2), werkt bijna een dag lang, maar valt niet onder de opiaten, dus geen roze olifanten etc....
Ik heb tramadol 50 mg gehad na m'n auto-ongeval in 2007. Nooit meer. Ik heb er in totaal maar 1 ingenomen, wat een verschrikking. Alles ging draaien, mond ging tintelen, alles ging heel langzaam voorbij net alsof je straalbezopen was, kotsmisselijk, hoofdpijn. Nooit meer. Kon absoluut niet autorijden.
Heb een nekhernia en heb er al 2 blokkades opzitten. Ze hebben wel iets gedaan met de tintelingen & slaapgevoel. Maar laatst stond ik met echt weer hevige pijn op en dat was dus elke keer zo. Snap er niks van want de ene dag is het echt veel heftiger dan de andere dag. En probeer echt m'n dag zo in te delen dat ik niet teveel doe en of te zwaar. Las de medicatie van jou en dat is vooral voor gewrichtspijn, bij mij gaat het om zenuwpijnen. Lijkt ook dat ik nu regelmatig meer last heb van pijn dan na m'n 1e blokkade. Paracetamol en ibuprofen doen niks. Van mij mag alles wel weer normaal gaan.
Heb misschien nog liever die pijn dan die bijwerkingen. Al ben ik ook zo klaar met die pijn. Heb ze al dagen in huis maar nog niet ingenomen. Ik ga kijken hoe het gaat de komende dagen.
Het is een heel goed idee om tramadol te serveren op een bedje van paracetamol. Maar die 325 mg snap ik echt niet. Wat is dat voor een dosis? Gewoon 4 keer per dag 1000 mg paracetamol als basis, en dan een aparte tramadol 50 mg zo nodig. Die losse flodder paracetamol past niet eens bij het paracetamol onderhoud.
Ik heb neuralgia, zenuwpijn in het aangezicht. Hiervoor heb ik carbamazepine voorgeschreven gekregen. Dat is normaal voor epilesie maar werkt ook voor zenuwpijn.
Ik wordt de eerste dagen nogal wappie van tramadol. Dan rijd ik niet. Die 2 weken heb ik nooit volgehouden qua niet rijden. Bij mij ging met een dag of 2 a 3 dat vage gevoel weg. Ervaring heb ik niet met incidenteel gebruik, bij mij moet zo een doosje op. Ik ga er goed op. Ben er dus ook mee gestopt. En ook gestopt met bestellen. Stoppen na een half jaar was ook drama trouwens.
Ik heb het ook wel eens gebruikt en ik reageerde er nauwelijks op. Bij mij had het helaas ook niet echt effect op de pijn. Mijn man heeft het gekregen na een kleine operatie en die had ook nergens last van. Het is dus niet standaard dat je er heel heftig op reageert.
Ondanks dat het een beknelde zenuwwortel betreft, wordt pijn door een hernia volgens de richtlijn in de eerste plaats behandeld als nociceptieve pijn (dus "gewone" pijn), met paracetamol>nsaid>eventueel tramadol>opiaten. Carbamazepine als pijnstiller hoort bij een beperkt aantal neuropatische pijnsyndromen zoals trigeminus neuralgie. Voor andere vormen van pijn door zenuwschade (zoals polyneuropathie of na gordelroos) worden andere anti-epileptica of antidepressiva als eerste geadviseerd.
Nee dat is anders dan, dan gaat mijn opmerking over andere medicatie niet op. Wat eerder ook genoemd wordt is natuurlijk ook wel waar, die combinatie met paracetamol slaat ook kant nog wal, daar moet je een goede spiegel van opbouwen, niet incidenteel nemen bij zulke pijnen. Ik wil je veel sterkte wensen!
Geen idee, 4000mg paracetamol is ook best veel in mijn geval, voel het zo goed als de hele dag maar meestal is het te handelen, heb in het begin voor d diagnose diclofenac gehad hielp niks, paracetamol en ibuprofen ook niet. Er is bij de 2e blokkade ook dexametason bijgespoten. Maar bijv van de week had ik pas smiddags dat ik dacht nou gaat het vervelend worden maar de dag erna dus gelijk smorgens al. Wil er niet verdoofd bijlopen heb ook gewoon de zorg voor m'n gezin. Hoop echt dat ze de volgende afspraak iets bedenken wat nog kan.