Must haves tijdens zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Catlover2020, 29 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Hoi lieve mama’s, of bijna mama’s!

Momenteel ben ik zwanger van mijn eerste kindje en alles is dus compleet nieuw! In mijn omgeving heb ik eigenlijk nog geen vriendinnen die kinderen hebben en die ik om advies kan vragen dus mijn vraag aan jullie:

Welke producten vond je echt heel erg fijn tijdens je zwangerschap? Bv fijne bh’s, leggings etc.

Er is tegenwoordig zoveel te vinden! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips :):)

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Bh's zonder beugel (ik kocht gelijk de variant met voedingsmogelijkheid ivm bv).

Broeken/leggings met buikelastiek.

Shirts/truien die lang genoeg zijn voor de groeiende buik.

3. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Heb je tips voor waar je fijne bh’s kunt kopen? Ik vind het nog lastig inschatten ook qua maat! Wilde het evt een keer navragen bij de Hunkemöller hoe dat zit. Ik wil wel voorkomen dat ik iedere keer nieuwe moet gaan aanschaffen :oops:

4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik heb veel bij lidl vandaan. Vond ik fijne zwangerschapskleding en ook bh's en scheelt in prijs:o:.
    Qua maat nam ik wel groter idd. Bij volgende zwangerschappen groeide ik niet zo erg meer.
    Maar sinds de eerste van cupmaat B naar E gegaan:roflmao:

5. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Een emmer :roflmao:

Ik had extreme zwangerschapsmisselijkheid haha

maar los daarvan vond ik de kleding van de Lidl fijn (spijkerbroeken en leggings) en droeg ik verder vooral hemdjes met vesten. Die hemdjes rekken wel mee.

qua bh ligt het denk ik ook aan je maten. Ik heb een erg grote cup en vond beugels al heel snel niet prettig meer.

6. Juffie123

Juffie123 Actief lid

16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Naast de standaard tips die op internet te vinden zijn, heb ik nog een tip.
    Een autogordel voor zwangeren. Google het maar eens, dan zie je gelijk wat ik bedoel.
    Mocht je in je derde trimester nog regelmatig auto rijden, dan loopt de band niet meer onder buik, maar over je benen.
    Eigenlijk gek dat die gordel niet bekender is. In het derde trimester voelde ik het hoofd zo goed onder in mijn buik zitten. Ik vond het een prettig idee dat daar geen gordel overheen liep. Een ongeluk hoef je niet altijd zelf te veroorzaken.

7. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Een positiejas, ik heb in alledrie de zwangerschappen een jas gekocht waar mijn buik goed in paste. Eventueel al eentje die je later als draagjas of vest kunt gebruiken!

voor mij onmisbaar: omeprazol en rennies voor maagzuur :roflmao:

8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
  9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    • Legging van mamalicious
    • Lekker huispak voor de kraamtijd (en zolang buik past, als je m dan toch hebt :p)
    • Huissokken met antislip (koude voetuuuh!!!)
    • Rennie, antagel en omeprazol
    • Slowcookertje (easy avondeten)
    • Diepvries maaltijdbakken die in de magnetron kunnen (en dan stoofvlees maken in je verlof in de slowcooker, in die diepvriesbakken gooien en in de kraamtijd "pieeeeeep" klaar!)
    • Een hobby die je vanaf de bank kan doen met je voetjes omhoog (haken, breien ofzo, cosi dekentje maken ofzo) of een streamingsdienst/e-reader.

• Als de kleine er is een cadeaubon van Klikkie (elke maand (of eenmalig) foto's selecteren van je telefoon en die krijg je dan in je brievenbus, kwaliteit is erg goed (prijs is er ook wel naar) bij vodafone kregen we m eens als actie erg leuk!)

10. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    1. Fijn ondergoed!
    Niets zo vervelend als te strak!
    2. Lodder kleren voor in de avond,knellende kleding is vreselijk!
    3. Voeten crème, in de zomer nam ik voetenbadjes en smeerde ik ze in. Dit door vocht vasthouden.
    4. Boksbal> hormonen > slaan!

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Ik had een aantal positie joggingsbroeken, wat een uitkomst :D
    Voedingskussen als ondersteuning bij het slapen is ook aan te raden, zeker wanneer je buik gaat groeien.
    Gefeliciteerd nog! Mooie, bijzondere tijd :)

12. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Thanks lieve meiden voor al jullie tips!! Heel blij mee :) Mochten er nog meer komen, altijd welkom❤️

13. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    - Zwangerschaps/voedings bh's van de H&M
    - Zwangerschapsspijkerbroeken en leggings van de H&M
    - Zwangerschapsshirtjes/truien (die zitten wel echt veel fijner dan een gewone 'te grote maat', uiteindelijk gaat namelijk vooral alleen je buik enorm worden en blijft de rest hetzelfde.
    - Voedingskussen!!! Die was toch wel het belangrijkste. Vanaf 30+ weken kon ik niet meer op rug liggen (en natuurlijk niet op buik), maar ook op mijn zij had ik extra ondersteuning nodig voor mijn buik en benen. Zo een voedingskussen was echt mijn redmiddel om nog enigszins te kunnen slapen. Later nog een half jaar dit kussen gebruikt als babynestje voor de baby voor overdag
    - Zwangerschaps (zomer) jas. Die heb ik ook echt veel gebruikt. Normale jas gaat echt niet meer dicht op een gegeven moment haha
    - Heel veel puzzels. Tijdens verlof kon ik nog vrij weinig doen, heb er wel stuk of 6 puzzels doorheen gejast

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Een goede zonnebrandcreme om pigmentvlekken in je gezicht te voorkomen.

bakkertjes22 vindt dit leuk.
  15. bakkertjes22

bakkertjes22 Nieuw lid

20 apr 2023
    3
    1
    3
    Vrouw
    #16 bakkertjes22, 20 apr 2023
    Laatst bewerkt: 20 apr 2023
    Ik heb deze zwangerschapsbh van feelou op aanraden van een vriendin en ben er heel blij mee. Vantevoren wel getwijfeld over de prijs maar hij is superzacht zit erg goed (heb hem nu ongeveer elke dag aan, altijd jammer als hij in de was moet haha). Ben nu 28 weken en wil ook gaan borstvoeden en je kunt de bh ook gebruiken als voedingsbh dus ook fijn dat je dan niet weer opnieuw moet gaan kopen!

Deel Deze Pagina