klinkt gek maar ik ben ff blij dat ik dit lees. Ik krijg ook een tramadol achtige pijnstiller en daarnaast oxazepam. En idd door die laatste een medische indicatie. Mag ik vragen hoeveel temazepam je gebruikt? En vind jij het spannend? Ik ben toch bang dat ik de baby kwaad doe ofzo
10 mg en ik heb mij erbij neergelegd vooral. Ik vind de bevalling ook dusdanig eng, dat ik niet verder durf te kijken dan dat. Dus ik negeer het vooral. In de buik kan het geen kwaad. De gyn zei letterlijk: het is voor ons niet relevant, wel voor de kinderarts direct na de bevalling. De geboorte van de 2e, was gewoon een ramp, zowel voor mij als de baby dus ik kijk nu niet verder dan tot de bevalling. Baby is in goede handen. En een andere optie is er gewoon niet. Ik kan niet stoppen nu. Dus ik accepteer het.
Bij mijn dochtertje slikte ik morfine dus daar moest ook een kinderarts bij zijn bij de geboorte. Gelukkig huilde ze meteen heel goed en heeft dus geen ademhalingsproblemen gehad. Ik slik 10 mg oxazepam en soms 1,5 tablet. Probeer af te bouwen maar het is zo moeilijk.
Ik doe die moeite niet meer. Ik ga niet zo vlak voor het einde nog afbouwen. Zonder die temazepam hou ik mij niet staande. Dat is mijn pauze in de paniekstand op een slechte dag. Als ik nu ook nog slaap inlever op dit punt, ben ik ingestort voordat ik uberhaupt ga bevallen. Moet ook zeggen dat geen enkele gyn, huisarts of verloskundige zei tegen mij: je moet nu afbouwen, gezien de omstandigheden. Er is gewoon teveel gebeurt in 5 maanden tijd.
Een dikke knuffel voor jullie! Het is helaas allemaal heel herkenbaar. Ik heb na mijn moeders overlijden heel lang oxazepam/lorazepam + antidepressiva geslikt. Toen cold turkey gestopt toen ik zwanger bleek van mijn dochter. Nu bij deze zwangerschap heb ik er voor gekozen om niet te stoppen met de antidepressiva. Voel me soms ook best schuldig. Maar ik kan mij deze zwangerschap niet permiteren om in bed te gaan liggen met bijv afkickverschijselen of depresieve gedachtes omdat het leven met een kind gewoon door gaat... Nu natuurlijk ook tramadol erbij want bij de bevalling van mijn dochter hebben ze mijn bekken beschadigd pfff.
Hoe gaat het nu met je? Voel je je al wat minder schuldig? Probeer je vooral niks aan te trekken van de domme opmerkingen van sommige mensen hè? Ze hebben vaak geen idee waar ze over praten. Ik ben nu 38 weken en slik al sinds het begin oxazepam buprenorfine en escitalopram. En ja daar maak ik me soms ook zorgen om maar de baby doet het prima tot nu toe en bij de geboorte is er een kinderarts aanwezig . Bij mijn dochtertje in 2017 slikte ik ook morfine en antidepressiva en ze heeft er niks aan overgehouden. Na de geboorte heeft ze misschien 1 dagje wat krampachtig met haar armpjes en beentjes bewogen en dat was volgens de arts een ontwenningsverschijnsel. Maar door haar in te bakeren had ze er eigenlijk al snel geen last meer van.