wat aan onder ikea dekbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lynx, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.715
    2.517
    113
    Sinds deze week heb ik het peuterdekbed van ikea in het ledikantje liggen, maar het lijkt niet zo'n warm dekbedje. Een dikke slaapzak durf ik haar er eigenlijk niet bij aan te doen i.v.m warmtestuwing, maar omdat ze toch best veel onder de dekens uitkomt moet ik iets om haar warm te houden.
    Hoe doen jullie dat?

2. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Onze kleine man ligt in een groot bed ook onder een Ikea dekbed en alleen een pyjama aan. Hij kroop er in het begin ook onderuit en we hebben hem voor het slapen gaan steeds er weer onder gelegd. Hij blijft nu het wat kouder wordt vanzelf onder zijn dekbed liggen.
    Wat je kan doen is een dekentje erbij doen als je echt denkt dat ze het te koud heeft.

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier dan wel geen ikea dekbed maar ook een wat dunner dekbed (denk dat ze zo allemaal zijn voor de peuters?). Hier ligt zoonlief dan wel al in een groot bed, maar hij wil perce zijn slaapzak aan, ik heb deze nog maar twee die hem passen, dus de ene keer heeft hij een dunnere aan, de andere keer een wat dikkere. Hij trapt vanzelf het dekbed weg als hij het warm heeft (met zijn dikke slaapzak gebeurt dit regelmatig), en anders blijft hij er keurig onder liggen/ gaat er weer onder liggen.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.715
    2.517
    113
    Vanacht met een dunnere begonnen, maar om 5 uur huilde ze wakker. Had ze een temp van 35,3! We doen dus nu toch de winterslaapzak aan.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier alleen een pyjama.

6. Filifjonka

Filifjonka Actief lid

13 jun 2012
    177
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook alleen een pyjama. Als het echt koud wordt (nachtvorst), dan leggen we er nog een wollen dekentje over.

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Dochter lag im het ledikant ook onder een vrij dun dekbed. Ze had een pyjama aan en toen het kouder werd bleef ze netjes liggen, je zag alleen d 'r kruin nog.

8. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Of een dikker dekbed kopen..?
    We hebben hier een 4-seizoenen peuterdekbed, van de v&d, dik zat, en echt niet heel duur!

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mja.. Hier gewoon een warmere pyama aan.
    Die kun je ook niet afschoppen.

Inmiddels is ze 6 en slaapt het liefst bloot en trapt nog steeds het dekbed af.
    Als ze het nu koud heeft pakt ze vanzelf de pyama die naast haar bed ligt.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier dan wollen dekbedden maar mn zoon heeft wel een slaapzak zonder mouw aan. Dus wollen romper lange mouw, wollen pyama, gevoerde slaapzak zonder mouw en 1 deel wollen 4seizoenen dekbed. Hij kruipt vaak half onder dekbed vandaan dus de slaapzak is wel heel fijn. Maar hier koukleumpjes!

11. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    We hebben er een van de prenatal en dat is een 4seizoens dekbed. Hij ligt nu nog onder het zomerdeel met een dikke pyjama en een zomerslaapzak (die wil hij zelf aan). Tegen de ochtend wil hij nog wel eens onder de deken uit liggen dus dan vind ik het slaapzakje wel handig.

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.715
    2.517
    113
    Ze is toch wel warm gekleed, romp er lange mouw, pyjama trui met broeken winterslaapzak met mouw en dekbed. Toch nog 35,9 vanacht, dus maar een extra deken erover gelegd. Vanmorgen weer 36,7. Ze is twee, dus ze zou zich toch goed warm moeten kunnen houden? Zo hard vriest het nog niet. Ze heeft wel de waterpokken gehad, weinig koorts, redelijk goed gegeten, maar zou het dan toch nog daar mee te maken kunnen hebben?

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  14. Janna

Janna Fanatiek lid

36.7 is wel heel normaal hoor! De lichaamstemperatuur zakt altijd 's nachts en stijgt weer als je overdag actief bent. Bij de meeste mensen is de lichaamstemperatuur bij het ontwaken onder de 37 graden.

(Toen ik dagelijks tempte om mijn ovulatie te spotten, was mijn temperatuur bij het wakker worden altijd ongeveer tussen de 36.6 en 36.9.)

Maar ze is inderdaad wel redelijk warm gekleed! Ik maakte me ook al zorgen over mijn dochter, of het wel normaal was dat ze het koud had, maar die had minder aan dan jouw dochter. Ze slaapt nu in een mouwloze romper, badstoffen pyjama en winterslaapzak met lange mouwen. Dat gaat goed.

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.715
    2.517
    113

Ik weet dat 36,7 normaal is, maar ze had 's nachts 35,3 en een keer 35,9 en dat is wel heel laag, daarom is ze ook zo warm gekleed.

16. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier ligt ze nu in een pyjama onder een Ikea dekbedje. Het is geen heel dik dekbed maar geloof dat het gelijk is aan twee dekentjes. Volgend weekend gaat ze over naar het grote bed en dan krijgt ze het 4 seizoenendekbed van Ikea.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Is er een reden dat je met deze leeftijd meerdere keren per dag/nacht tempt?

18. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.715
    2.517
    113
    Dat hadden we gedaan omdat we niet wisten waarom ze zoveel huilde en niet meer ging slapen. Die temperaturen zijn van twee nachten. We hebben maar 1 keer per nacht gemeten en alleen als we ze niet meer in slaap kregen, vandaar.

Deel Deze Pagina