Trampoline geeft brandwonden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bamsekram, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Is er iemand die dezelfde ervaring heeft met de trampoline van de Action. Mijn zoon heeft bij familie met blote voeten gesprongen en heeft, door de wrijving, brandwondjes opgelopen boven op zijn voeten(van het zitten met de voeten onder de billen).

We willen zelf een trampoline aanschaffen en die van de Action is de goedkoopste, maar ik twijfel nu erg of het verstandig is. Welke merken hebben jullie en waar zijn ze gekocht? We willen een 305 cm trampoline met veiligheidsnet.

Alvast bedankt!

2. Storm

Storm Niet meer actief

Hier geen brandwonden van de trampoline. Ik heb geen idee wat voor merk er bij ons in de tuin staat. Komt van MP voor een prikkie over kunnen nemen.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Brandwondjes van een trampoline heb ik nog nooit gehoord...? :$ Vind het wel ernstig...zou het ook zeker melden bij de Action.

Wij hebben bij het uitzoeken van een trampoline veiligheid als eerste eis genomen en vervolgens ook gekeken naar de verhouding met de prijs, omdat het verschil in veiligheid soms minimaal is, maar het verschil in prijs niet. Zo zijn we uitgekomen op een trampoline van Moonwalker. Wij hebben er één van 244m. Besteld bij trampolines.nl.

4. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik vind veiligheid ook het belangrijkste, maar weet niet goed waar ik op moet letten. Daarnaast zijn de trampolines uit het hogere segment momenteel buiten ons budget.

Goede tip trouwens om even melding te maken bij Action, ga ik meteen even doen.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
  6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zus heeft een trampoline en haar kids hebben nog nooit brandwonden opgelopen. Maar die hebben wel een duurdere variant.
    Zeker met een trampoline zou ik echt heel voorzichtig zijn. Er gebeuren zoveel ongelukjes mee. Jonge kinderen (peuters/kleuters) hebben hun lichaam over t algemeen niet voldoende onder controle om op een trampoline te springen.

Wil hier geen discussie mee opstarten of me ergens mee bemoeien, maar hier zou zoiets er dus niet inkomen. Hoe leuk 't ook is.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Als een degelijke trampoline buiten je budget is zou ik er geen.kopen. Ik vind die dingen zo gevaarlijk dus ze moeten goed zijn. Als je op internet zoekt kom je vanzelf tegen wat belangrijk is.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Maar niet gelijk uit gaan van duur is beter......

Dat goedkoper vaak niet beter is ok..
    Maar die duur verkochte kan ook gewoon goedkope rommel zijn.

Ik zou.. De genoemde sites lekker doorspitten en op het gemakje beslissen.
    Soms is goedkoper wel beter.....
    Soms ook niet.

En dat weet je enkel als je weet waar je op moet letten.

9. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Het is best een lastige discussie. Wij vinden een trampoline niet nodig, hij is net 3. Maar hij heeft een te lage spierspanning (hypotonie) en daardoor een slechte controle over zijn spieren. Op de trampoline traint hij dit en wordt hij uitgedaagd.

Aan de andere kant is het seizoen al weer bijna over en is volgend voorjaar vroeg genoeg om er weer eens over na te gaan denken.

Iedereen iig bedankt voor de tips. Veiligheid staat bij mij zeker boven de kosten. Ik ga er wat dieper induiken.

10. Romy1979

Misschien een gek idee hoor (weet behalve jouw uitleg van hierboven niets over hypotonie), maar is peutergym niets?

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63

Dit dus. Ik zou echt het risico niet willen nemen door zo'n gevaarlijk prul ding van de Action te kopen, dan maar liever even doorsparen voor een betere van een goed merk. Zit er geen keurmerk oid op die dingen in NL, hier wèl nl. :( Of anders heeft bvb de Consumentenbond een test gedaan?

12. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik persoonlijk zou er geen net er omheen doen maar de trampo ingraven. mochten ze er afvliegen vallen ze iig niet zo hoog en ik heb niet het idee dat die netten zoveel helpen, maar dat is mijn mening.
    plus is vind het geen gezicht in de tuin zo'n hoog ding in de tuin en dan nog een net eromheen. ingegraven valt minder op en oogt de tuin groter door.

als we eindelijk een huis met tuin hebben is het eerste wat er komt een trampoline. vind het zo leuk voor de kids. maar dan wel investeren in een goede en een middagje graven haha

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Waarom zouden die netten niet helpen? Ze kunnen er daardoor niet afvallen?

Hoeveel verhalen ik de afgelopen maanden wel niet heb gehoord over gebroken enkels en polsen door trampolines...ook van ingegraven, maar zonder net er om heen... Dan waren ze naast de trampoline gesprongen of gevallen...

Zelf zou ik ook als we hem in hadden gegraven (wat bij ons helaas niet kan ivm de waterafvoer...) er een net om heen gewild hebben, zodat ze niet naast de trampoline kunnen springen.

14. suusje1982

suusje1982 Actief lid

7 aug 2013
    363
    0
    0
    Brandwondjes of blaren? Ik weet niet wanneer het gebeurd is maar op een zonnige dag wordt zo'n trampoline aardig heet met dat zwarte doek. Heb het zelf gehad op een springkussen, onderkant van de voeten verbrand omdat dat ding gloeiend heet was. Als hij blaren heeft gekregen van echt alleen maar de wrijving zou ik met je klacht naar de action gaan en je geld terug vragen. En hier een beste melding van maken want dat kan natuurlijk echt niet!!!

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wij hebben er 1 van RHG en die bevalt ons prima. Elk najaar halen we hem uit elkaar en bergen we hem droog op in de schuur en elk voorjaar zetten we hem weer in elkaar.

Het veiligheidsnet zit er altijd omheen, is stevig en houdt de kinderen goed tegen wanneer ze een scheve sprong maken.
    Nu na 3 jaar merken we dat de beschermrand (die over de veren zit) behoorlijk versleten is. Dus daar gaan we even een nieuwe voor aanschaffen.

Brandblaren hebben we hier niet gehad, wel wordt het doek erg warm als die in de zon staat.

Hier loopt onze zoon achter in de grove motoriek en is hij hypermobiel maar sinds we de trampoline hebben zien we echt vooruitgang hierin, daarbij werkt het voor hem ontspannend.

Ga gewoon lekker snuffelen op het internet (je hebt immers het hele winter nog), bekijk alles, gebruik je gezonde verstand en laat je niet leiden door het zo graag willen hebben dat je voor je tweede/derde keus gaat.

16. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik heb een klacht ingediend bij de Action. Dit was de reactie:

"Bedankt voor uw email. Wat vervelend te lezen dat uw zoon brandplekken heeft aan zijn voeten.

Uw klacht welke u beschrijft is geen bekend probleem binnen Action ook kunnen wij aangeven dat het niet aan het materiaal van de springmat kan liggen. Zoals u ook aangeeft kunnen brand of schroeiplekken ontstaan door veelvuldige wrijving op elk willekeurig opvlakte.

Nogmaals wij vinden het erg vervelend dat dit is voorgevallen en vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd."

Terwijl ik weet dat de zoon van mijn zwager (waarvan de trampoline is) ook brandwonden heeft gehad. Hij gaat er alleen nog op met sokken aan.

Ik ga deze winter op zoek naar een 2e hands. Onze zoon is idd naast de hypotonie licht hypermobiel. Dus voor zijn slechte evenwicht, motorische ontwikkeling en durf is het wel een echte toevoeging. De skippykoe en de loopfiets hebben ook enorm geholpen.

17. Romy1979

Een ingegraven trampoline is nog slechter voor t lichaam dan 1 tje met een net.

TS moest weer even ergens aan denken wat ik een tijdje terug zag, wellicht is dit iets:

Little Tikes trampoline

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Wij hebben overigens gekozen voor een binnen net, vonden wij nog veiliger dan een buiten net

19. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij hebben er een van Craanenbroek. Je kunt dan kiezen welke rand je er omheen wilt en dat bepaald ook weer de prijs. Hij lijkt op een Berg trampoline, maar is heel veel goedkoper. Wij waren ongeveer 300 euro kwijt voor doorsnede 300 cm, veiligheidsnet boven en onder, trapje én afdekzeil. Vond ik erg meevallen.

20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben de trampoline van little tikes.
    Vind hem echt heel stevig, veel steviger dan gewone trampolines.

Deel Deze Pagina